Gå til innhold

Nytt Splinter Cell godt på vei (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde latt serien dø med verdighet etter Chaos Theory, som er en av de beste spillene jeg kan tenke meg. Double Agent var dårlig, og Conviction var enda verre.

Uenig. Dei pusta nytt liv i Splinter Cell med conviction. Spelestilen til det siste Splinter Cell appelerte til eit breiare publikum. Men eg vonar at dei tar tilbake litt av snikinga frå dei tidlegare Splinter Cell spela.

 

Sam Fisher er mannen.

Lenke til kommentar

Skal vi også nevne at det er vesentlig lettere å bare skyte seg fram enn å snike. Syns det var ga ny driv i serien, om ikke helt i retning av de gamle splinter cell spillene, men så er kanskje ikke markedet der lengre for stealth spill? Merket det samme med MGS4, skyte og gå fram var vesentlig lettere enn å forsiktig snike seg forbi uten å bli merket.

 

Håper de legger litt mer opp til at sniking faktisk er fordelaktiv denne gangen, men for all del, jeg likte Conviction selv om det ikke var helt SC.

Lenke til kommentar

Conviction var et morsomt spill, men det føltes mer som en spinoff med Sam Fisher i hovedrollen enn et faktisk Splinter Cell-spill.

 

Exactly. De burde uten tvil gå tilbake til stilen i de tre første spillene. Ikke bare er de etter min smak mye mer underholdende, men også unike. Spesielt Chaos Theory. En ting jeg likte så godt var at man kunne snike seg igjennom visse nivåer uten å røre en eneste fiende. Det var utrolig spennende.

Lenke til kommentar

Conviction var et morsomt spill, men det føltes mer som en spinoff med Sam Fisher i hovedrollen enn et faktisk Splinter Cell-spill.

 

For min del var et et friskt pust. Jeg hadde ingen formeninger om serien utover dårlige minner fra det første (hvor jeg storkoste meg med Metal Gear Solid samtidig og nok muligens hadde et noe farget syn på saken) og ble derfor litt tatt på senga når jeg fant ut hvor utrolig kult Conviction var - nettopp fordi snikebiten jeg ikke likte for lenge siden nesten ikke eksisterte og det som var igjen gjorde actionbiten litt mer interessant fordi den ikke var cover-basert som så mye annet post-Gears of War.

 

Og Conviction har Mark & Execute, som nok er noe av det morsomste jeg kan huske å ha gjort i et spill noen gang fordi det var så herlig overpowered (et norsk ord for dette trengs snarest!) og lett å gjennomføre - samtidig som det passet veldig godt inn i spillet.

Lenke til kommentar

I Conviction blir alt nesten gjort for deg. Skal du gjemme deg bak en kant eller ved et hjørne sikter du deg bare dit og trykker en knapp så løper Fisher i dekning av seg selv. HVOR er gleden ved serien når stealth elementene blir nesten bort og full kontroll over Sam er vekk?

 

Nei, Splinter Cell skulle latt Sam Fisher få være i fred etter Chaos Theory :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...