Gå til innhold

Få grom spillytelse på den ultraportable


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kontrollen går via USB 3.0 eller PCI Express, alt etter hva man ønsker.

 

Hæ? Finnes det bærbare med PCI-E utgang?

Ja, men er ikke helt sikker på om den blir omtalt som PCI.

Det kan være det er snakk om Express Card. Asus XG bruker det.

 

Jeg lurer på hvordan det er å kjøre grafikk over USB. Hvis ikke jeg husker feil så er USB på sørbroen om ikke den er flyttet med USB 3.0 spesifikasjonene. USB sitter i tilfelle på en delt bus med de ulemper det måtte medføre.

 

Er det noen som vet om Express Card er som PCI Express? At den er svitsjet og koblet på nordbro? Etter navnet å dømme skulle man tro det. Hva er båndbredden på siste Express Card spesifikasjoner?

Lenke til kommentar

Tror også ExpressCard må være en løsning. Men får en opp bilde på sin skjermen som er integrert på den bærbare, altså vil den avlaste CPU en del for tunge oppgaver dersom en legger til ett sprekt skjermkort, eller vil en kun oppleve dette på en ekstern skjerm?

Lenke til kommentar
*snip*.

 

*snip*

*snip*

Det kan være det er snakk om Express Card. Asus XG bruker det.

 

Jeg lurer på hvordan det er å kjøre grafikk over USB. Hvis ikke jeg husker feil så er USB på sørbroen om ikke den er flyttet med USB 3.0 spesifikasjonene. USB sitter i tilfelle på en delt bus med de ulemper det måtte medføre.

 

Er det noen som vet om Express Card er som PCI Express? At den er svitsjet og koblet på nordbro? Etter navnet å dømme skulle man tro det. Hva er båndbredden på siste Express Card spesifikasjoner?

Det var Express Card ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ATI har en ATI XGP port som blir brukt på noen Fujitsumaskiner og Acer Ferrari one 200.

Selv om Fujitsu ikke vil bekrefte det er det samme porten på både Fujitsu og Acer sine maskiner, men det er veldig vanskelig å finne disse produktene.

Acer sine kort heter "ACER DYNAVIVID GRAPHICS DOCK" og skal finnes i butikkene om et par dager

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=LC%2ED0100%2E009&ref=Prisguide.no&utm_source=Prisguide.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=LC%2ED0100%2E009

 

Disse benytter ATi HD4670, men ATi har også laget HD5650 og HD5830 i XGP utførelse. Problemet for disse kan være at prosessorene i de bærbare ofte blir flaskehalsen siden de ikke er raske nok til å holde følge med grafikkortene. Men man har jo mulighet til å koble på intil 4 skjermer (ink den bærbares egne.)

Jeg har sett demo hvor Ferrari One har brukt Fujitsus HD3870 graphicbooster og det fungerer kjempebra.

Det ligger forresten en del klipp på youtube og det e rbare å søke på ATi XGP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...