Gå til innhold

Anmeldelse: Enslaved: Odyssey to the West (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig snodig, prøvde demoen til PS3 og syns ikke det var noe særlig. Spilte det på Xbox360 da var det andre boller! Kan hende det var litt pga PS3 demo og Xbox fullversjonen men eg følte graffiken og kontrollene var mye bedre på 360. Bra spill :D

Hm, skulle visstnok være mer screen tearing i PS3-versjonen, men det skulle jo ikke ha noe å si på kontrollen inni spillet. Eller mener du rett og slett håndkontrollen?

Lenke til kommentar

Spilte to kapittel i går, og det var et av de bedre spillene jeg har spilt i år. Nydelig setting, godt stemmeskuespill og god kjemi mellom karakterene.

 

At det ligner på PoP08 vil jeg ikke si. Det var et drittspill. Heller Sands of Time møter Uncharted (og jeg får litt Beyond good and evil-vibber innimellom). Uansett, knusebra spill, alle burde prøve demoen.

Lenke til kommentar

Veldig snodig, prøvde demoen til PS3 og syns ikke det var noe særlig. Spilte det på Xbox360 da var det andre boller! Kan hende det var litt pga PS3 demo og Xbox fullversjonen men eg følte graffiken og kontrollene var mye bedre på 360. Bra spill :D

Det stemmer godt det du sier, jeg har begge konsollene og har testet spillet på begge. Ps3 versjonen ser forsåvidt ganske grei ut, men er preget av mye tearing selv i bare 720p og til dels lav fps(for lav noen plasser som resulterer i skikkelig hakking). 360 versjonen går smooth hele veien i 1080p.

Lenke til kommentar

Jeg har spillt igjennom spillet nå og er stort sett fornøyd. Det var en fing lengde på spillet, historien og dialogen var veldig god men spillet led av hakking og litt dårlige animasjoner når man hoppet rundt om kring. Sammenlikner da med spill som Prince of Persia: Sands of Time og Ninja Gaiden hvor animasjonene var myke og flytende. Det er dog ikke bare i dette spillet jeg har sett dette nylig. Jeg hadde store forhåpninger til Prince of Persia: Forgotten Sands, men det skuffet på mange områder. Det led av samme hakking i animasjonene og de hadde byttet ut interessant plattforming med mange fiender.

 

Enslaved var også temmelig lett. Det er helt greit at et spill som fokuserer på historie og karakterer ikke er supervanskelig. Men jeg liker å få litt utfordring når jeg starter spillet på høyeste vanskelighetsgrad. Jeg anntar at jeg bare kunne latt være å oppgradere helse og slikt så det er mulig jeg gjør det neste gang.

 

Bortsett fra det hadde jeg det kjempegøy. Jeg hadde et smil rundt munnen hele tiden jeg spillte ettersom det var en fin lengde på spillet, samtidig som de klarte å inntrodusere nye elementer og fiender før jeg rakk å kjede meg. Jeg kommer garantert til å spille gjennom en gang til ettersom man slipper å starte helt på nytt hvis man ikke ønsker det. Jeg sier meg enig med alle spillanmeldelsene som jeg har sett og gir det 8/10. Et sikkert kjøp :)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Veldig snodig, prøvde demoen til PS3 og syns ikke det var noe særlig. Spilte det på Xbox360 da var det andre boller! Kan hende det var litt pga PS3 demo og Xbox fullversjonen men eg følte graffiken og kontrollene var mye bedre på 360. Bra spill :D

Det stemmer godt det du sier, jeg har begge konsollene og har testet spillet på begge. Ps3 versjonen ser forsåvidt ganske grei ut, men er preget av mye tearing selv i bare 720p og til dels lav fps(for lav noen plasser som resulterer i skikkelig hakking). 360 versjonen går smooth hele veien i 1080p.

Innbiller du deg at 360-versjonen kjører i native 1080p? Think again, det er helt simpel oppskalering som PS3-versjonen også gjør.

