Gå til innhold

Ny beta av Windows Home Server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... :p

 

Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider.

 

AtW

 

 

Ser det ikke som noe spesielt "minus" om det skulle være tilfelle at maks størrelse pr disk er 2TB. Jeg ser poenget med at det er ønskelig å lagre innholdet på færrest mulige disker (altså en stor disk kontra flere små), men om man kombinerer f.eks 4-6x2TB med disker så er jo det forholdsvis ganske greit med tanke på husholdning.

Lenke til kommentar

Vet jeg ingenting om, men jeg er overrasket om ikke WHS 2 vil støtte disker større enn 2 TB når det er ferdig. Microsoft pleier faktisk ikke å være dumme, spesielt ikke nå som Vista ikke videreutvikles... :p

 

Hehe, vi får se, MS har gjort noen ganske idiotiske stunts til tider.

 

AtW

 

 

Ser det ikke som noe spesielt "minus" om det skulle være tilfelle at maks størrelse pr disk er 2TB. Jeg ser poenget med at det er ønskelig å lagre innholdet på færrest mulige disker (altså en stor disk kontra flere små), men om man kombinerer f.eks 4-6x2TB med disker så er jo det forholdsvis ganske greit med tanke på husholdning.

 

Om det er tilfellet, så er det en idiotbegrensning, selv dagens største disker er 2 TB, å ikke støtte mer når OSet kommer ut er helt håpløst lite framtidsrettet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at denne versjonen ikke støtter GPT, mao kun 2TB eller mindre harddisker?

 

The Good:
  • Drives which are bigger than 2TB can be added to a storage pool.
  • For duplicated folders, data is duplicated in real time to two separate drives – there is no hourly migration pass
  • All storage operations are performed with very low I/O priority to ensure they don’t interfere with media streaming.
  • A new "folder repair" operation is available which runs chkdsk on the folder’s volume.

Also to be added to this list is that the new advanced format (4K sector) hard drives which are now compatible with Drive Extender V2

 

The Bad:

 

  • A data drive from a storage pool cannot be read on machine not running the “Vail” server software.

 

http://mswhs.com/2010/04/28/drive-extender-v2-whats-new/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+MSWHS+(MS+Windows+Home+Server)&utm_content=Google+Reader

Lenke til kommentar
The Bad:

 

  • A data drive from a storage pool cannot be read on machine not running the “Vail” server software.

 

Dette er nødt til å være en spøk. Høres jo helt absurd ut.

Foreløpig kan du jo se på dette som en begrensning i et ikke-eksisterende produkt.

Det er fortsatt tid nok fram til lansering til å muliggjøre at "a data drive from a storage pool can be read on machine not running the “Vail” server software".

 

Forøvrig har AnandTech en fin artikkel om Vail og forskjellene i.f.t. WHS v1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...