Gå til innhold

Test: Stor test av lommekameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne vært interessant å vite litt om hvordan hvert enkelt kamera presterer på video opptak.

Ser jo det at kvaliteten på video overgår det mitt noen år gamle videokamera til flere ganger prisen klarer å prestere. I god belysning riktignok.

Regner med det er merkbare forskjeller i forhold til fokus under filming, panoreringer, lydkvalitet, zoom, lite lys etc.

 

Har mistanke om at både speilrefleks og videokamera blir lagt igjen hjemme, ved neste utenlandsferie, da det er mer en nok kofferter å andre såkalte familienødvendigheter å drasse med. Skal man i et badeland, på stranda eller tivoli er det uansett ganske upraktisk å drasse med både videokamera og speilrefleks. Da ender det bare med at man heller vil sitte igjen å passe utstyret, i stedet for å delta på aktiviteter, Noe som ikke alltid faller i god smak hos barna eller den bedre halvdel...

Lenke til kommentar

Jeg tenker å kjøpe et kompakt eller systemkamera til sommeren, men må innrømme at det bikker mer mot et kompaktkamera nå. Men jeg har virkelig fått øynene opp for Olympus XZ-1. Ville dere anbefalt å gått opp litt i prisklasse for det? Da tenker jeg mest på bildekvaliteten, men naturligvis også andre detaljer som byggekvalitet og funksjoner.

Lenke til kommentar
Hvor legger S95 seg i denne rekken ?, prisen er marginalt under 3K.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å utelate Canon S95 fra en slik test. Testeren kaller menysystemet på det ene kameraet "kriminelt". Vel, jeg mener det er kriminelt å ikke ta med Canon S95 i en test over kompaktkameraer under 3000.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...