Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad U160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"På grunn av de nye testrutinene våre og bruk av nytt utstyr for å måle lysstyrke på skjermen kan vi ikke sammenlikne dette tallet med de andre maskinene vi har testet."

 

Dere burde i en overgangsperiode kjørt begge testrutinene for å ha noe å sammenligne med. Som dere sier, et tall helt alene sier ikke stort.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg blir stadig mer glad i min Lenovo T61 jeg, gitt. Greit at den er noe større enn den maskinen der, men den scorer bedre i alle performance-benchmarkene, bortsett fra disken (noe som enkelt kan fikses med en litt nyere disk, evt. en SSD), og jeg trives godt med den :)

 

Litt kjekt å se at en eldre PC som kostet meg ca. 3k fyker forbi en relativt ny maskin, selv om den nyere maskinen er en ultraportabel :D

Lenke til kommentar

Jeg tilhører gruppen som denne PCen appellerer til, og er per i dag godt fornøyd med Acer 1810TZ, med Intel SU4100 (2-kjerne 1,3ghz) og 4GB ram.

 

Stusser litt over følgende:

Vi ville ikke anbefalt en utgave uten Turbo Boost, da kan man nesten like gjerne kjøpe en nett-PC.

 

Av egen erfaring kan en slik maskin selv uten Turbo Boost, som min, levere en helt annen opplevelse enn en nett-PC. Jeg har maskinen koblet opp mot full-HD display, ser fint på HD-video, driver med enkel fotoredigering, har en del programvare åpent samtidig osv.. Ingen særdeles tunge programmer, men fortsatt langt utover hva en nett-PC kan levere. Det er ikke Turbo Boost som er det avgjørende her.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg blir stadig mer glad i min Lenovo T61 jeg, gitt. Greit at den er noe større enn den maskinen der, men den scorer bedre i alle performance-benchmarkene, bortsett fra disken (noe som enkelt kan fikses med en litt nyere disk, evt. en SSD), og jeg trives godt med den :)

 

Litt kjekt å se at en eldre PC som kostet meg ca. 3k fyker forbi en relativt ny maskin, selv om den nyere maskinen er en ultraportabel :D

 

Tenk jeg som har en 14,1'' T60 da, og som gir bedre Windows ytelsesindeks enn denne - 3 1/2 år gammel. Og jeg har en ny disk - kjøpte en Seagate Momentus XT 500 GB - faktisk ble det nesten en ny maskin - som klart holder i minst et år til. Kanskje verden går litt langsommere framover enn vi tror.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg blir stadig mer glad i min Lenovo T61 jeg, gitt. Greit at den er noe større enn den maskinen der, men den scorer bedre i alle performance-benchmarkene, bortsett fra disken (noe som enkelt kan fikses med en litt nyere disk, evt. en SSD), og jeg trives godt med den :)

 

Litt kjekt å se at en eldre PC som kostet meg ca. 3k fyker forbi en relativt ny maskin, selv om den nyere maskinen er en ultraportabel :D

 

Tenk jeg som har en 14,1'' T60 da, og som gir bedre Windows ytelsesindeks enn denne - 3 1/2 år gammel. Og jeg har en ny disk - kjøpte en Seagate Momentus XT 500 GB - faktisk ble det nesten en ny maskin - som klart holder i minst et år til. Kanskje verden går litt langsommere framover enn vi tror.

Alltid morsomt å se maskiner fra 06 drar ifra nyere maskiner, sitter selv på en dell laptop fra 2006 og er veldig fornøyd med den bortsett fra lite diskplass.
Lenke til kommentar

Jeg tror dere misforstår denne gruppen med hensikt. Dette er pc'er i en ultraportabel klasse som gir bittelitt mer gnist, holder samme passform og er beregnet på folk som ønsker noe lite og lett, men som ikke gidder å sitte på en standard netbook.

 

Å sammenligne disse pc'ene med 14" laptops fra 2006 blir da litt tafatt da disse eldre laptopene faktisk kan sitte på dedikerte gpu løsninger (rett på meg om jeg tar feil, har ikke orket å sjekke om de gamle har nvidia eller ati gpu'er).

 

Intel i3, i5 og i7 for laptops trenger ikke nødvendigvis å være bedre enn tidligere cpu generasjoner, men heller litt mer strømsparende og gir samme effekt. Ting har for vane å bli mindre i størrelse, bittelitt bedre og litt billigere.

 

 

I min verden ser den der helt ok ut til å surfe på nett, se film, lytte til musikk via headset og msn. bare litt fortere og sømløst enn med en vanlig 10" netbook.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal skryte av at mitt stasjonære toer fra 2005 yter bedre enn denne maskinen :) Som andre har vært inne på, ytelse har mye med størrelse å gjøre. Tdiligere ultraportable har jjo kostet 13-15k, med en ytelse som neppe er spesielt mye bedre enn denne. (betyr selvsagt ikke at denne lenovoen er noen god deal, men det er et annet segment enn mange andre maskiner)

 

AtW

 

Å klage på at en ultraportabel ikke klarer å dra spill synes jeg er litt tullete. Det er jo ikke målgruppen. (For dem finnes AlienWare m11..). Derimot skuffer den på skjerm, temperatur og batteritid. I forhold til prisen er det jo nesten skandale..

 

Skader jo ikke å ha litt underholdning når man er på reisefot, men noen dealbraker er det kanskje ikke nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å klage på at en ultraportabel ikke klarer å dra spill synes jeg er litt tullete. Det er jo ikke målgruppen. (For dem finnes AlienWare m11..). Derimot skuffer den på skjerm, temperatur og batteritid. I forhold til prisen er det jo nesten skandale..

 

Hei!

 

Dette er første maskinen i bærbar-segmentet underskrevne har testet med Intels innebygde GPU i prosessoren. Med tanke på at Intel selv skryter av HD Graphics; "Intel HD Graphics delivers increased performance for enthusiast-class media capabilities, along with casual and mainstream gaming", så skulle man tro at det faktisk var mulig å kjøre noen eldre spill. Det er derimot ikke tilfelle med denne maskinen, derfor poengterte jeg det ganske tydelig.

 

Intel

Lenke til kommentar

Dette er første maskinen i bærbar-segmentet underskrevne har testet med Intels innebygde GPU i prosessoren. Med tanke på at Intel selv skryter av HD Graphics; "Intel HD Graphics delivers increased performance for enthusiast-class media capabilities, along with casual and mainstream gaming", så skulle man tro at det faktisk var mulig å kjøre noen eldre spill. Det er derimot ikke tilfelle med denne maskinen, derfor poengterte jeg det ganske tydelig.

 

Intel

Hehe. Intel smører "litt" på. Casual and mainstream betyr vel egentlig 123spill.no og bigfishgames.com. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...