Gå til innhold

Steam kommer til Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så mangler det bare å få Steam over på GNU/Linux, og når det er portet til Mac OS så er nesten hele jobben gjort. Dette gjelder også for spill.

 

Valve har lovet at sine spill skal komme til Mac, i tillegg finnes det en del spill som tilbys til Mac utenom Steam, og mange spill som bruker OpenGL.

Lenke til kommentar

Sjølv om spel kanskje ikkje var førsteprioriteten ved innkjøp av Mac, vil eg da tru at mange sett pris på eit utvida tilbod blant spel. Nyare maskinar bør absolutt kunne brukast til spel, sjølv om dei ikkje held følgje med det du kan få kjøpt andre plassar.

Lenke til kommentar

hvem i all verden bruker Mac med sin svake hardware til spilling? :/

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg anbefaler deg å leke litt rundt på Apple Store, og legge merke til spesifikasjonene på de nyeste maskinene.

 

Med forbehold om at jeg har oversett noe, så virker det som man må opp i 15-16k bare for å få en maskin med et middels godt skjermkort?

 

AtW

Lenke til kommentar

hvem i all verden bruker Mac med sin svake hardware til spilling? :/

 

La oss se på MacBook, som er den Mac'en jeg helt subjektivt oppfatter som mest utbredt, i den standardkonfigurasjonen som er oppgitt i Apple Store: 2,26GHz Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM og NVIDIA 9400 skjermkort. Dette vil jeg ikke si er en utpreget spill-orientert spesifikasjon, men burde holde for å spille de fleste source-spill på akseptable innstillinger med tanke på skjermens oppløsning (1280x800).

 

Jeg har ikke sansen for Apples prissetting og liker ikke deres lukkede produktfilosofi, men la oss forsøke å være litt objektive.

 

 

 

 

 

 

Nå lurer jeg bare på når (og om) Steam kommer til Linux. Når bruken av OpenGL er på plass vil det være nærliggende å tro at å støtte Linux vil være en naturlig utvikling. Samtidig er Linux' markedsandel så mikroskopisk at det spørs om Valve ser det verdt bryet.

Endret av Tormeh
Lenke til kommentar

hvem i all verden bruker Mac med sin svake hardware til spilling? :/

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg anbefaler deg å leke litt rundt på Apple Store, og legge merke til spesifikasjonene på de nyeste maskinene.

 

Med forbehold om at jeg har oversett noe, så virker det som man må opp i 15-16k bare for å få en maskin med et middels godt skjermkort?

 

AtW

Det er meget mulig, men det var LoveAmigas påstand om selve hardwaren jeg kommenterte, ikke prisen. Hvis man kun er ute etter ren ytelse, og ikke bryr seg så veldig mye om andre ting, bygger man maskinen selv. Derfor har jeg en selvbygd spillmaskin med Windows i tillegg til en MacBook Pro.

 

Så kommer det også an på hva man regner som "middels godt skjermkort".

Lenke til kommentar

Om man alerede har en Mac er det da ikke så rart at man ønsker å spille på den. Det er nok ingen som kjøper mac for spilling, men det går fint ann. Har en iMac med ATI radeon HD 4850, den drar de fleste spill på maks helt uten problemer. Har blant annet spilt MW1, MW 2, NFS: S og Race driver gird på den. Kjører alle i full-HD, så det er ikke noe problem å spille på den. Men man kan ikke si at man får mye spill-pc for pengene. Var heller ikke det jeg ønsket da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...