Gå til innhold

Playstation Move annonsert (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Og for et originalt navn. Ikke at jeg har noe bedre forslag selv.

Techdemoen var nå i alle fall smått imponerende, så skal bli spennende å se hvilke implementeringer de kommer til å utføre på kommende spill.

Lenke til kommentar

Og for et originalt navn. Ikke at jeg har noe bedre forslag selv.

Techdemoen var nå i alle fall smått imponerende, så skal bli spennende å se hvilke implementeringer de kommer til å utføre på kommende spill.

Navnet har jeg ikke noen kommentar til, men det var langt mer enn "smått imponerende" spør du meg, det er jo ingen reelle alternativer som overgår Playstation Move. Wii er likt, men mye mer upresist. Natal har ingen knapper som du kan skyte med.

 

Playstation Move har begge deler: både kamera og 'wands'

Lenke til kommentar

Nok en gang blir innovasjon fra Nintendo blåkopiert av konkurrenter...

 

Enig her faktisk, men sånn er det desverre å være innovadør, man risikerer å bli kopiert.

Likheten med Wii - kontrolleren er faktisk større enn det jeg hadde antatt , det gjenstår dog å se om funksjonaliteten blir vesentlig endret og hvor bra denne vil være til oppgavene sine.

Lenke til kommentar
' date='11. mars 2010 - 13:50' timestamp='1268311818' post='15350263']

Og for et originalt navn. Ikke at jeg har noe bedre forslag selv.

Techdemoen var nå i alle fall smått imponerende, så skal bli spennende å se hvilke implementeringer de kommer til å utføre på kommende spill.

Navnet har jeg ikke noen kommentar til, men det var langt mer enn "smått imponerende" spør du meg, det er jo ingen reelle alternativer som overgår Playstation Move. Wii er likt, men mye mer upresist. Natal har ingen knapper som du kan skyte med.

 

Playstation Move har begge deler: både kamera og 'wands'

Enig her, må si at Natal har jeg virkelig ikke tro på til noe annet enn barn under 10 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

De kunne jo i det minste gjort kontrollen litt mindre lik Wiimote da ...

 

Eller den populære, svenske vibratoren for den saks skyld: iphone-vibrator.jpg

fant ikke noe bedre bilde i slengen.

 

Men det er nok en grunn til at den har fått det utseendet den har fått og i bunn og grunn så er det jo funksjonaliteten som teller.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Til dere som sier at den ser helt lik ut som wiimoten, kan dere ikke se på den en gang til? For det første er Wiimote hvit og ps move svart, for det andre så er det trådløs tilkobling mellom ps move og move subcontroller, hvorav wii sin er trådet. For det tredje er wiimote firkanta og ps move rund, for det fjerde har ps move en stor lysende boble på toppen av kontrolleren, ser du det på wii? For det femte så har subcontrolleren til move fler knapper enn nunchuck og omvendt med selve kontrolleren, og det er flere ulikheter om du ser etter ;)

Lenke til kommentar
Nok en gang blir innovasjon fra Nintendo blåkopiert av konkurrenter...

Det verste er jo Sonys ufattelige arroganse mot kundene:

 

"We like to think that the migration path between Wii households and PlayStation households is a natural path"

 

Tror de vi er idioter?

 

Jeg må si jeg liker denne artikkelen, som kler av Sony sånn passe:

 

http://seanmalstrom.wordpress.com/2010/03/11/is-sony-on-the-move/

 

En av de beste kommentarene fra artikkelen:

 

If you are relying on the Wii users to migrate upward, then that means your audience size is going to be less than the Wii audience. Clearly, not everyone in the Wii audience would ‘migrate’. So if Sony believes what they are saying, this is a statement of absolute surrender.
Lenke til kommentar

Til dere som sier at den ser helt lik ut som wiimoten, kan dere ikke se på den en gang til? For det første er Wiimote hvit og ps move svart, for det andre så er det trådløs tilkobling mellom ps move og move subcontroller, hvorav wii sin er trådet. For det tredje er wiimote firkanta og ps move rund, for det fjerde har ps move en stor lysende boble på toppen av kontrolleren, ser du det på wii? For det femte så har subcontrolleren til move fler knapper enn nunchuck og omvendt med selve kontrolleren, og det er flere ulikheter om du ser etter ;)

 

Selvfølgelig ser man jo at det er ulikheter, men man ser også at Sony har blitt kraftig inspirert av Wiimoten, såpass mye at det nesten er en kopi.

 

Btw, Nintendo Wii (med en medfølgende Wiimote) kom i sort lenge før Sony lanserte denne saken her, så det er ikke et gyldig argument. :p

Lenke til kommentar
Nok en gang blir innovasjon fra Nintendo blåkopiert av konkurrenter...

(...)

Jeg må si jeg liker denne artikkelen, som kler av Sony sånn passe:

 

http://seanmalstrom.wordpress.com/2010/03/11/is-sony-on-the-move/

Veldig god artikkel dette. Synes også dette poenget var veldig bra:

...there were potential buyers out there the analysts didn’t see. Is Sony’s “Move” (awful name by the way) trying to get buyers we haven’t seen before? According to Sony’s statement, they are going after people who already bought a Wii. This makes no sense in any business sense (if Sony believes what they are saying). Why bother even making a motion controller at all? It would be as dumb as Nintendo putting out a Wii HD to migrate the HD consoles players over to the Wii. Why limit yourself to such a defined and small audience?
Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Helt kopi.. Lurer veldig på hva den rare greia på toppen er?

 

lyset som kamera registrerer.. fordelen med denne løsningen er blant annet at ps3en vet hvor langt vekke fra kamera du står.. og selvsagt nøyaktig hvor du befinner deg. Wii registerer ikke avstand fra tven og har ikke peiling på hvor i rommet du er..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Helt kopi.. Lurer veldig på hva den rare greia på toppen er?

 

lyset som kamera registrerer.. fordelen med denne løsningen er blant annet at ps3en vet hvor langt vekke fra kamera du står.. og selvsagt nøyaktig hvor du befinner deg. Wii registerer ikke avstand fra tven og har ikke peiling på hvor i rommet du er..

 

Wii-moten har ikke problemer med å se hvor du er. På forsiden er det et infrarødt kamera og på TV-en plasserer man sensor bar-en som har infrarøde lys på hver side. Ved at kameraet finner ut av hvor lang avstanden mellom de to infrarøde lysene kan den finne ut av hvor langt unna du er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Sony har ikke annonsert noen pris enda, men de lovet en start-pakke på under 100 dollar, dvs rundt 1000 kroner, som vil innholde et spill, kontrolleren og kameraet. Har man kameraet fra før av slipper man trolig unna enda billigere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...