Gå til innhold

GTA-klassikere på vei til epleverdenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har da vært mulig å installere Windows på Mac helt siden de byttet til Intelprosessorer. Og med Windows følger også støtte for Direct X. Så med andre ord har det vært mulig å spille disse spillene på en Mac i flere år. Som cmyrland påpeker, er det snakk om en konvertering til OpenGL, som betyr at det kan kjøres i andre OS enn Windows, herunder OSX og Linux. Vær så snill å få fakta på plass før dere publiserer en artikkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

så kan du slutte å være så nerd (les: pirkete) og skjønne at når folk flest snakker om Mac så mener man Mac maskinvare + Mac OS X som operativsystem. Om du har Windows eller andre alternative OS installert på din Mac maskin betyr ikke noe.

Virkelig? Sorry, var ikke klar over det. Jeg trodde de fleste var inneforstått med at en Mac var et annet ord for en PC laget av Apple. Det er i alle fall slik i min omgangskrets.

Lenke til kommentar

så kan du slutte å være så nerd (les: pirkete) og skjønne at når folk flest snakker om Mac så mener man Mac maskinvare + Mac OS X som operativsystem. Om du har Windows eller andre alternative OS installert på din Mac maskin betyr ikke noe.

Støttes. De som føler behov for et presisjons-bilag til enhver artikkel kan jo starte sin egen nettside. Dessuten står det da vitterlig:

GTA III, GTA: Vice City og GTA: San Andreas omsider skal slippes på Apples plattform.
(min uthevning). Det er presist nok allerede.
Lenke til kommentar

Når folk sier "Mac", så mener man selvfølgelig Mac OS X på Mac-maskinen. Folk flest tenker i slike baner i alle fall.

Når man mener OS X, så sier man da OS X, på samme måte som man sier Windows når man mener Windows, Linux når man mener Linux, og så videre. Det er i alle fall slik i mitt hode, da det virker mye enklere og mer logisk.

 

Edit: @Isbilen: Først står det at Mac-eiere endelig kan få glede av disse spillene, noe som er forvirrende i seg selv siden de har kunnet det i mange år. Så står det som du påpekes at de slippes til Apples plattform. Apples mest populære spillplattform er da på Iphone-OS-et. Men det virker rart da det ikke har så mye med Apple-PC-er å gjøre. Så ja, du har forsåvidt rett. Etter finlesing kan man dedusere at det er snakk om OS X, men jeg synes ærlig talt at det er godt gjemt.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Men nå har Apple vært flinke i markedsføringen sin og fått sidestilt Mac og PC som to seperate produkter. Sier man PC, forventer man Windows. Sier man Mac, forventer man OS X. Ingen forventer Linux.

Ah, det forklarer jo litt. Har ikke vært borti noe særlig markedsføring fra Apple selv, så har heller ikke fått med meg den detaljen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

GTA-klassikere, men ingen som nevner GTA 1 og 2.

 

Tragisk...

 

Støtter denne.. Det er de som er klassikerne..

 

Gta 1 & 2 er klassikere ja, men de var 2 lite utbredte spill.

Det var først når GTA3 kom at folk la merke til GTA serien for sin sjarm som den har :)

 

Heile GTA3 storie linen (Husk at VC, Sa, VCS og LCS er alle under GTA3 sin storie line) er klassisk, og jeg personelig likte mer GTA3 bedre enn GTA1 & 2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...