Gå til innhold

Zonealarm tabbet seg ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske utrolig.. "Feiltolkes"?

 

De advarer mot et ille virus, og sier man må betale for en versjon som faktisk kan ta knekken på det.

 

Det kan ikke feiltolkes på noen måte.

Om de vet om det så godt burde de la gratisversjonen holde det unna. Denne pop upen er jo et klassisk eksempel på malware mange brukere går fem på uten å nøle.

 

Check Point kan gå og legge seg.

Lenke til kommentar

Ja, nå bruker jeg gratis versionen av zonealarm. da jeg fikk denne første gangen ble jeg litt skeptisk å trudde at det var noe virus skitt som hadde sneki seg inn på PC-en som jo kan skje. jeg tok da en full virus skann og kom fram til at det ikke var noe virus som var mulig å detektere så jeg klikka jo videre inn på sidene til zone alarm for å se hva dette gjalt og det var jo da en side med masse skitt kasting mot andre AV firmaer. jeg mener at det er greit å påpeke at du har et produkt som er bedre enn andre men jeg kan ikke fordra folk og firmaer som skal rakke ned på andre fordi at dem har problemer meed produktet sitt eller hva det nå enn måtte være de har probleme med.

Lenke til kommentar

Fysj, for en forferdelig vurdering av markedsførerne.

 

Jeg var en stor tilhenger av ZA for 6-7 år siden også, men fant etterhvert ut at programmet virkelig ikke holdt løftene sine. Jeg har prøvd programmet igjen senere, og da i gratisversjonene, og har blitt skuffet hver gang. Det virker for meg som at nedgangen i funksjonaliteten kom samtidig med overgangen til nye eiere.

 

Det er synd at de nye eierne skal ødelegge et så godt varemerke ved sånne fullstendig idiotiske markedsføringstriks. Dette er absolutt lavmål.

Lenke til kommentar
Zonealarm hadde godt rykte på seg pga en god start på XP, men jeg må si at utviklingen har vært dårlig.

 

Ja, for begynte den ikke også og blinke å masse noe inn i gamperæva etterhvert? (inkl et evig mas om kjøpe versjonen, en mildere fremtoning haddet fungert bedre på meg), tror det var flere grunner til at jeg droppet de etterhvert for et pr år siden. Ikke noe overaskelse at dette er fortsettelsen der jeg slapp.

Lenke til kommentar

Det var ikke til å unngå å legge merke til den meldingen artikkelen omtaler. Har en stykk ZoneAlarm Free installert på Windows XP.

 

Nå er vel mannen i gaten utsatt uansett hva gjelder datasikkerhet, og da er det sikkerhetsselskapene som må gjøre jobben for å passe på oss.

 

Skal det være nødvendig å betale for hjelpen? Mange her på forumet finner nok kombinasjoner av programmer som gjør hele opplevelsen gratis for dem. Men har en bruker som ikke investerer samme bruk av tid denne muligheten?

 

Mange virker sikkert fornøyde med sitt sikkerhetsprodukt, så lenge det ikke plager dem nevneverdig! Ting som treg skanning, gjør jo at en ikke gidder å gjøre det for ofte. Automatisk skanning, gjør jo at en blir irritert når PC'en går sirupstregt midt i noe som en synes er viktigere (la oss si betale regninger i nettbanken).

 

Jo mer "bjeller og fløyter" i form av dialogbokser og advarsler en må sette av tid til å forsøke å forstå, jo mer frustrert brukere får en.

 

Alternativt, så får en late brukere som bare trykker "OK eller Ja/Yes" på alt de ser poppe opp på skjermen sin.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det finnes heldigvis mange brannmurer som er betydelig bedre enn Zone Alarm.

Husker at jeg rett rundt årtusenskiftet forsøkte meg på en alternativ brannmur til ZoneAlarm. Sygate het selskapet som lagde den. Og det var sirupstregt å få i gang PC'en før all beskyttelsen hadde startet opp ordentlig og lot deg få tilgang til internett.

 

Selskapet ble kjøpt opp.

 

Brannmurer kommer ofte i en samlepakke med alt mulig annet nå i våre dager. Det er litt greit å investere i en brannmur uten å måtte betale årlig abonnement for at den skal fortsette å være oppdatert.

 

Enten så må en vel velge gratisprodukter, eller velge gratisprodukter for å få til å slippe de årlige utgiftene til brannmur-"skatt"??

Endret av G
Lenke til kommentar

selv om Zonealram får skylden for noen som ikke jeg har merket til så har de tylle før også.

nå er heller ikke ZA elene her .

Norton som er nevnt ovenfor har også tullet flere ganger

 

 

en test som ble utført en tid tilbake avslørte at det var små forskjeller mellom gratisutgaven og betal versjon av et antivirusprogram så hvorfor skal det da være forskjell på minneprogrammene ?

 

sikkerheten er nok lik , men det er litt forskjell når det gjelder funksjonene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...