Gå til innhold

Her er GTX 465-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns Inno3D sitt så finest ut :) Er det noen store ytelses forskjeller på dem?

og forresten er dette det omtalte Fermi kortet?

 

Fermi er grafikkortene i 4XX serien basert på GF-100 chippen fra nVidia. Foreløpig er Fermi GTX 465, 470 og 480 der 465 i praksis bare er en nedgradert versjon av 470 som bruker mindre strøm og yter lavere.

 

Blir kanskje spennende å se test av MSI eller Gigabyte kortene mtp støy og varme.

Lenke til kommentar

xbitlabs.com`s konklusjon:

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce-gtx-465_14.html#sect0

 

"In our GeForce GTX 465 preview we had to admit that that graphics card could not make a worthy opponent to the Radeon HD 5850 but we did have some hopes about the new driver. Besides, we limited our preview to a very small number of gaming tests which might have been not representative enough. And what do we see now that the GeForce GTX 465 is announced officially? Alas, the picture is far from bright despite our using the new version of the GeForce driver and increasing the number of tests from 6 to 18. The GeForce GTX 465 has only improved its performance but slightly whereas it is still inferior to its market opponent in most of the tests and cannot justify the small difference in price."

 

Så mye for de fantastiske driverne som skulle gi 20-40% ytelsesforbedring, ifølge noen brukere her på forumet ...

Lenke til kommentar

Jaha, MSI og Gigabyte sine ser mest lovende ut.

 

MSI designet minner meg faktisk om GTX275 Lightning kjølesystemet?

 

har ikke spesielt troen på noen andre en gigabyte og MSI, men er egentlig skuffet over alt fermi-serien har vis frem, til og med den nye driveren som skulle øke ytelsen til kortene med 20-40% For noe tull heller et ATI med MSI kjøling :dribble:

 

ATi Fanboy eller? Etter det jeg har sett banker Nvidia 4xx kortene alle ATi 5xxx kortene som er ute når det gjelder DX11.

 

Ikke ta meg feil, har hatt både ATi og NVidia. Sitter faktisk med Radeon 5870.

Endret av Wolfie276
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Jaha, MSI og Gigabyte sine ser mest lovende ut.

 

MSI designet minner meg faktisk om GTX275 Lightning kjølesystemet?

 

 

Det er den samme, akkurat som 470, 5870 og 5850

Lenke til kommentar

Å si at Fermi banker ATI i DirectX 11 vil være å overdrive, men ved tung tessellation så er Fermi bedre ja. Men så må dere huske at flertallet av spill ikke utnytter dette i dag, så hver enkelt kjøper bør ta et overslag om hvilke spill som skal kjøres på maskinen. Det er ikke vits å bestemme skjermkort i dag basert på at det yter noen få prosent mer enn det andre i spill om to år, se heller på spill som finnes og som kommer snart.

Lenke til kommentar

Fermi kortene banker Ati KUN på Tessealtion. absolutt alt annet så banker ati nvidia ned i støvlene men på tesselation er nvidia best i dag.

 

men med tanke på varme og pris i forhold til ytelse så ville jeg valgt 5870 100 ganger framfor fermi kort.

 

jeg hadde så store forhåpninger til fermi korta og de skuffa i alle retninger.

 

Jeg hadde 8800gtx før og var storfornøyd men brant gpuen på det så kjøpte meg ati 4890 top kortet og kunne ikke vært mer skuffa. tempen er på behagelige 35grader men ville heller hatt et kort på 10 grader mer med en mye bedre ytelse.

 

men å ha et kort i 90grader+ klassen er helt absurd. det er da komponentene begynner å bli rødglødanes og det er fare for smelting av komponenter. man ha vannkjøling eller ordentlige vifter på fermi korta skal det være noe (og jeg snakker om toppklassen som 480)

 

http://www.arctic-co...Path=2_&mID=251

noe slikt m¨å man ha eller vannkjøling. (seff slike vifter som er beregnet på fermi korta og ikke den jeg linka til, bare for å vise konseptet)

 

Edit:

465 artikkelen:

MSI og Gigabyte hadde ok kjølere men ville fortsatt hatt 3 vifter framfor 2 pga rpm og støynivå

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Nja, jeg overdriver faktisk ikke, men jeg mente ikke alt innen DX11. Det jeg mente var vel tesselation.

 

Om 2-3 år kommer jeg nok til å oppgradere grafikkortet uansett, er ganske sikker på mange andre gjør dette også. :)

 

Du plukker ut en enkelt del som omtrent ikke er i bruk i dag (tesselation), og sier at alle 4xx-kort fra nVidia banker alle 58xx fra Ati? Du har kanskje noen ekstra argumenter på lur for å redde sdeg selv fra å høres totalt fjern ut?

Lenke til kommentar

Fermi kortene banker Ati KUN på Tessealtion. absolutt alt annet så banker ati nvidia ned i støvlene men på tesselation er nvidia best i dag.

 

men med tanke på varme og pris i forhold til ytelse så ville jeg valgt 5870 100 ganger framfor fermi kort.

 

jeg hadde så store forhåpninger til fermi korta og de skuffa i alle retninger.

 

Jeg hadde 8800gtx før og var storfornøyd men brant gpuen på det så kjøpte meg ati 4890 top kortet og kunne ikke vært mer skuffa. tempen er på behagelige 35grader men ville heller hatt et kort på 10 grader mer med en mye bedre ytelse.

 

men å ha et kort i 90grader+ klassen er helt absurd. det er da komponentene begynner å bli rødglødanes og det er fare for smelting av komponenter. man ha vannkjøling eller ordentlige vifter på fermi korta skal det være noe (og jeg snakker om toppklassen som 480)

 

http://www.arctic-co...Path=2_&mID=251

noe slikt m¨å man ha eller vannkjøling. (seff slike vifter som er beregnet på fermi korta og ikke den jeg linka til, bare for å vise konseptet)

 

Edit:

465 artikkelen:

MSI og Gigabyte hadde ok kjølere men ville fortsatt hatt 3 vifter framfor 2 pga rpm og støynivå

 

 

Rødglødende på 90 grader? :roll: Så du mener altså at hvis man koker opp vann og legger en metallbit oppi, så vil den bli rødglødende?

 

To opplysninger til "doktoren" her:

 

1: Rødgløding i metall begynner å forekomme SÅVIDT ved over 400 grader

 

2: Skjermkort kan gjerne ha en øvre grense på driftstemperatur på 105 grader. Det er ikke optimalt, men 80-90 grader er ikke noe problem!

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...