Gå til innhold

Silverlight 4 lanseres torsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hardware.no eh .. software.no rapporterer noe som har vært i alle andre nyhetskilder for flere dager siden... *sukk*.

 

Når dere har så mange dager ekstra, så kunne man skrevet noe mer?? Neida.

 

Det er synd at hw.no forfaller sånn. Før var jeg innom her iallfall en gang for dagen, men nå er det nærmere en gang i uka. Prisguiden er rasert, Stackoverflow.com, Superuser.com og Serverfault.com har tatt over for en stor del av forumet og "nyhetene" er så gamle at man for lengst har lest de andre steder.

Endret av Kimble
Lenke til kommentar

Mener artikkelforfatteren bør sette seg inn i hva silverlight når han kaller det for kun en flashutfordrer.

Ja, artikkelforfatteren har utelatt at Silverlight hovedsakelig er et verktøy for å stenge ut uønsket teknologi.

 

 

"...et verktøy for å stenge ut uønsket teknologi."

 

Det er jo bare genialt !

 

Ja det hadde vært genialt om det var brukeren selv som klassifiserte hva som var uønsket. Da er jeg ganske sikker på at Silverlight hadde vært på den listen.

Endret av snurre86
Lenke til kommentar

anti standard, og anti multiplatform lock-in "teknologi" fra microsoft.

De bruker det allerede aktivt ved å ikke gi det til LInux folk, forandre søpla si hele tiden (slik at moonlight ikke kan henge med) og bestikke Superbowl og NRK(OL) til å bruke søpla !

 

Dritten bør dø ut !

ingen vettige organisasjoner bør bruke det.

Lenke til kommentar

Standard er det når en regner med at "alle" bruker det. Flash er en standard, man kan ikke bestemme seg for at html5 blir en standard om ingen nettlesere vil tilby det eller ingen lager hjemmesider med mulighetene det tilbyr.

 

En standard er et system alle er enige om å bruke (alle har mulighet til å bruke ved å være åpen). Om du vil vite litt mer rundt dette kan du lese Wikipedia - Vendor lock-in. Flash er ikke en standard, men et proprietert multimedia program som ingen er blit enige eller kan bruke (untatt Adobe).

Lenke til kommentar

En standard er en standard når flere (nesten alle) aktører i ett marked bestemmer seg for å bruke en teknologi/ting. Såvidt jeg vet så bruker de fleste selskaper flash, tilogmed MS som jobber for ett høyere bruk av silverlight har mye flash på sine sider. Apple vet jeg ikke, men det er kjenngjerning at de fleste nettaviser bruker flash og at de fleste nettbrukere har installert flash på sine maskiner, hvordan det ikke kan tolkes som en standard vet jeg ikke.

At det er en vender lock-in kan vel ikke stemme når flv/swf er åpne formater. La meg minne deg om at det finnes flere gratis og betalbare alternativer for avspillere og utviklingsprogrammer for flashformatet.

Lenke til kommentar

Standard er det når en regner med at "alle" bruker det.

En standard er en standard når flere (nesten alle) aktører i ett marked bestemmer seg for å bruke en teknologi/ting.

 

Flash er en standard, man kan ikke bestemme seg for at html5 blir en standard om ingen nettlesere vil tilby det eller ingen lager hjemmesider med mulighetene det tilbyr.

Såvidt jeg vet så bruker de fleste selskaper flash, tilogmed MS som jobber for ett høyere bruk av silverlight har mye flash på sine sider. Apple vet jeg ikke, men det er kjenngjerning at de fleste nettaviser bruker flash og at de fleste nettbrukere har installert flash på sine maskiner, hvordan det ikke kan tolkes som en standard vet jeg ikke.

At det er en vender lock-in kan vel ikke stemme når flv/swf er åpne formater. La meg minne deg om at det finnes flere gratis og betalbare alternativer for avspillere og utviklingsprogrammer for flashformatet.

 

Du kan jo snakke med deg selv, det andre sier betyr jo lite for deg ...

Lenke til kommentar

Hmm så flash er ikke greit for deg, men bruk av h.264 video er helt greit selv om formatet patentert ihjel?

h.264 video er bedre enn flash, men jeg vil ikke si at det er en bra løsning. Nå er det ikke fordi jeg har en persionlig interesse av det, men at verden ville vært en bedre plass å være uten de (Mange bekker små gjør en stor å).

Lenke til kommentar

H.264 er faktisk ett av videoformatene flash støtter, eneste forskjell er at du trenger flash som avspiller. Mens om du bruker video-taggen til html5 er du avspist med hva nettleseren vil tilby, bl.a firefox, IE, og Opera tilbyr ikke dette idag. Altså må flash til.

 

Altså for å ha alt på det rene så er jeg ikke veldig glad i flash, syns det spiser opp cpu, gjør ting vanskeligere enn det burde. Bruker chrome der man kan skru av flash om vil og er veldig glad for den støtten å kunne gjøre det. Men det er bashinga jeg ikke liker, du finner ikke en bedre og mer kompitabel plattform til sitt bruk enn det flash er idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...