Gå til innhold

Posten - levering på døra - Ingen dukker opp


Anbefalte innlegg

Da har jeg nok en gang sittet hjemme hele kvelden for å vente på Posten. Fikk sms noen minutter over 17:00 som sa at pakken var lastet opp og utkjørt. Posten ville komme mellom 17:00 og 21:00. Sjåføren skulle ringe 30-60 min før han kom.

 

Kl 21:00 sporer jeg pakken for å se hva som skjer da jeg ikke har fått pakke, eller noe telefon. Der står det at pakken var forsøkt utlevert kl 17:20, men ingen var hjemme. Jeg var hjemme. Det står også at sjåførlappe er lagt igjen, men ingenting i postkassen (denne er rett utenfor vinduet mitt). Jeg kan ikke ringe Posten, for dem stenger 18:00 på Kundesenteret. Man har mao ingen måte å kontakte dem på etter 18:00, og før dette er det jo ikke vits, siden dem kan komme så sent som 21:00.

 

Jeg har sendt Posten e-post om dette, og også nettbutikken hvor jeg handlet (ikke at dem er skyld i dette, men allikevel dem bør få beskjed om hvordan deres leverandør (Posten) behandler sluttbruker). Det er grenseløst irriterende å vente hele kvelden slik som dette, gang på gang.. Jeg har ikke mulighet til å være hjemme resten av uken, og reiser bort mot slutten av uken. Dette var da egentlig ikke noe problem, i og med at jeg allerede på fredag før helgen fikk beskjed om at pakken skulle leveres i dag.

 

Jeg håper Posten blir privatisert, slik at andre firma kan ta over denne jobben. Med slik ubrukelig service og total mangel på respekt for sine kunder kommer dem i alle fall ikke til å overleve i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er slik her jeg bor og, vanligvis legger de bare en lapp i postkassen som det står at ingen var hjemme på uten at de engang går opp til døren. En gang fikk jeg ikke engang beskjed om at pakken var kommet, den skulle vært levert på døren, men var ikke lapp eller noe, og pakken var registrert levert.

Lenke til kommentar

I beste fall får jeg vel en "oi.. det var dumt, beklager!" fra Posten. Det er total ansvarsfraskrivelse fra Posten sin side, gang på gang. Hadde jeg hatt et alternativ til Posten ville jeg gladelig betalt mye mer bare for å slippe denne frustrasjonen _hver eneste gang_.

 

En ting hadde vært om dem ikke rekker det e.l. men å si at dem kommer, uten å komme. Å si at dem har vært her, uten å ha vært her. Å si at det er lagt igjen sjåførlappe, uten å ha lagt igjen lappe.. Det er nesten bra at dem ikke er her med pakken min, for jeg kunne gjort ting i ren forbannelse uten å tenke først.

Lenke til kommentar

Dette er relativt vanlig, og er en "frekkas" som enkelte sjåfører i Posten tar, hvis de ikke rekker det de skal.

Jeg ville opprettet klagesak hos kundeservice, og forlangt penger tilbake. Så kan du hevde at du ikke har fått fullt ut den tjenesten du betalte for.

810 00710 - kundeservice

 

Og, i det minste oppnår du to ting uansett:

1) du irriterer de med å klage, BRA!

2) sjåføren får en hvit lapp i hylla si fra kundeservice, med klage.. mange nok klager, så får han MYE stress med sjefen

Endret av Ideal
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har slutta å bestille levering på døra. Det skjer aldri at de kommer likevel. Eneste gang jeg har opplevd at de faktisk har kommet var da jeg bodde på et lite tettsted langt ute i gokk (les: utenfor Ulefoss for de som vet hvor det er). Når jeg har bodd mer sentralt så har det alltid endt med at jeg har fått lapp i postkassa om at den har vært forsøkt utlevert. Lappen kommer alltid dagen etter. Og jeg har selvsagt vært hjemme da. Ellers hadde jeg ikke klaga.

 

Det er mulig de er mer service-innstillt på slike mindre steder da.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Det minste dem kan gjør er å ringe for å fortelle at dem ikke har tid. Men i morgen kommer vel postbudet med en hentelappe tenker jeg.. Den som sjåføren påstår å ha lagt igjen. Slik at jeg på onsdag kan hente pakken min selv (skjønner at jeg kan hente den i morgen tidlig med kollinummeret, men ut fra Posten sin logikk så kan jeg hente den på onsdag, etter å ha fått hentelappe på tirsdag fra postbudet).

 

Jeg kan uansett ikke få igjen penger, for det er nettbutikken som har kjøpt en tjeneste hos Posten, ikke jeg. Så det er nettbutikken som får igjen portoen (i beste fall).

Lenke til kommentar

Jeg håper Posten blir privatisert, slik at andre firma kan ta over denne jobben. Med slik ubrukelig service og total mangel på respekt for sine kunder kommer dem i alle fall ikke til å overleve i lengden.

Enig i at dette er svakt, men jeg tror ikke privatisering er veien å gå. I såfall blir det bare post i storbyene... vi som bor "utenfor allfarvei" kan glemme all post - eller betale en 1000-lapp for et brev.

 

Da jeg vokste opp (FØR oljen kom til Norge) hadde vi - der jeg bor - flere butikker, kafeer, bilverksted, banker, skoler, flere forsikringselskap, bensinstasjoner, møbelfabrikk, sykehus(!), posthus ...

 

Så kom privatiseringen og effektiviseringen (?) ...

 

Nå har vi bare internett... og trygd ... :nei:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist"

Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da.

Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert..

Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig.

