Gå til innhold

NRK velger Openoffice.org


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg hadde tatt med meg min egene kopi av Microsoft Office hvis jeg hadde jobbet på NRK :p

 

+1

 

Morsomt hvor mange som undervurderer Open office.

Sannheten er at OO er under rivende utvikling, merker personlig ENORM forbedring siden jeg startet å bruke OO i 2006.

 

*Kraftig økning i stabilitet.

*Økt kompabilitet med MS office.

 

Per dags dato så inneholder faktisk OO alt jeg trenger til hjemmebruk og til min personlige bedrift.

Lenke til kommentar
MS Office støtter jo ODF, så det argumentet ser jeg ikke. Hvorfor ikke si at det er for å spare penger ved å slippe lisenskostnadene?

 

Har aldri møtt noen som faktisk synes Open Office er et bedre og mer effektivt produkt enn MS Office, hvis de har prøvd begge.

 

ODF-støtte finnes bare i Windows-versjonen (iflg. nrkbeta).

Lenke til kommentar

De skifter til noe brukere ikke har kunnskap til. Greit nok i det lange løp at de sparer penger, men første par årene går deres produktivitet ned og support opp. Gradvis integrering av nytt system hadde vert mye bedre. For ikke snakke om ansattes holdning til NRK som selskap, de har noe så fungere utmerket og gjer det kun for å spare penger. Noe de ansatte får 0 ut av og skaper unødvendig holdning mot ledelsen.

Lenke til kommentar
Morsomt hvor mange som undervurderer Open office.

Sannheten er at OO er under rivende utvikling, merker personlig ENORM forbedring siden jeg startet å bruke OO i 2006.

 

*Kraftig økning i stabilitet.

*Økt kompabilitet med MS office.

 

Per dags dato så inneholder faktisk OO alt jeg trenger til hjemmebruk og til min personlige bedrift.

 

Jeg undervurdere ikke open office, men jeg prater av erfaring. De gangene jeg har prøvd oo, så har jeg etterhvert gått tilbake til office. Det samme gjelder spesielt familiemedlemmer som har brukt office opp gjennom årene, som rett og slett nekter.

Alle de gangene jeg har prøvd oo, har jeg faktisk tenkt for meg selv at det faktisk verdt en 1000-lapp for å slippe dette.

 

For å si det sånn, den enorme forbedringen trenger oo, og kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å prøve det snart igjen - mest sannsynlig bytter jeg tilbake etter det også :p

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
De skifter til noe brukere ikke har kunnskap til. Greit nok i det lange løp at de sparer penger, men første par årene går deres produktivitet ned og support opp. Gradvis integrering av nytt system hadde vert mye bedre. For ikke snakke om ansattes holdning til NRK som selskap, de har noe så fungere utmerket og gjer det kun for å spare penger. Noe de ansatte får 0 ut av og skaper unødvendig holdning mot ledelsen.

Dette er tull fra ende til annen. Jeg har selv gjort dette i den bedriften jeg er IT-ansvarlig for, og det er fullt mulig å gjøre dette "over natta", noe jeg faktisk også gjorde. De som er vant til Office vil fort kjenne seg igjen i OpenOffice. Det har vært et par saker der brukere har hatt spørsmål om hvordan ting gjøres. Men som regel har disse "problemene" vært ubetydelige. I den tiden OpenOffice har blitt brukt i bedriften har det vært veldig få brukerproblemer med OpenOffice. Og det er lenge siden jeg fikk en henvendelse som gjaldt OpenOffice. Det er riktig av en bedrift å kutte kostnader der dette kan gjøres relativt enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...