Gå til innhold

Rask oppstart med Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En windows maskin som starter så raskt som 3 sekunder er definitivt gode nyheter. De har nok gjort noe lurt for å få det til, jeg gjetter på en modifisert dvale modus. En hibernate-fil er gjerne like stor som RAM+virtuelt minne, å lese/skrive hele denne tar jo evigheter. Det er ikke så voldsomt mye i windows som *må* ligge i RAM, det meste kan plasseres i virtuelt minne/på disk. Hvis du kun laster inn det som må ligge i RAM ved oppstart og lar resten ligge i page-filen så skal du kunne komme opp å kjøre svært raskt.

 

Lurer på om dette blir allment tilgjengelig?

Lenke til kommentar

Dette høres veldig ut som dvalemodus.

 

Men selv om rask oppstart er fint så er det mye viktigere med god ytelse og et responsivt operativsystem. Om det tar 3 eller 30 sekunder å starte opp betyr egentlig omtrent ingenting for de aller fleste, siden dette gjøres skjelden flere ganger daglig. Men om operativsystemet blir raskt og fint så kan det bedre effektiviteten på arbeid samtidig som det reduserer irritasjon over at maskinen hele tiden henger litt etter. Hvis det er en god SSD Samsung har stappet inn her, så skulle det sannsynligvis være brukbar IOPS på den også.

Lenke til kommentar

Måtte ufrivillig skifte til Mac i år... har brukt Windows og Linux i 15-20 år. Nå er vel ikke min MacBook Pro noen racer, men: fra lukket lokk til skriveklar på 4 sek er sannsynlig (evt hva som helst annet, du drev med da du lukket lokket).. har brukt maskina i et par måneder nå.

 

Brukervennlighet? ok, vet ikke hva jeg skal verdsette mest, brukervennlighet eller 4 sek oppstartstid. Det jeg gjør nå med Mac, ville jeg knota en del med Windows.

 

Ser du en parodi på mac-bruk så kjenner du deg i gjen, men med et smil, du forstår frustrasjonen, men du vet vel egentlig likevel hva som skjedde.

 

At Apple har kontrollen over HW og SW er litt betenkelig, men hvor mye bedre er Win "??"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...