Gå til innhold

– Modern Warfare uønsket hos Activision (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noen særlig stor overasskelse egentlig. Forandringer er noe større selskaper svært skjeldent liker, da det kan medbringe dårligere inntekter om det ikke selger "nok". Det er synd at det er så mye tvil i spillbransjen på om forandring fryder, for det er det vi som forbrukere vil ha. Jeg vil ikke bli servert

WW2 spill hvor jeg spiller som kompisen til han jeg spilte som i det forrige spillet i serien gjennom de samme stedene; jeg vil ha spill som kan skille seg litt ut og by på litt spenning.

Lenke til kommentar

Men da kan man jo spørre seg, er dette Activisions, eller oss forbrukere sin feil?

Activision hadde jo angivelig hatt undersøkelser (spørre-undersøkelser?) som viste selskapet at WWII var mer populært enn moderne krigs-føring, klarer man ikke å spørre om forandring kan man heller ikke forvente èn.

Men heldigvis fikk man se hva det var man hadde savnet da CoD 4 kom ut, heller ikke det virket å være nok for Activision til å ta flere sjanser (lès: Melkingen av GH) dog.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Vi ville også utvikle på konsoller, men utgiveren så på oss som PC-utviklere. Som et plaster på såret fikk vi derfor utviklerutstyr til konsoller, forteller Zampella.

 

Så Activision har fått dem fra å være ufrivillige PC-utviklere til å utsette Modern Warfare 2 på PC i to uker. Activision er virkelig det nye EA.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Vi ville også utvikle på konsoller, men utgiveren så på oss som PC-utviklere. Som et plaster på såret fikk vi derfor utviklerutstyr til konsoller, forteller Zampella.

 

Så Activision har fått dem fra å være ufrivillige PC-utviklere til å utsette Modern Warfare 2 på PC i to uker. Activision er virkelig det nye EA.

 

 

Jeg er helt enig med deg der. Samme tendens vi så hos EA i sin tid. Jeg mistenker at det sitter en "konge" inni det selskapet som tror han har en genuine Ide.

 

Alle var skeptiske til Moderne krigspill fordi man ikke hadde sett annet enn CS. COD4 beviste vel enhver om at det virkelig er mulig utfylle "modern Warfare" Det skal da sies at Treyarch som har laget COD3+5 aldri burde ha gjort dette. Personelig mening syns jeg treyarch har sluppet 2 forferdlige spill under navnet Call of Duty.

Lenke til kommentar

Bra at Infinity Ward kjempet for denne, men jeg frykter for at dette ikke er tilfelle for mange utviklere der ute. Jeg har aldri likt at man siden 90-tallet har fått en trend hvor utgiver kjøper opp utviklere. Det skaper i mine øyne lite kreativitet og vilje til å ta risikable skritt mot noe innovativt.

 

Det mange (ikke alle) i denne bransjen fokuserer på i disse dager er spill som holder seg til de gamle gode interessene (ikke noe som kan skape nye interesser), som er rent kommersielt liten risiko med.

 

Klart at en fusjon mellom en utgiver og utvikler har sine økonomiske fordeler, men jeg synes likevel det er et behov for uavhengiget når det gjelder idéer og kreativitet. Noe som uavhengige utviklere har mye av, men lite økonomisk støtte til å utføre. En ond akse kan man si.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

I første omgang ER jeg enig med Activision. Markedsundersøkelser pleier ikke å slå feil, og når de allerede har brukt masse penger på å undersøke dette, skal det ikke være for ingenting.

 

Men forteller resultatene at markedsundersøkelser må gjøres på en annen metode enn hva som allerede utføres i spillverdenen? Jeg tror Activision, og muligens andre utgivere må finne en annen metode å måle potensiale av et produkt på. For eksempel tror jeg ikke man nødvendigvis må lage spill basert på et bakgrunnsteppe som allerede selger bra hos andre utviklere. Slik jeg har forstått det så setter gamere stor pris på nye ideer. Deriblant meg :)

Lenke til kommentar

Men da kan man jo spørre seg, er dette Activisions, eller oss forbrukere sin feil?

Activision hadde jo angivelig hatt undersøkelser (spørre-undersøkelser?) som viste selskapet at WWII var mer populært enn moderne krigs-føring, klarer man ikke å spørre om forandring kan man heller ikke forvente èn.

 

forklarer hvorfor vanlige spørreundersøkelser ikke egner seg for å lage nye produkter.
Lenke til kommentar

Men da kan man jo spørre seg, er dette Activisions, eller oss forbrukere sin feil?

Activision hadde jo angivelig hatt undersøkelser (spørre-undersøkelser?) som viste selskapet at WWII var mer populært enn moderne krigs-føring, klarer man ikke å spørre om forandring kan man heller ikke forvente èn.

 

forklarer hvorfor vanlige spørreundersøkelser ikke egner seg for å lage nye produkter.

 

 

Videoen er god den, men jeg tror du bommet litt på det underliggende poenget mitt i innlegget (som sikkert ikke kom godt nok frem), og det er at den gjengse Gamer i dag holder seg til det trygge de kjenner til, og nekter å ta sjanser med mindre det er noe spektaktulært (eksempler er jo Bioshock, Call of Duty 4 osv osv).

Vi kan sitte og erge oss grønne på Gamer.no over at spill er uorginale, men så lenge folk ikke tar initativet til å få frem at man vil ha orginale spill også, ikke bare "remakes", så vil jo selvfølgelig selskaper som Activision utnytte dette til det fulle.

 

Det er lett som konsument å sitte og forvente at vi skal få servert alt uten å måtte etterlyse det selv, men sett i fra bedrifters sted er det faktisk ikke bare bare, det er vel ingen tilfeldighet at de små uavhenigige selskapene er de som lager orginale spill, mens de litt større satser på det de vet folk vil ha, hvordan tror du de ble såpass store?

 

Psychonaughts er et lett eksempel å komme med som et spill som er fantastisk, men alikevel aldri fikk de helt store fortjenestene, eller gate-respekten (eller hva man nå skal kalle det) blant "milde gamere", dette kan jo selvfølgelig spekuleres i om det skyldes dårlig PR, eller fordi folk ikke tør å ta sjanser, men poenget mitt står uansett.

Samme selskap (Double Fine) som nå skal slippe Brütal Legend om en uke sa jo at rettsaken med Activision var Alfa og Omega for om selskapet kunne fortsette, da de har satset alt de har på Brütal Legend, det er som oftest mye på spill for slike studioerr når det kommer til slike utgivelser, og det er lett å skjønne hvorfor mange vil slippe slikt.

Lenke til kommentar

Men da kan man jo spørre seg, er dette Activisions, eller oss forbrukere sin feil?

Activision hadde jo angivelig hatt undersøkelser (spørre-undersøkelser?) som viste selskapet at WWII var mer populært enn moderne krigs-føring, klarer man ikke å spørre om forandring kan man heller ikke forvente èn.

 

forklarer hvorfor vanlige spørreundersøkelser ikke egner seg for å lage nye produkter.

 

 

Videoen er god den, men jeg tror du bommet litt på det underliggende poenget mitt i innlegget (som sikkert ikke kom godt nok frem), og det er at den gjengse Gamer i dag holder seg til det trygge de kjenner til, og nekter å ta sjanser med mindre det er noe spektaktulært (eksempler er jo Bioshock, Call of Duty 4 osv osv). Med mer...

 

Bare for å være sikker på at jeg skjønner hva du mener: Du sier at vi som forbrukere må si i fra til utgiverene hva det er vi vil ha?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...