Gå til innhold

April - OhmyOhmy


"""

Anbefalte innlegg

Heisann, gutter og jenter. Da har jeg sagt meg villig til og ta over etter Skogslik (takk for den, du), og fant ut at det kunne være greit siden alle brukerne på forumet har sendt meg PMs og bedt meg være så snill og si ja til det her. Alle var interessert i å få en mnd med kun det beste av det beste, så da sa jeg ja. Og jeg hopper rett ut i det.

 

Jeg starter med mitt absolutte favorittband, og tidenes desidert beste skive. Hørte de gutta her i tidlig alder og ble trollbundet. Aldri har musikk vært så tungt, kult og hardt som det de gutta her drev med. Ikke nok med det, de så også kjempekule ut!

 

1981 - Kiss - Music from "The Elder" - A World Without Heroes

http://www.youtube.com/watch?v=zAII7JuGv6g

 

KISS.gif

 

The Starchild, The Demon, The Spaceman og The Catman. Fy søren så tøffe de er!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aprilsnarr! He he he! :yes:

 

Men sånn seriøst, Kiss suger, så jeg hopper rett over på den her:

 

1981 - Men at Work - Business as Usual - Down Under

http://www.youtube.com/watch?v=xhnn6yb4Mmc

 

Jeg starter på toppen og gir dere verdens beste låt og video. Enjoy!

Planen var Kraftwerk's singleversjon av "The Model", men valgte istedenfor verdens beste låt.

Endret av OhMyOhMy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opar - Helt enig!

 

Lycantrophe - Bra jeg skremte noen med min sykt gjennomføre, og ikke minst onde aprilsnarr! Men Men at Work er fett. Fet musikk og knalltekster. Vansklig og ikke sette pris på noe så fett som det der. Liker også videoen. Skikkelig glimt i øyet, men på en bra måte. Ikke Wig Wam-glimt i øyet som suger max.

 

CypheroN - Aye! Har satt opp en liste og det blir da litt va riasjon i hvertfallLitt forskjellig snadder, og forhåpentligvis en del nye ting folk ikke har hørt om.

Lenke til kommentar

Året er 1982. Dead Kennedys ga ut "Plastic Surgery Disasters", Venom ga ut "Black Metal", Mercyful Fate ga ut "Mercyful Fate", Misfits ga ut "Walk Among Us", The Exploited ga ut "Troops of Tomorrow" og Discharge ga ut "Hear Nothing See Nothing Say Nothing" osv. Med andre ord kom det mye gull det året her. Men vi skal til USA og til et blodfett rastafari-band, og et av de første Hardcore Punk bandene noensinne.

 

1982 - Bad Brains - Bad Brains - Pay to Cum

http://www.youtube.com/watch?v=vf6OkcMBGWI

 

bad-brains.jpg

 

Enjoy!

Lenke til kommentar

Gjør det. Liker du Hardcore kommer du neppe til og angre.

 

Året er 1983 og Eurythmics gir ut sin andre plate, "Sweet Dreams (Are Made of This)"...og det er akkurat dit vi skal.

 

1983 - Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made of This) - Sweet Dreams (Are Made of This)

http://www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg

 

Some of them want to use you

Some of them want to get used by you

Some of them want to abuse you

Some of them want to be abused

 

De som forventer kun hard musikk blir nok skuffa, men de som liker god musikk nidigger det her og blir storfornøyde.

Lenke til kommentar

Det er bra!

 

Eurythmics falte ikke i smak, skjønner jeg. Jaja, da skal vi tilbake til Hardcore. Eller, vi skal til et band som kjørte på med en fet blanding av Hardcore Punk og Heavy Metal. Det er rølpete, skittent og jævlig fett! Bandet er blitt rimelig legendarisk, og det er pga. både musikk og det som foregikk på scenen. Minner meg litt om GG Allin, når jeg tenker over det.

GISM were widely known for violence present in their lyrics and live shows. On stage, Sakevi would often wear a balaclava and bullet belt, waving lit flares in audience members' faces, using microphone stands as clubs, and attacking concert goers as Vietnam War footage was projected behind him. In the past he has attacked photographers for taking pictures of him and has chased audiences with a flamethrower.

:D

 

1984 - G.I.S.M. - Detestation - Endless Blockades For The Pussyfooter

http://www.youtube.com/watch?v=IztmJRegmCQ&feature=related

 

 

Overall this release is a mish-mash of genres and strange lyrics, but a very solid, dirty heavy metal release. One may fall in love, or one may be completely baffled as to why anyone would listen. GISM is an anomaly in extreme music.
Lenke til kommentar

Du skal få sørge for at jeg får en BJ til uka/helgen eller noe. Men ja, sykt bra låt!

 

Aha, selv digger jeg det. Skitten Hardcore Punk med en dose Heavy Metal. Rimlig unikt band. Men overrasket over at du syntes det var OK. Hadde forventet total slakt fra deg.

Lenke til kommentar

Alle tråder som har med Bad Brains får automatisk en stjerne i margen hos meg. Flott med musikalsk variasjon også, gjør neste låt ut mer spennende å følge med på. Prøve meg på GISM for noen år siden, falt ikke helt i smak den gang - ble nesten for sært, ekstremt og rotete. Men kanskje jeg skal gi dem et nytt forsøk. Vi får se.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...