Gå til innhold

Liten, men kraftig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Onboard 802.11n (300Mb/s) WiFi

 

Regner med at det er et trådløst nettverkskort med to antenner. Har det så mye for seg når de står så tett?

 

Og får man veldig effektgjerrige CPUer til LGA1156 sokkel? Produkter som dette er jo artige til å bygge små HTPCer. i f.eks. en OrigenAE M10:

 

origenae_m10__htpc__sort_1403659531_0_Big.jpg

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Regner med at det er et trådløst nettverkskort med to antenner. Har det så mye for seg når de står så tett?

Kunne stått på hver sin side av kortet, men det er en bagatell.

Poenget er at dem da kan peke i hver sin retning for å få inn bedre signal. Den ene bør peke ut til siden, og den andre bør peke oppover, evt. i V-formasjon.

Tenk på hvor tett antennene på en bordantenne til TVen kan stå.

Lenke til kommentar
Og får man veldig effektgjerrige CPUer til LGA1156 sokkel? Produkter som dette er jo artige til å bygge små HTPCer. i f.eks. en OrigenAE M10:

 

Problemet er at H55 brikkesettet ikke er like strømgjerrig. Så det nærmer seg at vinninga går opp i spinninga i forhold til f.eks lav-effekt AMD.

Lenke til kommentar
Onboard 802.11n (300Mb/s) WiFi

 

Regner med at det er et trådløst nettverkskort med to antenner. Har det så mye for seg når de står så tett?

 

Og får man veldig effektgjerrige CPUer til LGA1156 sokkel? Produkter som dette er jo artige til å bygge små HTPCer. i f.eks. en OrigenAE M10:

 

origenae_m10__htpc__sort_1403659531_0_Big.jpg

 

Fineste HTPC kabinettet som eksisterer det der. Synd det koster 3k :(

 

Jeg som hadde planer om å kjøpe Zotac 9300 ITX-Wifi. Pixmania har tatt dette ut av sortementet sitt idag.. Typisk, kosta bare 886.- ca.

 

Minuset med hk i artikkel er jo at CPU er noe dyr kansje, i forhold til at jeg har en 775 cpu liggende å støve.

Lenke til kommentar
Jeg som hadde planer om å kjøpe Zotac 9300 ITX-Wifi.

 

de har de hos amentio, det nyeste revisjon som tillater litt undervolting. jeg har bygd en htpc med Zotac 9300, funker helt strålende.

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2750473

 

det fines også et meget fint DFI 1156 hovedkort som de har på komplett

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576069

 

Hehe,jo da. "ETA: 31.12.2010" står det :p Litt lenge å vente kansje? + at det koster litt mer her en hos pixmania.

Lenke til kommentar
Og får man veldig effektgjerrige CPUer til LGA1156 sokkel? Produkter som dette er jo artige til å bygge små HTPCer. i f.eks. en OrigenAE M10:

Problemet er at H55 brikkesettet ikke er like strømgjerrig. Så det nærmer seg at vinninga går opp i spinninga i forhold til f.eks lav-effekt AMD.

Ja, men har AMD så mange alternativer til ITX plattformen da? Skulle gjerne ha sett flere. De flaeste baserer seg vel på 780G brikkesettet, hvor blir det av 785G?

 

Er det bare jeg som ser for meg en liten og higgih HTPC her?

Dette er tingen! Kanskje må jeg ha en sånn! kan jo til og med smekke et brukandes skjermkort og spille litt med denne og en bra CPU.

Er litt begrenset hvor bra GPU man får som kun tar et spor. Har selv nylig kjøpt et HIS ATI Radeon HD5750 iCooler IV, og det er jeg mektig imponert over hva angår ytelse og støy, men det tar fortsatt to spor, samme gjorde mitt gamle passive Asus Radeon HD3650. Dette står riktig nok i et mye større HTPC kabinett, og med kraftig CPU må man ha et stort kabinett for å få god kjøling og lav støy...

 

EDIT: Beklager, tok forbehold om OrigenAE M10 kabinettet jeg postet tidligere :)

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Og får man veldig effektgjerrige CPUer til LGA1156 sokkel? Produkter som dette er jo artige til å bygge små HTPCer. i f.eks. en OrigenAE M10:

 

Problemet er at H55 brikkesettet ikke er like strømgjerrig. Så det nærmer seg at vinninga går opp i spinninga i forhold til f.eks lav-effekt AMD.

?

H55 har en tdp på ca 5,2W, ca i samme gata som en enkel sørbro fra AMD. Det er vel heller CPUen (eller kanskje enda mer sannsynlig, GPUen) som ikke er så effektgjerrig som den kunne vært.

Lenke til kommentar
Er litt begrenset hvor bra GPU man får som kun tar et spor. Har selv nylig kjøpt et HIS ATI Radeon HD5750 iCooler IV, og det er jeg mektig imponert over hva angår ytelse og støy, men det tar fortsatt to spor, samme gjorde mitt gamle passive Asus Radeon HD3650. Dette står riktig nok i et mye større HTPC kabinett, og med kraftig CPU må man ha et stort kabinett for å få god kjøling og lav støy...

 

Enig i at det så litt trangt ut til et skjermkort, virker som at lydkontaktene kanskje kommer i veien. Men er det nødvendig her? Det er ikke snakk om at HK som er mytet for hardcore spillfanatikkere, holder ikke det som er onboard?

Lenke til kommentar

Nærmer seg det perfekte hovedkortet for min del, fordi:

 

* mini itx

* 6 sata porter + 1 esata

* IGP som gir nok ytelse for alt annet enn spill/3d

* Ser ut til at det er Mini PCI Express som benyttes av trådløs, kan benyttes til SSD direkte på hovedkort.

 

Perfekt for meg til både HTPC, server og workstation ++. Blir spennende å lese tester etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...