Gå til innhold

Ny 3Dmark-versjon kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God nyhet dette, men kan bli kostbart for oss med eldrende skjemkort.

 

Når kommer neste generasjon skjermkort?

 

Er det sant at GTX 480 yter bedre og blir mindre varmt etter det kom ny driver?

 

Føler det kan lønne seg å vente til neste generasjon ATI isteden for å bruke 10 lapper på 2x 5970 eller 2x GTX 480.

Virker ikke som dette drar verken eksisterende spill eller kommende på en god måte så at det ikke er verd pengene. Jeg ser på en eneste drop under 60 FPS som ikke spillbart.

Lenke til kommentar

Har lyst på skjermkort (SLI / CrossfireX) som står i stil med prosessoren, men usikker på hva jeg skal gå for.

 

Har i utgangspunktet ikke likt spill av nyere dato men etter at jeg tok av plasten på Bioshock etter at jeg har hatt det liggende uåpnet i flere år så har jeg nå kjøpt Bioshock 2 og i tillegg fått lyst å teste andre nye spill.

Lenke til kommentar

 

 

Er det sant at GTX 480 yter bedre og blir mindre varmt etter det kom ny driver?

 

 

Det yter noe bedre , dvs en Generell ytelseøkning på ca 5% , I spesifikke situasjoner / enkeltspill så er denne ytelseøkningen langt større, med opp til 110% i Stone Giant.

 

Når det gjelder varme så mener jeg at det ikke er noen større forskjell, med mindre vifteprofilen har blitt noe forandret, dvs kortet vil da støye mer men holde seg litt kaldere på lav belastning. Dette vil nok uansett utjevne seg på under spilling og kortet vil nok støye like mye som vanlig.

 

Om du har ekstremt lyst på et Nvidia kort så anbefaler jeg deg at du venter litt til, det kommer snart nye revisjoner av Fermi som sannsynligvis blir bedre enn dagens kort.

Lenke til kommentar
Futuremark er kjent for å lage en rekke verktøy som måler maskinens ytelse, før programmene til slutt genererer en poengsum som lar deg sammenligne din maskin med andre.

 

To ulemper med Futuremark er manglende støtte for andre plattformer(kun Windows) og koster flesk(gratis versjonen er for begrenset). "Phoronix Test Suite" er et rimelig nytt program som fungerer på Windows/Mac/Linux osv. og er gratis(gpl programvare).

 

Phoronix Test Suite er enkelt å bruke, og generer en poengsum som lar deg sammenligne din maskin med andre uavhengig av hvilke plattform de kjører. Hadde vært interessant om hw.no kunne teste feks. nye Mac maskiner mot tilsvarende priset Windows maskiner osv. :-)

Lenke til kommentar

Er det sagt noe om når 3Dmark 11 blir offisielt lansert?

 

Hvilket MSI-sponset miniubåt-spill er det videoen viser?

 

God nyhet dette, men kan bli kostbart for oss med eldrende skjemkort.

Hvorfor det? Ingen Veldig få oppgraderer vel skjermkort kun på grunn av et syntetisk testprogram?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke, men det er et punkt til på listen over argumenter for å oppgradere og étt skritt nermere realisering. I utganskpunktet så oppgraderer jeg ikke før jeg faktisk spiller noe som trenger mer kraft enn jeg har. Slik er det vel for de fleste andre også.

 

Jeg kjører fortsatt DirectX 9.0c pga begrensninger i os. Selv for meg så blir det fristende med noe nytt selv om favorittspillene i utgangspunktet funker på 10 år gamle systemer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er det sagt noe om når 3Dmark 11 blir offisielt lansert?

 

Hvilket MSI-sponset miniubåt-spill er det videoen viser?

 

God nyhet dette, men kan bli kostbart for oss med eldrende skjemkort.

Hvorfor det? Ingen Veldig få oppgraderer vel skjermkort kun på grunn av et syntetisk testprogram?

 

Eh, flere enn du tror Simen1 ! Veldig mange personer som føler at man får en "slappis" når systemet ikke kan kjøre siste 3D"e-peen"mark og dermed springer og kjøper hardware som støtter programmet. Man kommer heller ikke unna at ved at 11 krever i praksis DX11 så vil alle "eldre" skjermkort rett og slett være utdatert nå i forhold til programmet...

 

Følger du nå med på Steam sin statestikk fra lanseringen av 3dmark11 så tror jeg du vil bli litt overrasket over mengden med mennesker som oppdaterer til Dx11 kompatible skjermkort nå.

 

http://store.steampowered.com/hwsurvey

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er det sagt noe om når 3Dmark 11 blir offisielt lansert?

 

Hvilket MSI-sponset miniubåt-spill er det videoen viser?

 

God nyhet dette, men kan bli kostbart for oss med eldrende skjemkort.

Hvorfor det? Ingen Veldig få oppgraderer vel skjermkort kun på grunn av et syntetisk testprogram?

Det eneste som er sagt så lang, er lansering i tredje kvartal.

 

 

Ang. MSI-biten så står følgende under filmen på youtube:

 

The MSI logo placement within the Deep Sea tech demo is a special sponsorship arrangement between MSI and Futuremark. Advertising placements ensure that Futuremark can offer a free edition of the benchmark alongside the paid editions.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg håper den endelige versjonen blir bedre enn vidoen, både teksturer og displacement mapping ser dårlig ut og lite detaljerte på videoen. F.eks. Unigine Heaven har fått dette til mye bedre.

 

Jeg gir f i om den endelige versjonen ser anerledes ut da :), men jeg er enig i det du sier. Ble overhodet ikke imponert av utseendet til den grauthaugen som var i fokus i mesteparten av videoen. Brun, klumpete og udefinert.

 

Det var en del lyseffekter som dog så veldig imponerende ut, spesielt bokeh effekten på lysene til ubåten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...