Lenke til kommentar

Innbiller du deg at 360-versjonen kjører i native 1080p? Think again, det er helt simpel oppskalering som PS3-versjonen også gjør.

Hvorfor du henger deg opp "native" 1080p har jeg vanskelig med å forstå, dette er ikke prerendra videodata i en film med en fast oppløsning. 360 klarer iallefall å få spillet i 1080p til skjermen ved å bruke Xenoes Gpuen. Texture samplene er sikkert rendra i mye lavere oppløsning fordi både 360 og ps3 har lite frambuffer og lite gpu power i forhold til pc, derfor slås ofte aa av for å få bedre flyt.

Det jeg sier er at i Enslaved kjørte jeg spillet i kun 720p og likevel hakket det som bare det på ps3 Slim, spillet så uten tvil dårligere ut også.

Lenke til kommentar

Innbiller du deg at 360-versjonen kjører i native 1080p? Think again, det er helt simpel oppskalering som PS3-versjonen også gjør.

Hvorfor du henger deg opp "native" 1080p har jeg vanskelig med å forstå, dette er ikke prerendra videodata i en film med en fast oppløsning. 360 klarer iallefall å få spillet i 1080p til skjermen ved å bruke Xenoes Gpuen. Texture samplene er sikkert rendra i mye lavere oppløsning fordi både 360 og ps3 har lite frambuffer og lite gpu power i forhold til pc, derfor slås ofte aa av for å få bedre flyt.

Det jeg sier er at i Enslaved kjørte jeg spillet i kun 720p og likevel hakket det som bare det på ps3 Slim, spillet så uten tvil dårligere ut også.

Ja eg må si meg enig med deg, eg testa spillet først på ps3 og da fikk eg en følelse av det lugga eller haket. Når eg spilte det på 360 så var det fin flyt og eg fikk mye bedre inntrykk av spillet.

 

Domt at det skal være sånne forskjeller, tenkte hvis eg hadde kjøpt dette til ps3 så hadde eg blitt irritert hvert fall hvis eg hadde sett forskjellen på xbox versjonen kontra ps3 versjonen.

 

Eg har både PS3 og Xbox men fleste spilla blir spilt på Xboxen men eg kan ikke forstå hvorfor så mangen spille er så forskjellige, nå det er akkurat samme spillet. Dessuten så skulle man tro at ps3en skulle kjøre disse spilla bedre siden den er nyere og sterkere hardware trodde eg?

 

Lager dem spilla til xbox og porter dem over til ps3? Får det føles ut som eg spiller en dårlig portet utgave når eg spilte enslaved demoen

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar

Innbiller du deg at 360-versjonen kjører i native 1080p? Think again, det er helt simpel oppskalering som PS3-versjonen også gjør.

Hvorfor du henger deg opp "native" 1080p har jeg vanskelig med å forstå, dette er ikke prerendra videodata i en film med en fast oppløsning. 360 klarer iallefall å få spillet i 1080p til skjermen ved å bruke Xenoes Gpuen. Texture samplene er sikkert rendra i mye lavere oppløsning fordi både 360 og ps3 har lite frambuffer og lite gpu power i forhold til pc, derfor slås ofte aa av for å få bedre flyt.

Det jeg sier er at i Enslaved kjørte jeg spillet i kun 720p og likevel hakket det som bare det på ps3 Slim, spillet så uten tvil dårligere ut også.

Ja eg må si meg enig med deg, eg testa spillet først på ps3 og da fikk eg en følelse av det lugga eller haket. Når eg spilte det på 360 så var det fin flyt og eg fikk mye bedre inntrykk av spillet.

 

Domt at det skal være sånne forskjeller, tenkte hvis eg hadde kjøpt dette til ps3 så hadde eg blitt irritert hvert fall hvis eg hadde sett forskjellen på xbox versjonen kontra ps3 versjonen.

 

Eg har både PS3 og Xbox men fleste spilla blir spilt på Xboxen men eg kan ikke forstå hvorfor så mangen spille er så forskjellige, nå det er akkurat samme spillet. Dessuten så skulle man tro at ps3en skulle kjøre disse spilla bedre siden den er nyere og sterkere hardware trodde eg?

