Gå til innhold

Hvem er først ute med oppgraderinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre en Xperia X10 og er ganske sikker på at det blir ikke noen flere SE mobiler på meg. Satser nok på Samsung eller HTC neste gang, Sony-Ericsson har vært en STOR skuffelse med den mobilen som de "kalte" topp modellen sin.

Hadde SE ikke rotet så mye med Mediascape og Timescape som de absolutt skulle ha med, så hadde de kanskje maktet å få ut X10 med Android 2.1 og ikke 1.6 versjonen som den kom med. Dessuten, jeg har fortsatt til gode å bruke Mediascape og Timescape, det finnes da bedre programmer enn de to.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre en Xperia X10 og er ganske sikker på at det blir ikke noen flere SE mobiler på meg. Satser nok på Samsung eller HTC neste gang, Sony-Ericsson har vært en STOR skuffelse med den mobilen som de "kalte" topp modellen sin.

Hadde SE ikke rotet så mye med Mediascape og Timescape som de absolutt skulle ha med, så hadde de kanskje maktet å få ut X10 med Android 2.1 og ikke 1.6 versjonen som den kom med. Dessuten, jeg har fortsatt til gode å bruke Mediascape og Timescape, det finnes da bedre programmer enn de to.

Nå må du huske på at X10 var SE sitt første forsøk med Android, og resultatet ble også deretter. Timescape/Mediascape skinnet var altfor tungt laget, og det var vanskelig å lage oppdateringer. Heldigvis har SE innsett det og også kommet med beklagelser og lovnader om forbedringer i de nye modellene. Her er Timescape/Mediascape stort sett bare ekstra widgets og ikke en del av OSet, og dermed vil de kunne komme med oppdateringer mye fortere. Et ekstra pluss er jo at den oppkommende SE Arc vil komme med Gingerbread.

 

Når det er sagt, så er jeg glad jeg valgte Htc Desire da jeg skulle velge mellom disse to, men jeg kan godt komme til å kjøpe en SE-telefon i framtiden dersom de skjerper seg. Hardwaren til SE er ofte veldig god.

Lenke til kommentar

Var veldig fornøyd med tiden HTC brukte på å oppdatere Desire. Tror det var 1. August den kom flyvende inn på telefonen som OTA-oppdatering. Nå gjenstår det bare å se om de klarer å gi ut 2.3 for Desire :)

Tror nok Desire vil få offisiell Gingerbread med Sense ja, og modeller som Desire HD og Desire Z vil garantert få det. Det er et stort antall ROMs til Desire som er portet over fra HD og Z på XDA, så Gingerbread med Sense vil man kunne få uansett, spørsmålet er bare om man må roote eller ikke :)

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre en Xperia X10 og er ganske sikker på at det blir ikke noen flere SE mobiler på meg. Satser nok på Samsung eller HTC neste gang, Sony-Ericsson har vært en STOR skuffelse med den mobilen som de "kalte" topp modellen sin.

Hadde SE ikke rotet så mye med Mediascape og Timescape som de absolutt skulle ha med, så hadde de kanskje maktet å få ut X10 med Android 2.1 og ikke 1.6 versjonen som den kom med. Dessuten, jeg har fortsatt til gode å bruke Mediascape og Timescape, det finnes da bedre programmer enn de to.

Nå må du huske på at X10 var SE sitt første forsøk med Android, og resultatet ble også deretter. Timescape/Mediascape skinnet var altfor tungt laget, og det var vanskelig å lage oppdateringer. Heldigvis har SE innsett det og også kommet med beklagelser og lovnader om forbedringer i de nye modellene. Her er Timescape/Mediascape stort sett bare ekstra widgets og ikke en del av OSet, og dermed vil de kunne komme med oppdateringer mye fortere. Et ekstra pluss er jo at den oppkommende SE Arc vil komme med Gingerbread.

 

Når det er sagt, så er jeg glad jeg valgte Htc Desire da jeg skulle velge mellom disse to, men jeg kan godt komme til å kjøpe en SE-telefon i framtiden dersom de skjerper seg. Hardwaren til SE er ofte veldig god.

Vet du hva? Den unnskyldningen kjøper jeg ikke.

SE solgte MANGE x10 (8 millioner tror jeg) og det er ikke SÅ vanskelig å oppdatere programvare. De kunne også valgt å frigitt bootloader, m.m., slik at aktiviteten rundt tredjepartsrom hadde blitt bedre.

 

Videre, kunne de sagt: Vi vil levere 2.3 vanilla, til de som klarer seg uten timescape.

Min neste telefon blir garantert ikke SE, tror det blir LG eller Samsung... Men det hadde det blitt uansett om SE hadde skjerpet seg, pga. den nye SE ARC har singlecore... Så selv om den har bra kamera og de skal ha bravia engine i den, så er det ikke så interessant for min del, vs. tegra 2.. men spørsmålet er om jeg skal vente til tegra 2 3d-chippen... hmm..

