Gå til innhold

Nokia får milliarder fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke vært så fryktlig imponert av det jeg har sett av Windows Phone 7 så langt nei. Når det er sagt begynner det etter hvert å bli tilgangen til et innholdsrikt sted for programmer ala App Store og Android Market som styrer hvor god en telefon er. I følge noen kjenninger jeg har er det lettere å kode for WP7. Det skal jeg ikke uttale meg altfor mye om, da jeg har lite peiling selv. ^^Men å få i gang et pent og raskt grensesnitt virker det som om Microsoft fortsatt sliter litt med. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært så fryktlig imponert av det jeg har sett av Windows Phone 7 så langt nei.

Har du testet en Windows Phone 7 da? Veldig mange av de som uttaler seg negativt om WP7 har ikke testet. Alt er totalt endret fra gamle Windows Mobile.

Jeg bruker til daglig iOS, og jeg synes at grensesnittet og brukeropplevelsen på Windows Phone 7 var veldig bra etter å ha testet en telefon en dag. Bedre enn stock Android iallefall...

Skal bli spennene å se Windows Phone 7 produktene til Nokia.

 

I følge noen kjenninger jeg har er det lettere å kode for WP7. Det skal jeg ikke uttale meg altfor mye om, da jeg har lite peiling selv.

Jeg synes iallefall C# og .Net i Visual Studio er bra. Jeg foretrekker det over Java som er det som brukes på Android og Objektive C som brukes i iOS.

 

^^Men å få i gang et pent og raskt grensesnitt virker det som om Microsoft fortsatt sliter litt med. :ermm:

Ok... Ut i fra dette så høres det nok ut som at du ikke har testet Windows Phone 7.

Lenke til kommentar

Estetikk eller fart er knapt WP7s hovedproblem. Jeg synes det er grunn til å lure på om det er grunnleggende sammenheng mellom bruksmønster og design; innovasjon er ikke verdt noe om det ikke kongruerer med behov og ønsker hos bruker.

 

Hva som er lettest å kode til vil vel avhenge mye av hva man har jobbet med tidligere – Obj C er ikke et språk jeg oppfatter som særlig enkelt, men utviklerverktøy, APIs osv. er svært modne og konsistente.

 

Apropos: Er det bare Apple som har planer om å tjene noe særlig på å lage operativsystemer til telefoner? Kamp for markedsandel uten et modikum av beskrankninger virker underlig. Før eller siden blir aksjonærene lei av MSFT-ledelsens fyllekjøring.

Lenke til kommentar

Estetikk eller fart er knapt WP7s hovedproblem. Jeg synes det er grunn til å lure på om det er grunnleggende sammenheng mellom bruksmønster og design; innovasjon er ikke verdt noe om det ikke kongruerer med behov og ønsker hos bruker.

 

Hva som er lettest å kode til vil vel avhenge mye av hva man har jobbet med tidligere – Obj C er ikke et språk jeg oppfatter som særlig enkelt, men utviklerverktøy, APIs osv. er svært modne og konsistente.

 

Apropos: Er det bare Apple som har planer om å tjene noe særlig på å lage operativsystemer til telefoner? Kamp for markedsandel uten et modikum av beskrankninger virker underlig. Før eller siden blir aksjonærene lei av MSFT-ledelsens fyllekjøring.

Når vi ser på merkenavnet, Windows, som klart og tydelig er og forblir Microsoft, så ser vi hvordan Windows Phone 7 har muligheten til å bli del av den kommende treenighet. WP7 forblir forbrukeraktuelt grunnet innholdet plattformen byr på, deriblant; Office, IE, Xbox og Facebook. Alle disse navnene er kronjuveler innenfor det bestemte markedet Microsoft (MSFT) sikter etter.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1297631334' post='16931156']

Jeg har ikke vært så fryktlig imponert av det jeg har sett av Windows Phone 7 så langt nei.

Har du testet en Windows Phone 7 da? Veldig mange av de som uttaler seg negativt om WP7 har ikke testet. Alt er totalt endret fra gamle Windows Mobile.

Jeg bruker til daglig iOS, og jeg synes at grensesnittet og brukeropplevelsen på Windows Phone 7 var veldig bra etter å ha testet en telefon en dag. Bedre enn stock Android iallefall...

Skal bli spennene å se Windows Phone 7 produktene til Nokia.

 

I følge noen kjenninger jeg har er det lettere å kode for WP7. Det skal jeg ikke uttale meg altfor mye om, da jeg har lite peiling selv.

Jeg synes iallefall C# og .Net i Visual Studio er bra. Jeg foretrekker det over Java som er det som brukes på Android og Objektive C som brukes i iOS.