Endret av Cruzative
Lenke til kommentar

Posten har ikke 14 dager leveringstid på produktet hjem på døren. Posten har selv sagt til meg at pakken blir levert i dag (på fredag) og Posten har selv gitt meg beskjed senest i dag kl 17:04 om at pakken ble kjørt ut i kveld.

 

Det er totalt idiotisk å skylde på 14 dager leveringsfrist i en slik situasjon. Beklager, men den blir for enkel.

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å velge Tollpost hvis det er mulig da pakken ofte er kjappere fremme på pickup-point'et og frakten er også rimeligere!

Levering på døren fra Posten sin side har kun skjedd en gang her for ca. 3 år siden, alle de andre gangene (ja, jeg har forsøkt flere ganger) har jeg enten fått lapp i postkassa selvom jeg var hjemme hele tiden eller bare lapp neste dag at pakken var forsøkt levert og kan hentes på postkontoret).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist"

Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da.

Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert..

Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig.

Sikker på det? Prøvde å se gjennom konsesjonsvilkårene til posten, men kunne ikke finne spesifikke frister for lettgods som det så fint heter. Fant bare fremdriftskravene til brevpost.
Lenke til kommentar

Det eneste jeg finner på Posten sine nettsider er at det tar fra 1-3 virkedager, eller 4-5 virkedager om du bor langt unna (langt oppe i nordnorge etc). Og av hukommelsen min så kan jeg huske at det er innen 7 dager frist for levering av Servicepakke. Tror Hjem på Døren har de samme 7 dagene.

 

14 dager har jeg ikke lest eller sett noen steder, men skal ikke si at det er feil.

 

Uansett så har jeg jo her fått skriftlig fra Posten selv at dem har lastet pakken min for utkjøring, og skriftlig fra Posten at dem har vært her og lagt igjen lappe. Ingenting av dette stemmer. Så det er jo uansett ren løgn.

Lenke til kommentar

Hadde en lik sak der dem skulle levere lerret på døren (PAL). Det kom ikke den dagen dem skulle levere så ringte posten neste dag der pakken vart lagt igjen oss det lokale postkontoret fordi jeg ikke var heime. Skal tru dem gjør det med vilje. Var heime den dagen og pakken kom aldri

Lenke til kommentar

Jeg skal kontakte Telenor for å bekrefte at ingen har ringt eller forsøkt å ringe meg i dag mellom 17 og 21. Så slipper jeg i alle fall en "neei, vi ringte deg i går vi men ingen tok telefonen, beklager".

 

Bør vel lagre printscreen av oppgulpet som står på pakkesporingen også i tilfelle.

Lenke til kommentar

Er kanskje veldig OT, men Posten har 14 dager "leveringsfrist"

Men nå bruker de jo som oftest ikke så lang tid da.

Selv om det står hos leverandør f.eks. 2-5 arbeidsdager leveringstid, så har Posten 14 dager fra de får varen, til den skal være levert..

Har ventet på en pakke i 9 arbeidsdager. Tok jo kontakt med leverandør og fikk da beskjed om Posten sine 14 dager, før jeg kunne klage skikkelig.

 

EDIT: er at du kommentert på dette senere selv, så du kan overse deler av dette. jeg leste de senere osten dine før jeg svarte.

 

Det er jo ikke relevant i denne sammenheng. problemet er jo ikke at pakken er treg, men at de ikke forsøker å levere på dør slik som du faktisk har betalt for. Du er vel ikke naiv nok til å tro at om de ikke får fatt i deg første dagen så prøver de igjen og igjen til du er hjemme? Neida - ett forsøk (i de fleste tilfellene NULL forsøk) så får du lapp om å hente pakken selv - og da kunne du jo like godt bare betalt for billigere vanlig levering og ikke minst vært sikker på hvor pakken din ble levert frem til. Med hjem å døren er det umulig å planlegge for noe som helst. Du må kansje være hjemme, og du må kanskje kjøre på posten likevel (da innenfor åpningstiden, som forøvrig overlapper med leveringstiden du må holde deg hjemme på slik at du aldri kan være sikker på at du faktisk får fatt i pakken samme dagen).

 

Jeg er helt enig med de fleste her i tråden at hjem på døren levering er en vits slik som det er nå. Sjansen for at pakken faktisk KOMMER på døren når du passer på å være hjemme i tidsrommet er under 50% (i min erfaring) - altså totalt upåliteig. Det er også mer stress å klage for å få refundert mellomlegget enn det er verdt det. Det er nok derfor de har kommet unna med det så lenge - det er ikke verdt folks tid å bruke 20 minutt i telefonen for å få refundert noen få kroner.

 

Hva med å starte en online underskriftskampanje av noe slag? om det ble levert en liste med et par tusen misfornøyde kunder over akkurat denne tjenesten (til riktig person) så må det ha en litt større sjanse for å starte noen form for bedringsprosess internt i posten. Det hadde også vært langt mer effektivt enn om hver av oss ringte inn og klaget separat.

 

En mer frekk men effektiv og aggressiv metode er om vi alle brukte et standardisert epost-brev med unike navn og ordnet oss på en slik måte at alle ble sendt inn samme dag eller over fordelt over en uke (det dinnes sikkert et godt automatisert verktøy for dette). Ikke ment som noe SPAM altså i tradisjonell betydning da alle ville hatt samme tittel og dermed være enkelt sorterbar, men være ekstremt synlig og akkurat nok arbeidkrevende å behandle for posten at ihvertfall sjefen for kundeservice delen av posten måtte bli ops på situasjonen. Forhåentligvis ville det utløst noen slags intern opprydding dersom de har noe som helst standard på produktene de leverer...

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...