Gå til innhold

Modern Warfare-skapere saksøker Activision


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig at Zampella og West hadde lenge planer om å slutte etter MW2, og at Activision viste om dette, og nektet å betale ut bonus til dem da.

 

En ting er jo bra... MW3 kommer. :new_woot:

En ting er ikke bra: Halve Infinity Ward kommer nok til å slutte(eller har sluttet allerede?). MW3 kommer nok ikke til å være like bra som MW, heller ikke MW2.

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Infinityward har definitivt ETIKKEN og MORALEN på sin side.

 

Hvorfor ikke?

Vi vet nok ikke hele historien ennå, så man kan ikke gjøre annet enn å spekulere. Men det er meget tydelig at det er Activision som skaper misnøyen i IW, og ikke ledelsen i IW. Dette kommer tydelig frem når IW-ansatte går over til Respawn. Hadde de vært misfornøyd med de to tidligere IW-lederne hadde de ikke gått over til dette nyopprettede studioet.

 

Det store spørsmålet nå for tiden er jo hvor mye det blir igjen av IW når denne saken er over. IW hadde rundt 100 ansatte før dette startet, 28 menesker harnå forlatt studioet (11 av dem er nå i Respawn Entertainment). Tankene går jo nesten umiddelbart til Championship Manager/Football Manager-saken, der CM-franchisen så og si døde momentant når SI fortsatte med FM.

Lenke til kommentar

Infinityward har definitivt ETIKKEN og MORALEN på sin side.

 

Men loven?

Tja.

 

Men det finnes ingen tvil om at IW fortjener å vinne denne saken, da Activision ikke har betalt ledelsen og spillmakerene som lagde verdens mest kjøpte online-spill den bonusen de ble lovet.

 

Californias lover sier visst nok at innestående bonuser skal bli utbetalt vis arbeidstager slutter i jobben utbetalingen skal skje innen 3 dager. Dermed så skulle ikke Activision ha lov til å holde igjen penger til ansatte som har sagt opp eller er blitt sagt opp.

Lenke til kommentar

Virkelig frustrerende å se Activision kaste bort talentfulle spillutviklere på den måten. Er de virkelig så grådige? Virker slik.

 

Får virkelig håpe IW teamet greier seg bra i sitt nye selskap, som fører til spill av samme kvalitet som MW. Det blir spennende å se hva Activision kommer til å gjøre med serien, får håpe de fortsetter i samme spor med fetere baner og våpen.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha noe nytt mw! Jeg vil at de skal makke seg til å skaffe dedikerte servere på pc! IWnet er det største møkket jeg NOEN gang har prøvd, har aldri spilt ett onlinespill med så mye knøding og feiling!

 

Siden de ikke har dedikerte servere, så blir det flere og flere cheaters, da det er ingen host som kan kicke, så er det lite som blir gjordt. Jeg vil kunne velge min egen server! Ikke alltid spille mot randoms

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...