Gå til innhold

AMD Workarounds


Anbefalte innlegg

Det har mye med at det var Olavs første kvalifiseringsartikkel som ny medarbeider. Artikkelen måtte derfor skrives om noe, samt modifiseres for å inkludere litt informasjon om Barton. Kortere sagt er det mye som må skje bak kulissene før en publiserbar artikkel ser lyset ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JUIHB - Såkalt "low-end", J-stepping.

AUIHB - Såkalt "high-end", A-stepping.

 

Skal det ikke være IU?

 

Men en bra artikkel. Flere slike er ønsket.

 

Men hvorfor ble den ikke publisert da dere skrev den?

 

Jo. Min prosessor er en AIUHB. Hvis ikke min er veldig sær og merkelig da :roll:

Lenke til kommentar
1700: Selvforklarende. Modellnummeret på prosessoren, skrevet i AMDs eget skalasystem for å måle seg opp mot Intel. 1700 = 1700+ som kjører på 1466 MHz.

 

Nei! AMD sammenlikner IKKE mot Intel! De sammenlikner mot Thunderbird 1400! Altså, en XP 2400+ (2,0GHz) yter like bra som en Thunderbird på 2400MHz. <- eksisterer ikke, men dere skjønner hvor jeg vil

Lenke til kommentar
Silenoz: Du har helt rett, men i praksis kan man i stor grad sammenligne XP-ratingen med Intels MHz. Det er i alle fall det mest nyttige når T-Bird har gått heden for lenge siden ;-)

 

tja, nei, dette ser du på xp3200 vs P4 3,06ghz, P4 kicker assen på den i de fleste benchmarks.

 

edit: xp3200 kan ikke måle seg med p4 3,2ghz.

http://www6.tomshardware.com/cpu/20030513/index.html

Lenke til kommentar

Fin artikkel, og dersom du oppdaterer den kan du jo og legge med info om kossen en kan lage en Smurfboard, :-) for å stille om BP_FID 4 -

velge mellom under 12.5 og over 12.5, (noen må kappe den 5 L3 i tilleg)

Fordelen da er at du kan stille om fra 12.5 eller lavere og 13 og opp bare med å flytte en jumper eller flytte en bryter.

 

Jeg loddet litt i går, og har nå et 133a hovedkort med et exsternt bryterpanel til å stille multiplier. Min XP1800 DLT3C går nå stablt på 15x133 1.5volt, (2G, 2400+). Windows starter på 16, men er ustabil.

Nå skal eg lodde nytt panel for å stille volt. :-)

Lenke til kommentar

Woho min multiplier er ikke låst :woot:

Har et Abit NF7-S hk, og en XP2600+

Satt å leka litt med multiplier og fsb i bios i stad jeg...

Standard for denne cpu'en er 12.5x166, og for moro skyld prøvde jeg å se om den funka med 13 i multiplier, boota greit uten problemer, med en økning i mhz :D

Starta D2OL for å se hva temp kom på ved 100% load, og etter et par min lå den på 51 grader som vanlig (ligger på 52 nå med vanlig speed igjen)...

Så gidda jeg ikke vente lengre, og øka multiplier til 14: gjennom posting, ok, velge xp i bootmeny, ok, boote xp, error, klaga over noe dll greier...

Multiplier på 13.5, xp funker, starte D2OL, vente litt, plutselig klikker alt og pc'en rebooter av seg selv...

Multiplier på 10 for å sjekke at jeg virkelig kan bevege meg innenfor begge områder, poster ok...

Leke litt med fsb, ikke helt vellykket...

Tilbake til 12.5x166...

Abit NF7-S er et deilig hk :D

Skal finne noen greie tall senere som funker stabilt...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

dene kommer litt sent, men til en passende tid!?

 

det hadde vært gøy med en Barton guide!

 

nå de det er veldig mangge som har gått til inkjøp av en barton 2500 og selvfølgelig de over også.

en skikkelig barton 2500 guide hadde vært til god hjelp for mange, og den ville gitt dere i OK.no "noe" å gjøre (sier ikke att dere er late og ikke gjør noe)!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
AXDA2600DKV4D

en AMD XP 2600+.. skal være god å klokke!

 

9453657270702

litt høyt "batch" nr. lavere er bedre (ryktes det)

 

AQXCA 0312UPAW

steppinga.. har egentlig ikke peiling på stepping

og det andre er produksjonsdato: 2003 uke 12 (kan dette stemme? kan ikke huske at 2600+ kom så tidlig!)

 

dette hjalp sikkert lite men litt.

 

som jeg også har påpekt i en anne post, så gleder jeg meg til en Barton guide!!!

 

 

*vi vill ha barton guide!* *vi vill ha barton guide!*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
og det andre er produksjonsdato: 2003 uke 12 (kan dette stemme? kan ikke huske at 2600+ kom så tidlig!)

Husk at det finnes tre utgaver av AMD Athlon XP2600+:

 

Athlon XP 2600+: 256 kB L2 cache, 2133 MHz, 266 FSB

Athlon XP 2600+: 256 kB L2 cache, 2083 MHz, 333 FSB

Athlon XP 2600+: 512 kB L2 cache, 1917 MHz, 333 FSB

 

Det begynner vel å bli en stund siden den første kom på markedet?

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...