Gå til innhold

AMD Workarounds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg bare adde med en gang - før det kommer altfor mange posts om det - denne artikkelen ble egentlig skrevet for flere måneder siden, men nå ble den pyntet litt på rett før publisering.

 

Jeg ser nemlig nu at jeg har glemt og skrive at XP1800+ også har Jxxxx-stepping (noe den ikke hadde på det tidspunktet).

 

Bare feel free til å nevne andre ting som er glemt i all hast. 8)

Lenke til kommentar
Vel, det er faktisk mulig og redigere en artikkel som er lagt ut vettu.. jeg bare nevner det. :wink:

Jo, men du burde kansje gjort det før du la ut artikkelen?

DLT3C prosessorer har vært "i skuddet" i et par mnd nå og burde vært/være med i artikkelen. Min menig :wink:

Lenke til kommentar

fiks opp en artikkel om hvordan man unlocker en Barton, min xp2500 går ikke høyere enn 12,5 :( og jeg har lest at når man i tillegg kutter denne broen (som dere gjorde med skalpell) blir den automatisk satt ned til 266mhz. noe som gjør at den lettere går over 200FSB. kjapp dere! trenger å skvise ut alt jeg kan av denne cpuen som forøvrig kjører på 12,5x190 8) mekk opp en film e.l mens dere skjærer i cpuen, så jeg og andre kan se hvordan det gjøres :)

Lenke til kommentar

bra artikkel!

Stå på folkens, for det er slikt jeg vil se fra dere!! :yes:

 

Min XP2700+++++ var ulåst :D og multiplier på 13 funker fett :) har prøvd den oppover med hell helt til den "koker" over og hovedkortet booter rett inn i BIOS med taiwan-skreppa som sier at det var et problem "due to CPU overclocking" :lol:

På tide å bytte kjøler, think so....V7+ duger ikke til slike CPU'er... :(

 

Jeg har en våt drøm: vannkjøling med peltier på CPU og GPU + samt to PSU'er - Kanskje jeg skal ringe "BladeRunner"?

 

[edit] vil bare poengtere at jeg har savnet slike artikler i det siste, men at dette VIRKELIG er veien å gå - Thumbs up!

Lenke til kommentar

FYI: Alle AMD XP Tbred og Barton er ulåste fra fabrikk. Dette kan alle se på de "urørte" L1 broene. Så når du du sier at hovedkortet låser opp CPU´n så bidrar du til å holde liv i myten om at nForce2 låser opp prosessorer, noe som er helt feil. Du drar i tillegg inn KT400 og påstår at det låser opp en CPU.

Jeg tror jeg sagt det 1000 ganger, og kommer nok til å måtte fortsette å si det noen år til, for denne myten viser seg å være usedvanlig seiglivet.

Det finnes ingen hovedkort som låser opp en CPU, enkelt og greit. Det eneste som finnes er hovedkort som tillater å velge MP på en ulåst CPU. Dette er heller ikke noe spesielt for verken KT400 eller nForce, for så godt som alle hovedkort tillater dette. Til og med gamle KT133 og KT266.

 

Ellers en god artikkel :)

Lenke til kommentar
fiks opp en artikkel om hvordan man unlocker en Barton, min xp2500 går ikke høyere enn 12,5 :( og jeg har lest at når man i tillegg kutter denne broen (som dere gjorde med skalpell) blir den automatisk satt ned til 266mhz. noe som gjør at den lettere går over 200FSB. kjapp dere! trenger å skvise ut alt jeg kan av denne cpuen som forøvrig kjører på 12,5x190 8) mekk opp en film e.l mens dere skjærer i cpuen, så jeg og andre kan se hvordan det gjøres :)

 

Skal du over 12,5 i MP så kutter du den 5. L3 broen akkurat som på Tbred, men dette setter ikke FSB til 266. Skal du gjøre det så må du kutte bro "2" av L12 broene.

bridges.gif

Lenke til kommentar
Det er lett å skille en Barton fra en Tbred da kjernen er mye større, og i tillegg kan man se på den nest siste bokstaven (tall faktisk), da dette vil være 4, og ikke 3. Dette tallet angir cache størrelse, hvor 3 = 256Kb, og 4 = 512Kb.

 

AXDA2800DKV3D - Barton 166

 

JUIHB - Såkalt "low-end", J-stepping.

AUIHB - Såkalt "high-end", A-stepping.

 

Skal det ikke være IU?

 

Men en bra artikkel. Flere slike er ønsket.

 

Men hvorfor ble den ikke publisert da dere skrev den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...