Gå til innhold

Sniktitt: The 3rd Birthday (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innforstå deg med at PSP'en er knallheit i Japan, og begynner å bli bedre i USA, så skjønner du hvorfor Parasite Eve kommer til PSP og ikke til PS3. Europa ligger 3 år etter disse kontigentene (Asia og Amerika) når det kommer til PSP'en.

 

Grafikk er dessuten ikke alt her i verden, og disse screenshotsa du har funnet på enellerannen side ble vist på høyoppløsningskjermer på TGS. Derfor ser det utrolig kornete ut.

 

Selvfølgelig hadde jeg selv også foretrukket The 3rd Birthday på PS3, men det tar vel mye kortere tid å produsere et spill til PSP, og Square Enix har vel vært opptatt med Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Klarer aldri gjøre meg klok på japanske spillutviklere og hvordan de kommer frem til titler på spill.

 

Men spøk til revolver, er enig med Shifty her. PSP er (fremdeles) stor i Japan, så det kommer vel nesten som en selvfølge at den ble lansert på den platformen. Dessuten ville nok spillet uansett ha druknet i utvalget av gode 3PS på PS3 (anagram not intended) allikevel. PSP mangler, med unntak av MGS: Peace Walker, et godt 3PS - så her har The 3rd Birthday potensial.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å glede meg, men er ganske usikker. Dinoc Crisis var svært bra. Dino Crisis 2 var greit nok, men fokuserte alt for mye på action. Resident Evil er konge, men RE4 og 5 hadde alt for mye action og holdt på å ødelegge hele serien. At de fokuserer på action og ikke gidder å beholde Parasite Eve-navnet i nr tre lover ikke bra...

Lenke til kommentar

Klarer aldri gjøre meg klok på japanske spillutviklere og hvordan de kommer frem til titler på spill.

 

Men spøk til revolver, er enig med Shifty her. PSP er (fremdeles) stor i Japan, så det kommer vel nesten som en selvfølge at den ble lansert på den platformen. Dessuten ville nok spillet uansett ha druknet i utvalget av gode 3PS på PS3 (anagram not intended) allikevel. PSP mangler, med unntak av MGS: Peace Walker, et godt 3PS - så her har The 3rd Birthday potensial.

 

Vel, Monster Hunter Portable 2nd G (Freedom Unite i USA og Europa) solgte 3.5 millioner bare i Japan, og etterfølgeren som slippes denne måneden forventes å selge opp til 4 millioner ( http://www.andriasang.com/e/blog/2010/12/01/mhp3rd_waits ). Dessuten har man Valkyrie Chronicles, selv om dette er mer et tredjepersons strategisk JRPG, men ellers ser jeg poenget ditt.

 

Gleder meg! Hatt det forhåndsbestilt siden tidlig i oktober og 22. des blir det henta så fort som mulig^^

 

Spillet kommer nok desverre ikke før i Februar eller Mars i Europa og USA.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Innforstå deg med at PSP'en er knallheit i Japan, og begynner å bli bedre i USA, så skjønner du hvorfor Parasite Eve kommer til PSP og ikke til PS3. Europa ligger 3 år etter disse kontigentene (Asia og Amerika) når det kommer til PSP'en.

 

Grafikk er dessuten ikke alt her i verden, og disse screenshotsa du har funnet på enellerannen side ble vist på høyoppløsningskjermer på TGS. Derfor ser det utrolig kornete ut.

 

Selvfølgelig hadde jeg selv også foretrukket The 3rd Birthday på PS3, men det tar vel mye kortere tid å produsere et spill til PSP, og Square Enix har vel vært opptatt med Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII.

 

kontigent faktisk :D

 

hva menes med at Europa ligger tre år etter nevnte kontinenter? mener du at PSP vil slå an i Europa om tre år, eller at vi bare importerer gamle spill?

 

ellers er jeg veldig enig i det andre du sier :)

Endret av facebookstalker
Lenke til kommentar

Han mener sikkert at den ikke tok av her like mye som der borte, på samme måte som DS. Det er også en hel drøss spill til PSP og DS som ikke blir gitt ut her borte. Noen som husker gode, gamle Lufia? Jeg venter Lufia: Curse of the Sinistrals til DS i posten neste uke fra USA. Giana Sisters DS fikk jeg fra Tyskland flere måneder før det kom til Norge, og en del andre spill som aldri kom hit fikk jeg vite om ved en tilfeldighet. Selv Dragon Quest 1 og 2 kom til GBC der borte i statene. (eller Dragon Warrior, som de kalte det.) Her i Norge hadde vi knapt hørt om DQ før DQVIII kom til PS2.

Lenke til kommentar

Innforstå deg med at PSP'en er knallheit i Japan, og begynner å bli bedre i USA, så skjønner du hvorfor Parasite Eve kommer til PSP og ikke til PS3. Europa ligger 3 år etter disse kontigentene (Asia og Amerika) når det kommer til PSP'en.

 

Grafikk er dessuten ikke alt her i verden, og disse screenshotsa du har funnet på enellerannen side ble vist på høyoppløsningskjermer på TGS. Derfor ser det utrolig kornete ut.

 

Selvfølgelig hadde jeg selv også foretrukket The 3rd Birthday på PS3, men det tar vel mye kortere tid å produsere et spill til PSP, og Square Enix har vel vært opptatt med Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII.

 

kontigent faktisk :D

 

hva menes med at Europa ligger tre år etter nevnte kontinenter? mener du at PSP vil slå an i Europa om tre år, eller at vi bare importerer gamle spill?

 

ellers er jeg veldig enig i det andre du sier :)

 

Liten skrivegreie der ja, vet ikke helt hva jeg tenkte!

 

Ellers så er det som PityTheFool sier. Det er en hel haug gode PSP-spill som ikke har kommet/kommer ikke til Europa, og importering av spill er vel ikke akkurat vanlig her til lands. Veldig ofte at norske spillere hører om et spill for første gang først når det kommer på trykk på Gamer.no eller andre europeiske spillsider.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Innforstå deg med at PSP'en er knallheit i Japan, og begynner å bli bedre i USA, så skjønner du hvorfor Parasite Eve kommer til PSP og ikke til PS3. Europa ligger 3 år etter disse kontigentene (Asia og Amerika) når det kommer til PSP'en.

 

Grafikk er dessuten ikke alt her i verden, og disse screenshotsa du har funnet på enellerannen side ble vist på høyoppløsningskjermer på TGS. Derfor ser det utrolig kornete ut.

 

Selvfølgelig hadde jeg selv også foretrukket The 3rd Birthday på PS3, men det tar vel mye kortere tid å produsere et spill til PSP, og Square Enix har vel vært opptatt med Final Fantasy XIII og Final Fantasy Versus XIII.

 

Jeg vet også at PSP er stort i Japan, men jeg står fast på at Square Enix burde gitt ut dette på PS3. Japan er ikke lenger det største spillmarkedet, det ligger på fjerde plass sist jeg sjekket (etter USA, Europa og Kina) og jeg mener man her burde satset større enn å bildgjøre hjemmemarkedet.

 

I tillegg er PSP plaget av massiv piratkopiering og det er sjelden man har de store økonomiske suksessene på formatet. Med unntak av i Japan, da.

 

Når det gjelder mine kommentarer om grafikken i spillet, var de ikke myntet på skjermbildene, men mine egne vurderinger. Jeg spilte spillet i Tokyo og vet hvordan det ser ut. Skjermbildene er der for at dere skal få en idé om hvordan det ser ut og hva det går ut på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...