Gå til innhold

Berøringssensitiv PSP2 på vei (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo gir oss Wii, Sony kommer lenge etter med Move. Nintendo gis oss håndholdt konsoll med touchpad, Sony venter helt til etter at Nintendo har lanssert andre generasjon håndholdte med touchpad før de lanserer sin første. Da har Nintendo allerede ekte 3D i den håndholdte, pluss gyro-greier som gjør t man kan styre spill med å vippe konsollen. Når skal Sony slutte å henge etter? Jeg hadde regnet med Sony ville være "nyskapende" og gi oss en 3D håndholdt konsoll ett år eller to etter Nintendo gav os 3DS, men de ventet heller i mange år før de gav oss touchpad. Selv mobiltelefoner har jo touchpad nå.

 

Og null disker? Kun laste ned fra nettet? Det er uaktuelt for meg. Selv om jeg hadde kunnet det vil jeg ha spillene fysisk. Det er mye lettere i lengden, spesielt om jeg vil spille et spill senere etter at jeg har slettet det. Gidder jo ikke laste ned ti, tolv gigabytes hver gang jeg vil prøve et spill jeg ikke har spilt på to, tre måneder. Og hva med bruktmarkedet?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

 

 

Og null disker? Kun laste ned fra nettet? Det er uaktuelt for meg. Selv om jeg hadde kunnet det vil jeg ha spillene fysisk. Det er mye lettere i lengden, spesielt om jeg vil spille et spill senere etter at jeg har slettet det. Gidder jo ikke laste ned ti, tolv gigabytes hver gang jeg vil prøve et spill jeg ikke har spilt på to, tre måneder. Og hva med bruktmarkedet?

 

Nå begynner vel flashminne å bli såpass billig at man burde få plass til ganske mange spill før man må begynne å slette. Bruktmarked vinner Sony intet på, så det tviler jeg på er noen bekymring der i gården.

Lenke til kommentar

Ser egentlig ut som en forvokst psp med noen ekstra funksjoner .

Dette er med andre ord kun en oppgradering av nåværende PSP serie, ikke en erstatter PSP2 som artikkelen til spillverket hinter til.

 

PSP2 blir nok med helt ny hardware og bør nok ha muligheter til å ta opp kampen med nintendos siste håndholte om de i det hele tatt ønsker å få plass på markedet, en digital nedlastningsløsning er selvsagt ingen dårlig løsning , men antar at det også kan være mulig å "laste" spillet i en butikk om dette gjøres feks via usb.

 

(Linket til en artikkel i 2006 som omhandlet den planlagte touch screen pspen).

 

Denne artikkelen snakker litt om innmaten i den nye psp2

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nintendo gir oss Wii, Sony kommer lenge etter med Move. Nintendo gis oss håndholdt konsoll med touchpad, Sony venter helt til etter at Nintendo har lanssert andre generasjon håndholdte med touchpad før de lanserer sin første. Da har Nintendo allerede ekte 3D i den håndholdte, pluss gyro-greier som gjør t man kan styre spill med å vippe konsollen. Når skal Sony slutte å henge etter? Jeg hadde regnet med Sony ville være "nyskapende" og gi oss en 3D håndholdt konsoll ett år eller to etter Nintendo gav os 3DS, men de ventet heller i mange år før de gav oss touchpad. Selv mobiltelefoner har jo touchpad nå.

 

Og null disker? Kun laste ned fra nettet? Det er uaktuelt for meg. Selv om jeg hadde kunnet det vil jeg ha spillene fysisk. Det er mye lettere i lengden, spesielt om jeg vil spille et spill senere etter at jeg har slettet det. Gidder jo ikke laste ned ti, tolv gigabytes hver gang jeg vil prøve et spill jeg ikke har spilt på to, tre måneder. Og hva med bruktmarkedet?

Nintendo har, og vil antageligvis alltid være først ute.

Nintendo ... :love:

Lenke til kommentar

Det har da ingenting med saken å gjøre. Sony kopierer og "finpusser" Nintendo, men det var fortsatt Nintendos idé. Hans Lipperhey( og to til) oppfant mikroskopet, og det er de som får æren av det, selvom det har kommet millioner av justeringer siden deres tid.

Virker som du er over gjennomsnittlig glad i Nintendo? Hva kommer det av? Du får jo ikke noe av profitten deres? Du må faktisk betale samme pris som alle andre for produktene deres.

Lenke til kommentar

Åh? How come? :)

 

Husker ikke detaljene i farten, men leste det i et Nintendo-blad. Kort sagt hadde Nintendo laget flere konsoller fra før med stor suksess. Etter N64 jobbet de sammen med Sony for å få CD-plater i den nye konsollen sin, og en prototype av Nintendo Playstation ble laget helt ferdig. Men Nintendo og Sony begynte å krangle om rettigheter og sånt tull, så de skilte lag. Nintendo lagde en ny prototype med en annen cd-spiller og kalte den GameCube. Sony på sin side satt med en ferdig prototype av en ny konsoll, så de modifiserte den litt og gav den ut som Playstation. ;)

 

Edit: Fant et bilde:

 

 

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:s5uT9O63S3GEqM:http://www.nintendo-power.de/files/images/manuell/history/playstation-prototyp.jpg&t=1

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Man er ikke ekte geek før man interesserer setg for historien bak spillene og konsollene like mye som selve spillingen. :cool:

 

Edit: Mener å huske de opprinnelig tenkte å lage en cd-addon til en av konsollene, noe ala det Sega gjorde. Antar det var N64, men det kan ha vært så langt tilbake som SNES. De fikk Sony med på laget siden Sony er flinke med sånt. Addon'en ble etterhvert en fullverdig konsoll i seg selv. Litt krangling senere hadde vi Sony og Nintendo som rivaler med hver sin konsoll.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...