Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad Z560


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stusser litt på at trackpadn er plassert ca. nøyaktig der venstre håndbak hviler når man skriver. Kjenner jeg får ett grått hår hver gang jeg uheldigvis sneier trackpadn og trykker meg ut av feltet jeg skriver i... og det med midtstilt pad.

 

Dog, pluss i margen for å endelig finne ut hvor CTRL-knappen skal sitte :)

Lenke til kommentar

I tillegg til den latterlige oppløsningen, er det ren skandale at Lenovo plutselig velger å sette Fn-knappen helt feil! Håper ikke dette blir noe som sprer seg over på ThinkPad-modellene.

Bruker du virkelig Fn mer enn ctrl? Ctrl hører hjemme i hjørnet av tastaturet, der den alltid har vært på stasjonære. Da er den lett å kjenne seg frem til og i en behagelig posisjon for lillefingeren.

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker nok Ctrl mer enn Fn, men jeg trives godt med Fn-knappen der ute. Har ingen problemer med å føle meg frem til Ctrl-knappen til tross for at den er nummer to på listen. Samtidig trenger du bare å legge en finger på Ctrl+Alt når du logger inn, dersom du har et litt eldre ThinkPad-tastatur uten Windows-knapp. :)

Lenke til kommentar

Fn tasten skal være i hjørnet. :) Bruker man touch så er det lettere å trykke på tast nummer to enn nummer en, ergo bør den man benytter mest være som munner to, altså ctrl.

 

Bra dere nevner at den kun leveres med Windows. Helt klart negativt at man ikke kan velge uten OS. Trekker også ned at oppløsningen er så lav. Burde vært standard med trackpoint på alle maskiner. Langt lettere å benytte dersom man bruker touch og forøvrig uansett. Man trenger ikke flytte handa for å røre musepekeren.

 

Godt at tastaturet holder god kvalitet.

Lenke til kommentar

Bruker man touch så er det lettere å trykke på tast nummer to enn nummer en

 

Dette gjelder ikke for min hånd, hvertfall. Har en laptop her med Fn til venstre (grøss) og når jeg skal trykke ctrl+c må jeg trykke med både lillefingeren og pekefingeren skrått innover mot sentrum av hånda. Over hodet ikke ergonomisk, touch eller ikke.

 

Om Ctrl hadde vært til venstre, kunne begge fingrene trykket rett ned.

 

Edit: leif var ute igjen

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...