Gå til innhold

Telenor sletter alle abonnementene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! at det er overhode mulig for telenor å ha kunder er helt utrolig for meg.

 

pris eksempel:

telenor:

 

komplett M 249 / 449 kr - 400 - 200 - 400

 

Onecall:

 

folkepakken 199 kr - 500 - 500 - 500

 

hvilken komplett idiot er det som velger telenor her??

 

å ikke kom med at telenor har bedre dekning for onecall bruker telenor sine linjer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Danmark betaler jeg 69kr i måneden for

 

Ubegrenset data

Ubegrenset SMS

0 Kr i oppstart

0,39 øre per minutt - samtale

 

Hvorfor i all verden skal det være så forbanna stor forskjell fra Danmark til Norge!?

 

I Danmark klarer dem seg sikkert med en mast oppe på himmelbjerget som da dekker hele landet, da blir jo utbygging og driftskostnadene billige. Det trenger vel ikke nevnes at Norge har mange høye fjell?

Lenke til kommentar

Til de som synes at Telenor er unødvendig dyre: Har dere hørt om Konkurransetilsynet? Telenor har ikke lov til å være markedsleder når det kommer til pris. Kanskje er det greit at det er sånn også, ellers kunne jo Telenor sagt at alle mobilabonnement kostet 10,- for et helt år med fri bruk, bare for å kvitte seg med alle konkurrenter. Konkurrentene har ikke i nærheten de samme økonomiske ressursene, dermed trenger de en beskyttelse mot scenarioer som dette.

Lenke til kommentar

Har sett flere eksempler på at Telenor er villige til å gi bonuser og rabatter og masse sånn dersom man snakker med deres lavrankede telefonselgere. Foretrekker heller å snakke med selskap som ikke har mer margin enn at de faktisk må ta den prisen de tar.

 

Gjennom monopolfaktene sine på nittitallet, samt gjentatte forsøk på å snappe til seg flere måter å skattlegge og/eller begrense internettrafikk på, har Telenor nok ødelagt sitt navn og rykte hos meg for alltid. Jeg kommer aldri mer til å opprette noe kundeforhold til Telenor.

 

- Da jeg var på oppringt internet på slutten av nittitallet, foreslo jeg at de kunne opprette fastprisabonnementer for internet. Da tilbød de meg en dedikert linje til ca 80000 i året. Vi snakker 14.4kbps her.

- Da de gikk over til bredbånd, skulle de strupe oppkoblingen og kreve ekstra betalt hvis man var så uhøflig å forbruke 1 GB trafikk.

- De ønsker å skrape nettnøytralitet og nedprioritere trafikken til andre leverandører som ikke har spesialavtale med dem.

- I likhet med Bill Gates, syntes det var en fabelaktig idé med frankering av epost.

- Man blir belastet 69-89 kroner i måneden ekstra for privilegiet til å koble til internet via deres gamle kobberkabler, mens andre aktører legger fiber for et engangs etableringsbeløp.

- De synes ikke det er godt nok at mottaker av data betaler dem, og at man betaler dem for hostingtjenster, men ønsker også at dataleverandører som hoster hos andre leverandører skal måtte betale dem for å få lov å overføre trafikk. Om de får det som de vil, skal de få betalt tre ganger for én visning av en nettside: som ISP eller koppereier, som hostingselskap, og som transportør av data.

 

Nei, jeg tror det skal mer til enn forenklede (og fortsatt dyre) abonnementer til før jeg kryper tilbake til Telenor. Sånn i farta kommer jeg bare på Rupert Murdoch som når opp i samme nivå av negativ markedsmanipulering.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Kan Onecall kombineres med FriFamilie løsning? Får du gratis eierskifte eller simkort hos Onecall? Hva med andre gebyrer?

 

Som enkelte andre oppegående personer her inne har skjønt, så har konkurransetilsynet en god del å si når det kommer til Telenor og Netcom, men det skjønner kansje ikke de fleste av dere som enda bor på gutterommet :)

Lenke til kommentar

Kan Onecall kombineres med FriFamilie løsning? Får du gratis eierskifte eller simkort hos Onecall? Hva med andre gebyrer?

 

Som enkelte andre oppegående personer her inne har skjønt, så har konkurransetilsynet en god del å si når det kommer til Telenor og Netcom, men det skjønner kansje ikke de fleste av dere som enda bor på gutterommet :)

 

nei onecall har ikke friFamilie løsning, men hvor mye sparer en på å ha dette? ringer du til mammaen din såå mye? ;) jeg har en stor familie å har mye kontakt med de, ringer også veldig mye med telefonen utenom, men klarer da aldri å bruke opp de 500 min. jeg har inkludert i pakken. (onecall)

 

ja du får gratis eierskifte å ja du får gratis simkort.

men det koster 120 kr hvis du må ha nytt tror jeg.

 

 

Jeg forstår dette med konkurransetilsynet , men de får vel da være nede på samme nivå som andre? (korrekt meg hvis jeg tar feil)

 

som jeg sa tidligere:

 

kan ikke forstår at folk er dumme nok til å bli "svindlet" av telenor

 

 

men men de om det!

Endret av oddi900
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan Onecall kombineres med FriFamilie løsning? Får du gratis eierskifte eller simkort hos Onecall? Hva med andre gebyrer?

 

Som enkelte andre oppegående personer her inne har skjønt, så har konkurransetilsynet en god del å si når det kommer til Telenor og Netcom, men det skjønner kansje ikke de fleste av dere som enda bor på gutterommet :)

 

Dårlige argumenter. De aller fleste taper penger på å bruke Fri familie kontra å bruke en pakke på f.eks 500 ringeminutter og en billigere leverandør. Det eneste som spiller noen rolle er totalprisen. Når det kommer til andre gebyrer.. Hvilke? Det eneste gebyret jeg får fra chess er purringsgebyr hvis jeg betaler for sent. Regninger betaler de smarte over nettet med efaktura, epostgiro eller lignende slik at de slipper fakturagebyr.

 

Selvsagt har konkurransetilsynet noe å si, men akkurat det bryr meg ikke i det hele tatt. Jeg vil, som de fleste andre, bare ha lavest mulig mobilregning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som tilbyr bedre deal enn fri bruk av mobilt internet til 300 pr mnd uten å strupe nettet før 6gb er nedlastet da? Eneste grunnen til at jeg vurderer Telenor. Vil ha fri bruk på datatrafikk, og fri-bruk-pakken jeg har nå (fri bruk av alt til 199 pr mnd) varer bare ut april.. Håper det kommer noen nye go'deals når 1. mai nærmer seg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

å ikke kom med at telenor har bedre dekning for onecall bruker telenor sine linjer

 

onecall har faktisk gått over til network norway sitt nettverk. så telenor har faktisk bedre dekning enn onecall

Nope. OneCall bruker Mobile Norway der MN har dekning. Utenfor MNs område (og gjerne innenfor også, hvis du vil) roamer de på Telenors nett. Med tilgang til to nett har OC-kunder (pluss Lebara og Mobile Norway-kunder) mest dekning av alle mobilkunder i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...