Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA 11 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

a

 

Hello, godt skrevet artikkel :) Det er bare å glede seg til Torsdag. Noen som har ordna seg fri dagen etterpå å kasta kjeringa ut av huset den helga der;) Men, ser at du skriver at du er ekstrem god ? Hva er nicket ditt på enten xbox eller ps3 ? Hvis det i så fall stemmer så vil jeg gjerne ta et par kamper mot deg for å teste om du er noe god? Å er det noen planer for nm enda? Noen som har hørt noe om det..

Endret av HammerS
Lenke til kommentar

Spennende. 2010-utgaven var bra, men jeg var skeptisk på grunn av demoen. Kan du si noe mer om disse aspektene ved spillet?:

 

- Dommerne. Bedre fysikksystem er artig, men om dommerne er like strenge er det irriterende. Fotball er en kontaktsport.

- Variasjon. Du skriver at motstanderen er smartere, men betyr dette at spillet blir mer variert i praksis? Til å ha en så flott spillmotor var det ekstremt få muligheter i FIFA10 og jeg syns dette har vært det største ankepunktet ved samtlige FIFA-spill.

- Angående menyene. Liker at du skryter av menyene, disse var fryktelig tungvinte på forrige spill. Syns menyene på demoen var fryktelig stygge, men så lenge de er kjappere og mindre tungvinte blir jeg lykkelig.

 

Syns det er kjipt at høyere baller fremdeles er tragiske (basert på erfaringer med demoen). Jeg har aldri sett fotballkamper hvor disse ser slik ut i virkeligheten. Her kunne FIFA gjerne lånt litt fra PES.

Lenke til kommentar

Jeg la til et lite avsnitt om dommerne etter at førsteutgaven av anmeldelsen ble publisert. Kort summert kan man selv velge hvor streng dommeren skal være. Ja, spillet er mer variert i praksis. Fintene gir AI-en verktøy til å tre seg gjennom rom som tidligere var veldig lett å demme opp, slik som sentrallinja. Dermed oppleves kampene veldig annerledes. Menyene er betydelig kjappere, synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg la til et lite avsnitt om dommerne etter at førsteutgaven av anmeldelsen ble publisert. Kort summert kan man selv velge hvor streng dommeren skal være. Ja, spillet er mer variert i praksis. Fintene gir AI-en verktøy til å tre seg gjennom rom som tidligere var veldig lett å demme opp, slik som sentrallinja. Dermed oppleves kampene veldig annerledes. Menyene er betydelig kjappere, synes jeg.

 

Dette høres unektelig lovende ut! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

EA Sports har tatt til vettet i år, og konvertert PC-versjonen til den samme spillmotoren som de to hovedutgavene til konsoll. Det vil si at de tre spillene i utgangspunktet skal være identiske. Vi ble kun tilsendt PlayStation 3- og Xbox 360-versjonene, men på grunn av prioriteringer med spillmaskinene måtte jeg nøye meg med PlayStation 3-versjonen.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

EA Sports har tatt til vettet i år, og konvertert PC-versjonen til den samme spillmotoren som de to hovedutgavene til konsoll. Det vil si at de tre spillene i utgangspunktet skal være identiske. Vi ble kun tilsendt PlayStation 3- og Xbox 360-versjonene, men på grunn av prioriteringer med spillmaskinene måtte jeg nøye meg med PlayStation 3-versjonen.

 

Ikkje heilt rett

 

PC versjonen er ein forbedret utgave av FIFA 2010 til consol, men har ikkje alt som FIFA 2011 har. Dette skal vistnok kun dreie seg om for dårlig tid til å utvikle alt så blir nok likt med 2012.

 

Men ja det er ein kraftig forbedring på PC fronten

 

Kan også legge til at PC versjonen har i år XBOX kontroll interface, spilling med mus er fjernet, og gjort det vanskeligt å modifisere keyboard instillinger(mappe key gjennom xbox kontroller).

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

spillet burde hatt ekte dommere og norsk kommentator!(de har jo svensk!) kenneth fredheim eller thor rune haugen:) savner også manager på sidelinja som var med i vm-spillet...og de har med hands,men dette kan du slå av og på som du vil...spilt demoen 40-50 ganger og ja det er bra,men må spille fullversjon i et par måneder for å kunne si noe om spillet....og til slutt: hva mener du med ekstrem god??:) er du uslåelig blandt kamerat-gjengen eller konge online?? hehe

Lenke til kommentar

Hei.

Er det mulighet for og spille turneringer online?

Mener at en kan f.eks starte en turnering som opptil f.eks 16 spillere kan delta i med knockout runder?

På fifa 10 var det kun liga eller enkelt kamper men hadde vert kjekt og spilt turneringer som hadde blitt avgjort på litt kortere tid enn en hel liga.

Om det i så tilfelle bare er f.eks 10 spillere som melder sin interesser kan de siste 6 lagene være datastyrte!?

Om dette er alternativ kan en sikkert velge hvilket nivå mine/dine motstandere skal være. Feks nivå 15 + - 10 (dvs alt fra nivå 5 til 25 kan melde sin interesse til turneringen.

 

Noen som vett om dette er et alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...