Gå til innhold

Ny 3Dmark-versjon kunngjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper den endelige versjonen blir bedre enn vidoen, både teksturer og displacement mapping ser dårlig ut og lite detaljerte på videoen. F.eks. Unigine Heaven har fått dette til mye bedre.

 

Jeg syntes faktis at Unigine ser mer grøtete ut når man tar i betraktning at dette var rustene ting under vann. Syntes også at teksturene i unigine blir dratt for mye ut ved tesselering, de er liksom ikke tilpassa. Dette syntes jeg er rart da Unigine Heaven er en tesselering tech-demo som tesselerer alt for mye, feks. kunne trappene vert "normale" uten tesselering.

 

Just my 2 cents;)

Lenke til kommentar

Huh?

Alle visste at de første driverene til Fermi ikke representerte den nokså syke hardwaren. Tror fortsatt det er mer potensiale i 480/470 enn det de nåværende driverene klarer å presse ut.

At msi bruker billige transistorer tror jeg ikke på da nVidia produserer selve chippen... Kanksje de bruker noen mer pipende kondensatorer enn andre. De fleste toppkort piper litt på en eller annen måte uansett ;)

 

Btw. tror du har posta i feil tråd, dette er 3Dmark11 tråden, Fermi tråden er her

Endret av lars_era
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Naaah venter på neste revisjon.

 

Ender med at 480 blir et lite kort snart alikavel. Shrink it.

 

Selv mener jeg at 3Dmark er ganske dårlig for det utnytter hardware dårlig, vel Futuremark var vel det beste.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg håper den endelige versjonen blir bedre enn vidoen, både teksturer og displacement mapping ser dårlig ut og lite detaljerte på videoen. F.eks. Unigine Heaven har fått dette til mye bedre.

 

Jeg syntes faktis at Unigine ser mer grøtete ut når man tar i betraktning at dette var rustene ting under vann. Syntes også at teksturene i unigine blir dratt for mye ut ved tesselering, de er liksom ikke tilpassa. Dette syntes jeg er rart da Unigine Heaven er en tesselering tech-demo som tesselerer alt for mye, feks. kunne trappene vert "normale" uten tesselering.

 

Just my 2 cents;)

Bare så det er sagt, jeg mener at Unigine Heaven har en god del i potensiale om den var optimalisert bedre, spesielt ved bruk av smartere algoritmer for LoD. Heaven uten tessellation er bare å glemme, for det er andre 3d-modeller for at effekten skal se "bedre" ut ved at forskjellen blir større. Faktisk så kan du få nesten samme effekt ved god bruk av parallax mapping og bump mapping, spesielt når det er snakk om flater som murstein og hus. Men du har riktig i at Unigine bruker for høy høydeforskjell ("styrke") på tessellation, dette gjør de for å demonstrere mulighetene og overdriver for at folk skal oppdage det.

 

Men poenget mitt er uansett at Unigine Heaven viser vesentlig bedre grafikk enn denne videoen, spesielt med teksturer og displacement mapping. Og når jeg finner mange ting å kritisere Unigine Heaven for, og dette er mye dårligere, så burde det si litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Synes denne videoen ser blurrete og ihjelkomprimert ut, er sikkert mer crisp gjengivelse i utgangspunktet.

 

De skulle ha brukt Crytek til å lage grafikken. For det er faktisk ganske dårlig grafikk. Det er noe rart om verdens pcer kjører skitdårlig på en 3D mark med gammel grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...