Gå til innhold

Toshiba utfordrer Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dumt man ikke får tilgang til android markets med dette nettbrettet.

 

Hvor har du det fra?

 

Og til artikkelforfatter; kilde-linken fører til samme artikkel

 

http://www.teknofil.no/wip4/toshiba-lanserer-folio-100/d.epl?id=46546 her f.eks.

Pga skjermstørrelsen så vil ikke Google gi tilgang. Da dette bare skal være for mobiltelefoner og andre gadgets med mindre skjerm.

Lenke til kommentar

dumt man ikke får tilgang til android markets med dette nettbrettet.

 

Hvor har du det fra?

 

Og til artikkelforfatter; kilde-linken fører til samme artikkel

 

http://www.teknofil..../d.epl?id=46546 her f.eks.

Pga skjermstørrelsen så vil ikke Google gi tilgang. Da dette bare skal være for mobiltelefoner og andre gadgets med mindre skjerm.

 

Samsung galaxy tab har market, og den har samme skjermoppløsning(såvidt jeg husker). Men ja, "bare" 7" skjerm. Hvor har Google satt denne størrelsesgrensen?

Lenke til kommentar

Ser ikke dårlig ut, halvparten av prisen til Samsungs Galaxy Tab lover jo bra, men er det ikke GPS på denne? Google maps med GPS på stor skjerm er jo en av de tingene jeg synes er litt tøft med en "nettablet"/"netpad" eller hva de nå kaller disse maskinene :)

Vel, siden Google maps / navigation laster ned kart "on the fly" er det jo rimelig ubrukelig til bil og reisebruk om man ikke har wlan dekning eller et svært gunstig datasurfe-abonnement (som uansett ikke gagner en i utlandet).

 

Men fortvil ikke, Tom Tom til Android er på vei, og allerede finnes det navigasjonssoftware som Navigon og Sygic tilgjengelig. (Ja, jeg har lyst på "kjempe-GPS" i bilen :D ) Nå må bare Brodit.se hoste opp en festebraket så blir alt bra!

Lenke til kommentar

Jeg driter i hardware, jeg kjøper Apple sine produkter pga av softwaren. Når skal produsentene skjønne dette?

 

Hvis software skal fungere på masse forskjellig hardware, så er såklart hardware jævlig viktig for ytelsen? Bare se på PC-er, inkludert Mac-er. Kan du med hånden på hjertet si at du driter i hardware da?

 

Mange produsenter som skaper hver sin sammensetning av hardware til felles software, vil hele tiden prøve å overgå hverandre, som forbrukeren vil vinne på.

Endret av Khaffner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TomTom til Android, har du noen linker om det. Leste en liten stund tilbake at det prosjektet var skrinlagt. Dessuten så er vel TomTom softwaren til iPhone ganske så crappy visstnok, så vet ikke om den blir så mye bedre på Android...

 

TomTom på iPhone er bare ypperlig det. GPSen til iPhonen, eller antennen, spasser litt en gang i mellom, men det ser jeg på som en hardware feil og ikke programvare - kan være jeg tar feil. Bruker det på en 3GS og har kjørt norden og usa på kryss og tværs uten problem.

 

"Hater" at programvare skal bli diktert på hardware nivå, for stor skjerm, for mye minne, for blah blah. Trodde ikke Google skulle gå i den fella med Android, men akk.

Lenke til kommentar

Engadget er visst ikke så veldig imponert av Folio 100 etter å ha prøvd den...billig plastikkfølelse og crappy skjerm, virker det som...

http://www.engadget.com/2010/09/02/toshiba-folio-100-preview/

 

Toshiba bruker forresten en "interessant" målemetode når de oppgir batteritid: "Battery life: 7 hours (65% web browsing, 10% video playback, 25% standby)"...blir vel en reell batteritid i lett bruk på ca 5 timer det.

iPad klarer på den annen side mer enn 11 timer med videoavspilling (til tross for at Apple oppgir en batteritid på "bare" 10 timer ved websurfing/videotitting/musikkavspilling). iPad klarer forresten godt over 100 timer med musikkavspilling dersom skjermen for det meste er av, noe som forteller en del om hva som bruker strøm i en slik enhet. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...