 

^^Men å få i gang et pent og raskt grensesnitt virker det som om Microsoft fortsatt sliter litt med. :ermm:

Ok... Ut i fra dette så høres det nok ut som at du ikke har testet Windows Phone 7.

Du har helt rett. Jeg har aldri vært borti en Windows Phone 7 telefon før, ei heller en emulator. Mine uttalelser beveger seg helt og holdent på tvers av noen få videosnutter og førsteinntrykk. Prøvde å signalisere det med språket, men beklager hvis det kom uklart fram. :)

Lenke til kommentar

Blir godt å se at en av de største mobilprodusentene kommer seg over på en brukbar platform. Med nokia på laget vil nok salget av WP7 enheter gå opp, og dermed vil også flere utviklere komme på banen.

Så kan vi i byggebransjen håpe på at handyman kommer seg vekk fra den *#¤* winmo plattfromen og inn på WP7

Lenke til kommentar

Når vi ser på merkenavnet, Windows, som klart og tydelig er og forblir Microsoft, så ser vi hvordan Windows Phone 7 har muligheten til å bli del av den kommende treenighet. WP7 forblir forbrukeraktuelt grunnet innholdet plattformen byr på, deriblant; Office, IE, Xbox og Facebook. Alle disse navnene er kronjuveler innenfor det bestemte markedet Microsoft (MSFT) sikter etter.

Produktfilosofi er fint nok, men dette er ren corporate finance; det er grenser for hvor lenge investorene bør være villige til å tro på vrøvel og fremtidsvyer som aldri virkeliggjøres. Modning av teknologiselskaper er interessant fra et finansperspektiv, de lever alle i en investeringsfeber, mens det i svært mange tilfeller ville være langt mer lønnsomt å kutte sidegrener, sparke ansatte og kjøre opp utbyttet.

Lenke til kommentar

Denne avgjørelsen er TYDELIG preget av at sjefel sjøl kom fra MS før han begynte i Nokia, og at nokia trenger alle pengene MS spytter inn i selskapet.. noe Google mest sansynlig ikke ville matchet.

 

Når det er sagt, jeg er ikke videre imponert over denne nyheten. Føler nokia burde jobbet videre med Meego. Symbian synes jeg er et greit OS, men uansett om de oppdaterer det aldri så mye, eller hadde lansert Symbian 4 så har navnet for dårlig rykte.

WP7 Kan dedrimot være et greit valg i forhold til å treffe flere på proffmarkedet. WM har jo ofte vært valgt ut til firmatelefoner.

Lenke til kommentar

Merkenavnet Windows har ikke akkurat gjort Windows Mobile eller Phone til en knallsuksess. Så hva får noen til å tro at det vil skje nå?

 

IE, en kronjuvel? Hehe, joda...

 

Teknisk sett var Windows Mobile stor, før de mistet markedsandeler grunnet iPhone, Android og ikke minst BlackBarry bølgen. Så jo da, Windows navnet har hjulpet dem. Og la oss ikke glemme at Office er et synonym for Windows innen for forretningslivet.

 

Også har vi IE som uten tvil er den mest brukte nettleseren pr dags dato. Med andre ord passer kronjuvel inn her. Om du er en Chrome eller FF fanatiker bryr statistikken seg fint lite om.

Lenke til kommentar

På hvilken måte var Windows Mobile stort? Hvis jeg ikke husker feil, solgte smarttelefoner som kjørte Windows Mobile svært lite, og det var først med iPhone at det skjedde en eksplosjon i smarttelefon-markedet generelt, og da ble Windows Mobile som vanlig hengende etter.

 

IE på PC taper markedsandeler i stort tempo, og er også kjent som kanskje den dårligste mobile nettleseren som finnes der ute. På mobil har IE omtrent null markedsandel.

 

Jeg sa ikke noe om Office, så vær vennlig å forholde deg til det jeg faktisk skriver hvis du ønsker å svare meg.

Lenke til kommentar

Finnes det noen kilde til at Nokia får milliarder av microsoft for dette sammarbeidet? Ser ingen andre publikasjoner som raporterer dette (av de få jeg har sett på).

http://lmgtfy.com/?q=Nokia+Microsoft+billions

Så vidt jeg klarer å se, så dreier dette seg om Elops verdivurdering av avtalen med microsoft, og ikke at de faktisk får cash fra MS, som overskriften antyder. Derfor ber jeg etter kilde.

 

Artikkelen er altså etter det jeg kan se, svært missvisende og det virker ikke som om skribenten har satt seg inn i saken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...