Gå til innhold

Anmeldelse: Playseat WRC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at pris på denne er noe som faktisk trekker ned, en stress-less kommer seg fort på opp til 10 - 20 tusen og den er kanskje ikke helt egnet til slike spill.

 

I mine øyne siden anmelder faktisk synnes den er god å sitte i og egner seg bra til den er laget for ,så hadde den garantert fått "Malvado's Seal of Approval" ^_^

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere skrevet at et pedal- og rattsett er obligatorisk for alle som liker bilspill

 

Javel?

 

Har snakket med mange pro RBR og Colin McRae spillere, og de fleste av de bruker gamepad gitt.

 

Obligatorisk for de som liker bilspill, ikke for å være best. De som er pro ville styrt me ræva om det hadde gjort dem bedre. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere skrevet at et pedal- og rattsett er obligatorisk for alle som liker bilspill

 

Javel?

 

Har snakket med mange pro RBR og Colin McRae spillere, og de fleste av de bruker gamepad gitt.

 

Obligatorisk for de som liker bilspill, ikke for å være best. De som er pro ville styrt me ræva om det hadde gjort dem bedre. :roll:

 

heh.

 

Argumenter har alltid vært at med ratt har man best kontroll; og det er jeg uenig i.

Hvorfor er det obligatorisk foresten? Får man bedre glede av spillet og styre med ratt?

Det gjør ikke jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg synes prisen var altfor stiv! En annen ting artikkelen mangler er bilder fra produktet i bruk, samt info om hvordan gir-kassen festes og hvor?

 

Feste for "girkassen" ble sløyfet i artikkelen fordi jeg ... ikke fikk til å bruke den. Feste for girkassen er ekstrautstyr som festes i stolen, forøvrig en svært enkel prosess. Jeg fikk dog ikke montert girkassen på festet fordi det krevde en del modifisering av festemekanismene til girkassen, noe jeg ikke tør med utlånt utstyr (altså G27-settet).

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere skrevet at et pedal- og rattsett er obligatorisk for alle som liker bilspill

 

Javel?

 

Har snakket med mange pro RBR og Colin McRae spillere, og de fleste av de bruker gamepad gitt.

 

Obligatorisk for de som liker bilspill, ikke for å være best. De som er pro ville styrt me ræva om det hadde gjort dem bedre. :roll:

 

heh.

 

Argumenter har alltid vært at med ratt har man best kontroll; og det er jeg uenig i.

Hvorfor er det obligatorisk foresten? Får man bedre glede av spillet og styre med ratt?

Det gjør ikke jeg iallefall.

 

Ratt og pedal gir litt mer "bil-opplevelse" enn pad gjør.

Og har nå spilt en god del bilspill og ratt gjør det til en artigere opplevelse. Skulle jeg derimot vært med i en Dirt 2 konkuranse så hadde jeg brukt pad. Men nå snakker vi om og ha det morro da, ikke det stresset med og være best.

Som forøvrig Masterfifty sa på en artig måte :!:

Lenke til kommentar

Jeg synes prisen var altfor stiv! En annen ting artikkelen mangler er bilder fra produktet i bruk, samt info om hvordan gir-kassen festes og hvor?

 

Feste for "girkassen" ble sløyfet i artikkelen fordi jeg ... ikke fikk til å bruke den. Feste for girkassen er ekstrautstyr som festes i stolen, forøvrig en svært enkel prosess. Jeg fikk dog ikke montert girkassen på festet fordi det krevde en del modifisering av festemekanismene til girkassen, noe jeg ikke tør med utlånt utstyr (altså G27-settet).

 

Hvilke modifikasjon snakker vi om da? Må man bryte garantien for å kunne bruke gearboxen?

Lenke til kommentar

Kan en snekre sammen dette selv til en slik pris om en går og kjøper ett ordentlig sportsbilsete, og tilhørende styreenheter?

 

Noe jeg syntes manglet var ekstrautstyr hvor en kan montere mus og tastatur på rattstativet. Om en først skal sitte i ett spesiellt sete og spille, så synes jeg det bør være duket for å kunne spille andre spilltyper fra samme rigg.

Lenke til kommentar

Prisen for selve produktet er ikke så ille, den relle prisen (dvs pris i form av at den tar masse verdifull plass og er ugly) er det største problemet, det er ikke så mange som bare har masse ledig plass på et gaming-room å sette av til denne.

 

AtW

Om sete er hengslet på en fornuftig måte, så kunne en kanskje hatt ett slags taljesystem i taket, hvor en heiste det opp og vekk fra gulvet. Hvordan en skal få skjønnheten i fokus blir en utfordring.

 

Men det blir jo ikke så veldig forskjellig fra de som har egne trimbenker for fysisk fostring i heimen, det tar også mye plass og er heller lite pent å se på det også.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kan en snekre sammen dette selv til en slik pris om en går og kjøper ett ordentlig sportsbilsete, og tilhørende styreenheter?

 

Noe jeg syntes manglet var ekstrautstyr hvor en kan montere mus og tastatur på rattstativet. Om en først skal sitte i ett spesiellt sete og spille, så synes jeg det bør være duket for å kunne spille andre spilltyper fra samme rigg.

 

Ja, det absolutt mulig å lage noe slikt selv. Har en kompis som kjøpet en ramme som var sveiset sammen og perfekt tilpasset G25/G27. Om det er billigere eller ei, spørs vel på egen evne ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...