Gå til innhold

Gode nyheter til alle iPad-fans


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle rose artikkel-forfatteren for å ha skrevet en artikkel som ikke er helt typisk for HW-nettverket, med litt bakgrunnsinfo og fyll. En normal artikkel ville normalt inneholdt "ikke forsinket, her er prisene."

 

... og så oppdaget jeg at dette var en Nettavisen-artikkel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

16 -> 32 GB koster 800 kr (50 kr/GB)

32 -> 64 GB koster 800 kr (25 kr/GB)

Uten 3G -> med 3G koster 1000 kr

 

De tar seg godt betalt for både flashminnet og 3G-modemet. SSDer koster fra ca 11 kr/GB og 3G-modem finner jeg ikke løst i prisguiden, men i Kina koster de fra ca 170 kr uten abonnementsbinding. En hypotetisk norsk utsalgspris for en ok modell uten binding ville kanskje vært i størrelseorden fra 350 kr og oppover.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

@Simen1: 3G-modellen har også en GPS-modul.

 

Kan også legge til at Samsung har annonsert priser på Galaxy Tab 10.1 som er identiske med Apples priser, og med samme differanse mellom 16 og 32 GB utgavene - altså hhv. 499 og 599 USD for modellene uten 3G. Dette er da flashminne som Samsung selv produserer, siden de er en av verdens største produsenter av slikt, og som de nok ikke betaler like mye for selv som de forlanger fra Apple...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, dersom inlegget var rettet mot meg. Etter min erfaring er mesteparten av iPad brukere uinteressert i spesifikasjoner og de minste detaljer. Under lanseringen den 2. mars, oppga ikke Apple engang hvor stor oppgradering i minne iPad 2 kom til å få. Jeg var nyskjerrig på det, fordi jeg interesserer meg for sånt, men folk flest bryr seg rett og slett ikke.

 

Samsung har alt for stort fokus på hardware kontra software og brukeropplevelse, det er ikke det som selger best.

 

Er dette en god vending? Vil dette medføre at hardware blir en lavere prioritet enn før? Vil andre følge etter? Det jeg mente var at nå må Samsung, RIM og de andre kjempe enda hardere i å ta opp kampen om nettbrettene mot Apple.

 

Det er to år siden jeg byttet til iOS fra Android, og kommer trolig ikke til å bytte tilbake. OG... jeg er meget fornøyd med min iPad 2. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...