 

Lager dem spilla til xbox og porter dem over til ps3? Får det føles ut som eg spiller en dårlig portet utgave når eg spilte enslaved demoen

 

Correct me if I'm wrong, men så vidt jeg har forstått det så har ps3 en kraftigere prosessor, men xbox 360 faktisk har et bedre grafikkort. Det skal visst også være mye enklere å programmere for xbox, da det er mye mer likhet med å lage spill for en PC. Hvis man skal få maksimalt ut av en ps3, må man gå frem ganske anderledes, og ha mer fokus på prosessoren, og mange utviklere gidder ikke sette seg inn i det når de lager multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Innbiller du deg at 360-versjonen kjører i native 1080p? Think again, det er helt simpel oppskalering som PS3-versjonen også gjør.

Hvorfor du henger deg opp "native" 1080p har jeg vanskelig med å forstå, dette er ikke prerendra videodata i en film med en fast oppløsning. 360 klarer iallefall å få spillet i 1080p til skjermen ved å bruke Xenoes Gpuen. Texture samplene er sikkert rendra i mye lavere oppløsning fordi både 360 og ps3 har lite frambuffer og lite gpu power i forhold til pc, derfor slås ofte aa av for å få bedre flyt.

Det jeg sier er at i Enslaved kjørte jeg spillet i kun 720p og likevel hakket det som bare det på ps3 Slim, spillet så uten tvil dårligere ut også.

Ja eg må si meg enig med deg, eg testa spillet først på ps3 og da fikk eg en følelse av det lugga eller haket. Når eg spilte det på 360 så var det fin flyt og eg fikk mye bedre inntrykk av spillet.

 

Domt at det skal være sånne forskjeller, tenkte hvis eg hadde kjøpt dette til ps3 så hadde eg blitt irritert hvert fall hvis eg hadde sett forskjellen på xbox versjonen kontra ps3 versjonen.

 

Eg har både PS3 og Xbox men fleste spilla blir spilt på Xboxen men eg kan ikke forstå hvorfor så mangen spille er så forskjellige, nå det er akkurat samme spillet. Dessuten så skulle man tro at ps3en skulle kjøre disse spilla bedre siden den er nyere og sterkere hardware trodde eg?

 

Lager dem spilla til xbox og porter dem over til ps3? Får det føles ut som eg spiller en dårlig portet utgave når eg spilte enslaved demoen

 

Correct me if I'm wrong, men så vidt jeg har forstått det så har ps3 en kraftigere prosessor, men xbox 360 faktisk har et bedre grafikkort. Det skal visst også være mye enklere å programmere for xbox, da det er mye mer likhet med å lage spill for en PC. Hvis man skal få maksimalt ut av en ps3, må man gå frem ganske anderledes, og ha mer fokus på prosessoren, og mange utviklere gidder ikke sette seg inn i det når de lager multiplattformspill.

Handler ikke bare om det, Ninja Theory har jo tross alt laget en PS3-eksklusiv så de burde da allerede vite hvordan man får mest ut av maskinen. Men teknologien de brukte til Heavenly Sword eier "dessverre" Sony, så Enslaved ble kodet med Unreal Engine 3 for begge plattformer.

 

Her er forøvrig en Face-Off utført av DigitalFoundry. Sammenlikningen utroper forøvrig 360 som vinner, men forskjellene er langt fra like store som visse postere i denne tråden skal ha det til.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

HappyHerb, tearing og hakking var vel kanskje det som trakk mest ned når du sier det. Jeg klarte knapt å fokusere skikkelig på grafikken et par plasser med mye eksplosjoner når det ble reine slideshowet. Derfor jeg tok å fyrte det opp på 360en, og da ble det dessverre andre boller. Nå gjenstår det bare å få seg en 360 slim så man får litt mindre bråk fra 360en og en penere konsoll som passer inn i ny kåken!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...