Gå til innhold

Strategipioner R.U.S.E. forsinket (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan hende det er for tidlig på morgenen for meg, men betyr ikke det at spillet kommer tidligere enn ventet?

Betafeedback flytter spillet flere måneder frem i tid

 

Ang. spillet. Jeg spilte demoen eller betaen som var på steam da det var tilgjengelig og satt igjen med en blandet følelse. At de kaller det for det eneste virkelige strategispill skjønner jeg fordi i spillet brukes strategi på helt andre måter enn jeg har sett før. Jeg synes det var veldig spennende siden jeg ikke er altfor glad i de mer avanserte RTS og likte spesielt at hver enkelt nasjon hadde større fordeler. Husker blan annet Italia som kunne bombadere motstanderbasen på et lite map.

 

Dessverre så fikk jeg ikke testa for mye fordi venna mine hadde spilt et par runder før meg og da ble de fleste games avsluttet innen en halvtime av tidenes største bomberaid. Pluss at Ubisoft utvikler det så da vipper det dessverre over på "spill jeg ikke kjøper"-lista.

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan det bruker strategi på nye måter? Ett oppriktig spørsmål, om det skulle framstå som sarkastisk.

I spillet brukes R.U.S.E (forklarer navnet) som er forskjellige taktiske inngrep du kan bruke. Det er en timer som gir deg en RUSE ganske ofte, men ikke ofte nok til at du kan bruke det på hva du vil. For i RUSE så ser du alle kartets bevegelser. Det vil si at i starten sitter du også og ser på motstanderens base og tropper. Men ved å bruke Camouflage net så gjør du bygningene dine usynlige for motstanderen i to minutter såvidt jeg husker. Og når den er aktivert kan ikke motstanderen bombe fra lang avstand, de må enten fly eller dra bort.

 

Jeg vet som sagt ikke om dette har blitt brukt i andre spill, så påstår ikke at de finner opp noe helt nytt her, men det er noe jeg aldri har vært borte i. Husker for eksempel en gang da motstanderen satte igang Decoy offensiv i sektoren ved siden av basen min. I 4 minutter satt jeg og venta på at styrkene jeg skjøt på plutselig skulle være ekte og plutselig angripe meg. Det setter fokuset mitt mer defensivt enn offensivt og gir de andre muligheten til å bevege seg litt på kartet. Taktisk nok for meg.

 

Kan lese mer om de forskjellige Rusene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...