Gå til innhold

Førsteinntrykk: Battlefield: Bad Company 2 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du er ikke trygg samme hvor du sitter:P

Foreks. satt på et tak, en tanks skyter et hull i huset og den delen av taket jeg satt på raste ned.

 

Og du ser forskjell på hus som har blitt skutt 1 eller 5 ganger på.

Du ser ting flakser rundt osv.

 

Har spilt et par dager nå og det er ren morro.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Bare å glede seg da :)

 

Hvordan er inntrykket ift. "destructable environments" (i mangel på et dekkende norsk uttrykk)?

 

Absolutt bra, selv om det er nokså nedtonet iforhold til det første Bad Company. Tynnere/svakere materiell som skog og gjerder forsvinner etter 2-3 minutt med kriging, men hus står gjerne betraktelig lenger denne gang: Det meste lar seg fortsatt ødelegge, men det er brukt betydelig sterkere sement i bygninger denne gang. På den ene siden fjerner dette litt av moroa ettersom hus og lignende ikke kollapser fort nok til at de utgjør en reel fare. Men på den andre siden er det derimot greit å faktisk ha noen plasser å gjemme seg om man spiller fotsoldat :)

 

Skal huske på å få med en grundig gjennomgang av dette i anmeldelsen ;)

Lenke til kommentar
Bare å glede seg da :)

 

Hvordan er inntrykket ift. "destructable environments" (i mangel på et dekkende norsk uttrykk)?

 

Det er veldig bra, om noen sitter og camper et objektiv, så går du inn igjennom veggen i stedet for døra f.eks.

Om det er en plagsom sniper i et vindu som hele tiden dukker bort etter han har skutt etter deg, spreng bort vinduet og skyt han, føles godt langt inn i hjerterota.

 

Har bare en kommentar til en ellers bra artikkel.

Hva det rent tekniske angår er dessverre ting nokså rufsete. Både grusom ”lagg” og voldsomme ytelseproblemer preger BC2 i nokså stor grad.

 

Hvor du har dette ifra er jeg usikker på, jeg og flere jeg vet om som spiller på gammel hardware, spiller det rent med høye settings.

Lag er heller ikke noe problem, nå bruker jeg "server browser" og ikke "playnow" funksjonen, så mulig det hjelper å velge en server med lav ping i uk.

Spilt "aktivt" siden 28. uten problemer.

Lenke til kommentar
Hvor du har dette ifra er jeg usikker på, jeg og flere jeg vet om som spiller på gammel hardware, spiller det rent med høye settings.

Lag er heller ikke noe problem, nå bruker jeg "server browser" og ikke "playnow" funksjonen, så mulig det hjelper å velge en server med lav ping i uk.

Spilt "aktivt" siden 28. uten problemer.

 

Da kan du/dere anse dere som heldige siden det for oss andre er gjennomsyret av lagg og andre ulumskheter som gjerne får en til å rive i håret av frustrasjon :)

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noen større problemer med lagg på PC-betaen. Har blitt kastet ut av spillet to ganger. Utenom det har jeg ikke opplevd problemer. Selv når jeg velger en random server (Play Now) har det gått forholdsvis bra. Så tror dette spillet kan gjøre det ganske bra på PC.

Lenke til kommentar
Bare å glede seg da :)

 

Hvordan er inntrykket ift. "destructable environments" (i mangel på et dekkende norsk uttrykk)?

 

Absolutt bra, selv om det er nokså nedtonet iforhold til det første Bad Company. Tynnere/svakere materiell som skog og gjerder forsvinner etter 2-3 minutt med kriging, men hus står gjerne betraktelig lenger denne gang: Det meste lar seg fortsatt ødelegge, men det er brukt betydelig sterkere sement i bygninger denne gang. På den ene siden fjerner dette litt av moroa ettersom hus og lignende ikke kollapser fort nok til at de utgjør en reel fare. Men på den andre siden er det derimot greit å faktisk ha noen plasser å gjemme seg om man spiller fotsoldat :)

 

Skal huske på å få med en grundig gjennomgang av dette i anmeldelsen ;)

 

Det høres bra ut. Har ikke spilt BC1 så har lite kjenskap til hvordan det funker der, men det var et kult tillegg i Project Reality til BF2 (selv om det i grunn er få ting som kan ødelegges).

 

"destructable environments" (i mangel på et dekkende norsk uttrykk)

 

Ødeleggbare omgivelser/miljø?

 

Takker ;)

 

En ting irriterer meg veldig i dette spillet, man kan jo f**n meg ikke legge seg ned. >.<

Men utenom det, thumbs up.

 

Det er så absolutt et negativt aspekt ja. Får håpe dette er noe de endrer på.

Lenke til kommentar

Kan fort bli interessant. Får se hva kravene til maskin blir til slutt.

 

Forøvrig, kan dere la være å legge inn «Les også» lenker i teksten. Legg det til på slutten hvis dere vil ha det med. Ødelegger flyten i teksten. Når man ser de lenken under teksten, tror man at teksten er slutt og at det kommer noe annet under lenken.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke å kunne rotere på femtiøringen her, har du først blitt truffet av en kule, er det i 9 av 10 tilfeller over uansett.

 

w00t? Var testen på PC? Er ikke slik jeg opplever det :S (På PC)

 

Spillere som er vant til å være ”One man armys” blir nok fort frustrert og skuffet: Taktikk og lagarbeid er nemlig nøkkelen til suksess i BC2. Ikke en triggerhappy finger.

 

Jeg syns det er helt vanvittig godt gjort av dem og få til dette i ett krigsspill.

 

Innen mine første minutter på slagmarka har det allerede skjedd mer enn hva de fleste krigsfilmer klarer å vise på to timer

 

:-F

Lenke til kommentar

Joda, det var på PC. At du opplever det annerledes kan jo skyldes tusenvis av årsaker, blant annet forskjellig oppfatning av selve spillet :)

 

Angående dette med lagg og ytelseproblemer: At noen sliter, og noen ikke, er jo ikke så veldig rart. En beta er jo til blant annet for å optimalisere ytelsen for flest mulig oppsett av diverse maskinvare. Maskinen spillet er testet på er oppsatt:

  • Windows 7 x64
  • Intel E6600 3.3Ghz
  • 8Gb DDR2 PC6700
  • 150Gb Raptor 10000rpm
  • Nvidia Geforce GTX285
  • Creative Soundblaster 24bit Live

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...