Gå til innhold

Metro 2033 med russisk tale (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som hadde vert gøy er hvis vi kunne velge engelsk med russian accent

Det er jo ikkje autentisk i det heile, eg trur russisk språk med engelsk tekst vil bli bra. Blir alltid irritert over at filmar og spel fra ikkje-engelskspråklige land alltid skal ha engelsk tale.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar
Det som hadde vert gøy er hvis vi kunne velge engelsk med russian accent

Det er jo ikkje autentisk i det heile, eg trur russisk språk med engelsk tekst vil bli bra. Blir alltid irritert over at filmar og spel fra ikkje-engelskspråklige land alltid skal ha engelsk tale.

 

Enig. er dog noen spill som virkelig gjør seg med engelsk tale også.

 

men ta eks vietcong 1 det beste spillet jeg har spilt (vertfall 1 av dem) der har du det perfekte språket med skikkelig rappkjefta amerikanske soldater som skriker CHARLIE i jungelens mens du bare får noen morsomme vietnamesiske kommentarer tilbake :)

Lenke til kommentar

Så lenge det er subtitles, tror jeg det bare kommer til å bidra til atmosfæren. Litt som når det sitter STALKERs rundt leirbålet og klimprer på en gitar som garantert har sett bedre dager, mens de synger skjærende om et eller annet på russisk.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Forfatteren bak bøkene som spillet er basert på (phew) nevnte for Edge magazine at han ville helst ha sett at stemmene skulle ha nord-amerikansk aksent, da forfatteren følte at emnene som ble tatt opp i boka hans (og forhåpentligvis spillet?) er universelle og ikke unike for Russland. Ved å ha nord-amerikansk (normert?) aksent, så ville det virke mer internasjonalt, og han var derfor skuffet når han fikk høre at THQ hadde lagt inn "russisk-engelsk" i spillet.

 

Ved å legge inn russisk med undertekst, så møtes kanskje THQ og forfatteren halvveis?

 

Spennende blir det ihvertfall!

Lenke til kommentar

Så lenge det er subtitles, tror jeg det bare kommer til å bidra til atmosfæren. Litt som når det sitter STALKERs rundt leirbålet og klimprer på en gitar som garantert har sett bedre dager, mens de synger skjærende om et eller annet på russisk.

 

Satte virkelig pris på den russiske talen i STALKER Shadow of Chernobyl selv, enda det ikke var tekstet. Det ga spillet en ekstra stemning når jeg ikke ante hva fiendene sa, og spenningsnivået steg flere hakk når jeg visste de var ute etter meg, uten å ha sjanse til vite hva de foretok seg for å få has på meg.

 

At Metro 2033 har russisk tale høres fantastisk ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Siden vi nå først har nevnt STALKER, jeg oppdaget nettopp 4A (folkene som lager Metro 2033) ledes av noen som forlot GSC Game World (utviklerne av STALKER-serien) et år før SHOC ble lansert. Videre er det en viss usikkerhet når det gjelder grafikkmotoren deres - kreativt nok kalt 4A engine - som i følge GSC bare er en videreutviklet form av X-Ray engine slik den var da 4A-gjengen forlot GSC.

 

Hvis det er sant kan det medføre litt klammeri med intellektuell eiendom og sånt. Jeg er veldig glad i STALKER, og har så absolutt troen på Metro 2033, så jeg håper bare de respektive utviklerne har vett nok til å ikke ryke i tottene på hverandre med copyrightsøksmål eller liknende.

 

X-ray er motoren brukt i STALKER-spillene, om det skulle være noen tvil.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...