Gå til innhold

MSI lanserer Military Class


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre holdbarhet er gode nyheter for ekstremfoldere som kjører med opptil 8 X GPU på samme hovedkort. Under slike forhold hvor folding pågår 24/7 året gjennom blir komponentene utsatt for konstant omkring 100 grader varme og over det også. Har opplevd at minneklipsene knekker som flatbrød etter noe tid, i mitt tilfelle med hovedkort fra Foxconn.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

hmmm, personlig syns jeg hovedkort holder ganske lenge jeg. Aldri klart å drepe et, de går av med pensjon lenge før den tid.

Men bedre temp og kvalitet er en fin ting. Spørs på prisen da... Heller et normalt hovedkort fra Gigabyte enn et overpriset "military standard" hovedkort fra MSI, som sliter med kvalitet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Eneste hovedkortet som har dødd fra meg er et MSI, men har hatt et til MSI siden og det er brukt mye mer og er forsatt dønn stabilt. Tror nok de fleste vil velge et Asus eller Gigabye kort forsatt, vist ikke disse prises rimeligt.

Lenke til kommentar

Snakk om gimmick...

 

Ikke fordi man tilbyr bedre kvalitet, men å kalle ting "military class" blir litt tåpelig markedsførings jippo. Hvis man er så avhengig av kvalitet så er uansett ikke MSI noe alternativ, knapt nok aktuelt med hjemmebygg om man er så avhengig av stabilitet og ytelse...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lurer på om de kjølerne på skjermkortene er bra... -kan trenges.

Kjølerene har vel allerede eksistert på ATi kortene en stund og du finner diverse reviews fra dem på nettet.

 

Hovedkort produsentene pr. dags dato skrøyter av veldig mye "gimmicks", asus og gigabyte også. Asus leverer dog en del tools som du faktisk får brukt og "ser".

Lenke til kommentar

Tantal-kondensatorer er ikke nødvendigvis bedre en tradisjonelle elektrolytter. Det hele kommer an på bruken som med alt annet innenfor elektronikk.

 

Hovedgrunnen til å bruke tantal over aluminium er oftest plassbehov og ikke de elektriske egenskapene. Det at de ikke tørker ut betyr at billigere kondensatorer kan utsettes for høyere temperaturer. Ikke nødvendigvis positivt dersom dette fører til at hovedkortprodusenten reduserer kjøling i området, eller velger kondensatorer med dårligere elektriske egenskaper enn tilsvarende aluminiums kondensatorer.

 

Ankepunktene mot tantal kondensatorer er at de typisk har dårligere toleranse for høy spenningsrippel og strømrippel enn aluminiums-baserte kondensatorer. De har typisk også høyere ekvivalent seriemotstand.

 

Meningen med innlegget var for all del ikke å kritisere eller si at MSI har valgt dårlige komponenter, men å poengtere at tantal-kondensatorer ikke automatisk betyr bedre produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...