Gå til innhold

Nye kart for Call of Duty 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er positivt vi får mer innhold, men jeg er spent på hvordan dette blir i fremtiden i forhold til PC vs konsoll.

 

Jeg kjøpte spillet til PC like etter release for 349, kanskje 399. Samtidig har jeg lastet ned de to kartpakkene gratis. På Xbox kostet spillet minst 499 og kartpakkene går for 800 MS poeng, noe som er ca 60 kr.

 

Hvis jeg hadde kjøpt spillet og de tre kartpakkene på Xbox hadde utgiveren omsatt for minst 499+60*3=680, ikke 349, eller nesten dobbelt så mye. Siden jeg vil ha spill på PC er jeg litt redd utgiverne skal droppe PCen pga lavere inntjeningspotensiale og mer piratkopiering. Samtidig synes jeg det er teit å skulle betale for ekstra kartpakker, spesielt når de kartene som originalt var med WaW heller var så som så...

Lenke til kommentar

DLC er bra for utviklere som dermed kan tjene ekstra på spela sine slik, og som samtidig skaper videre liv for gamle spel. Problemet med denne typen spel er at det kun er hensikt å kjøpe kartpakkene så lenge spelet er relativt nytt. Ikkje lenge etter oppfølgeren kjem er det så avsindig mykje færre som fortsatt speler online. Ta COD2 for eksempel, storkoste meg online i den men gjekk lei av brettene, så eg kjøpte nye. Har enda ikkje prøvd dei online, er ingen som har dei. Sikkert samme problem med COD3, som eg også har det veldig moro med. Men gidder ikkje kjøpe nye brett der enda.. COD4 får samme problemet når MW2 kjem, garantert! No er det stappfullt på både 4 og 5, det varer ikkje..

 

Synes dei heller burde balansert den MP44'en i COD5 litt svakere, no er den FOR bra. Boltriflene har på langt nær samme effekt som i dei tidligere WW2-spela. Og det er synd!

Lenke til kommentar

Jeg er nok i utgangspunktet mer glad i våpen fra den moderne tid og synes slikt sett at Modern Warfare var kulere enn World at War.

 

World at War som single player er grei underholdning, men noe av problemet med CoD-spill er jo at det viktigste er å bevege seg fremover, ikke å skyte folk. Dette blir litt vel synlig enkelte steder i WaW, spesielt på litt vanskelig vanskelighetsgrad. Det kommer så masse folk at du (les jeg i alle fall) ikke har mulighet til å gjøre stort annet enn så skyte et par for så å løpe til neste checkpoint.

 

Historien gjorde ikke på langt nær så sterkt inntrykk som Modern Warfare, men du var da vel litt russer og litt amerikaner. Slike skytespill spiller vi kanskje ikke pga historien heller... Deler av den var forholdsvis brutal og voldelig husker jeg.

 

Jeg har nettopp startet opp med multi-player igjen etter en laaang pause og det er gøy. Jeg liker fremdeles bedre våpnene i MW, men det er fin variasjon. Kartene i MW liker jeg også bedre, men det kan hende det er fordi jeg har spilt mer på dem.

 

Alt i alt synes jeg WaW er et bra spill selv om jeg kanskje virker litt negativ. Problemet er bare at det sammenlignes med et av de beste spillene fra 2007. Spillet er imidlertid vel verdt pengene, spesielt når feks CDON har det til 249 både på PC, PS3, og Xbox. Jeg ville anbefale deg å kjøpe det, men jeg mener ikke det er så bra som MW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...