Lenke til kommentar

Det som er skremmende er at her er det ikke snakk om at SE solgte X10 uten oppgradering, her er det snakk om at SE i dag fortsatt selger både X10, X10 Mini, X10 Mini Pro og X8 som aldri kan oppgraderes til Android 2.2 eller 2.3. :hmm:

Etter min mening er det to måter SE kan vinne tilbake misfornøyde kunder:

Gi god innbyttepris ved oppgradering fra gammeldagse til nye modeller, eller frigjøre en ren Android 2.2 oppgradering uten andre tilpassinger enn støtte for kameraet og multitouch. De fleste som ønsker å oppgradere til 2.2 klarer seg sannsynligvis uten Timescape og Mediascape.

Lenke til kommentar

Hvilket år er mellom 2009 og 2010?

 

2009,5

 

Jeg har dessverre en Xperia X10 og er ganske sikker på at det blir ikke noen flere SE mobiler på meg. Satser nok på Samsung eller HTC neste gang, Sony-Ericsson har vært en STOR skuffelse med den mobilen som de "kalte" topp modellen sin.

Hadde SE ikke rotet så mye med Mediascape og Timescape som de absolutt skulle ha med, så hadde de kanskje maktet å få ut X10 med Android 2.1 og ikke 1.6 versjonen som den kom med. Dessuten, jeg har fortsatt til gode å bruke Mediascape og Timescape, det finnes da bedre programmer enn de to.

Nå må du huske på at X10 var SE sitt første forsøk med Android, og resultatet ble også deretter. Timescape/Mediascape skinnet var altfor tungt laget, og det var vanskelig å lage oppdateringer. Heldigvis har SE innsett det og også kommet med beklagelser og lovnader om forbedringer i de nye modellene. Her er Timescape/Mediascape stort sett bare ekstra widgets og ikke en del av OSet, og dermed vil de kunne komme med oppdateringer mye fortere. Et ekstra pluss er jo at den oppkommende SE Arc vil komme med Gingerbread.

 

Når det er sagt, så er jeg glad jeg valgte Htc Desire da jeg skulle velge mellom disse to, men jeg kan godt komme til å kjøpe en SE-telefon i framtiden dersom de skjerper seg. Hardwaren til SE er ofte veldig god.

Vet du hva? Den unnskyldningen kjøper jeg ikke.

SE solgte MANGE x10 (8 millioner tror jeg) og det er ikke SÅ vanskelig å oppdatere programvare. De kunne også valgt å frigitt bootloader, m.m., slik at aktiviteten rundt tredjepartsrom hadde blitt bedre.

 

Videre, kunne de sagt: Vi vil levere 2.3 vanilla, til de som klarer seg uten timescape.

Min neste telefon blir garantert ikke SE, tror det blir LG eller Samsung... Men det hadde det blitt uansett om SE hadde skjerpet seg, pga. den nye SE ARC har singlecore... Så selv om den har bra kamera og de skal ha bravia engine i den, så er det ikke så interessant for min del, vs. tegra 2.. men spørsmålet er om jeg skal vente til tegra 2 3d-chippen... hmm..

 

Jeg vil ikke anbefale LG, jeg boikotter de selv fordi de ikke er flink til å oppgradere telefoner.

Lenke til kommentar

Akkurat dette er Androids store svakhet: Når man kjøper en ny mobiltelefon veit man ikke om den kommer til å bli oppdatert eller ikke. Det er meget irriterende, og Google burde satt som krav at alle produsenter av telefoner MINST skulle slippe vanilla-utgaven av nyeste Android-builds i 18-24mnd etter lansering.

Smartphones er overhodet ikke "ferdig utviklet" når de slippes på markedet, men er avhengig av kontinuerlig oppdatering. HTC Hero måtte vente rimelig lenge på 2.1, og der stoppet den, uten mulighet for vanilla 2.2 (med mindre man skaffet root access)

Lenke til kommentar

Ikke for å starte en Apple vs Android diskusjon. Men dette var faktisk en av grunnene til jeg hoppe fra Android tilbake til Iphone. Hadde HTC Magic i et år (ca) og jeg fikk ikke noen oppgraderinger i det hele tatt. Det fine med Apple er at de hele tiden kommer med oppgraderinger og bug fixes.

 

Først etter at fruen i huset startet å bruke Magic'en fikk jeg opp ei melding om at det hadde kommet en oppgradering som kunne lastest ned.

 

Men jeg regner med at produsenter kommer til å bli bedre ang dette fremover, da flere og flere er mer og mer optatt av dette.

 

Er det så nøye? Folk er blitt så sykt kravstore nå for tida. Ja verden går under om ikke bla bla bla :roll:

 

JA! Dette er nøye! i mitt tilfelle kunne jeg ikke laste ned de fleste apps fra Android market grunnet at jeg kun hadde ver 1.6. Og jeg fikk heller aldri tilgang til payed apps, samt nye funksjoner osv.

 

Så for deg så er det ingen problem at telefonen din kunne blitt "mye bedre" (flere funksjoner, raskere, muligens lengre batteri levetid osv), få tilgang til mye mer av nedlastbart innhold osv? Dette er bare noen av få goder oppdateringer av OS kan by på.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Når Microsoft sier at de skal komme med en ny versjon av Windows om et halvt år selges de fleste datamaskiner med informasjon om at man har rett på en gratis oppgradering til den nye Windows-versjonen. Det SE gjør i dag tilsvarer å selge maskiner med Windows XP, og med garanti om at de IKKE kan oppgraderes verken til Vista eller Windows 7 selv om man er villig til å betale litt for det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...