Gå til innhold

Test: Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har dere ikke overklokket dette kortet? Når både produsenten og dere tydelig antyder at kortet pga. kraftigere kjøleløsning vil klokke bedre, burde vel det vært en naturlig ingrediens i en test som dette?

 

For hvis man ser bort fra eventuelle bedre overklokkingsegenskaper har friskies absolutt rett angående dette kortet!

 

Tord

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull spør du meg. Det blir jo som å teste en bil pga den har en trimchip men så velge å teste den uten chip'en installert. Selvfølgelig er den ikke bedre enn referansen. 10MHz kun på core er tilsvarende en ubetydelig økning.

 

Ikke var kjøleren spesiellt imponerende heller. Og når du/dere sier den muligens ville ha vært bedre under overklokking da kortet produserer mer varme er jo også tull å skrive. Man skal ikke synse om slikt man skal bekrefte det! Utifra tallene deres er den slett ikke stort bedre enn originalen og i tillegg blåser den all varmen rundt i maskinen istedet for å pumpe den ut slik referansekjøleren gjør.

 

Skjerpings HW!!

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over at dere ikke har testet ut overklokkingen på et eneste av Radeon 5 kortene. Alle andre review sites gjør jo dette?

 

Sapphire's 5750 og dette kortet dere testet nå tryglet spesielt om å bli overklokket. Og alle andre med referansekjøler også forøvrig. Synd dette synes jeg på grunn av det nye VRM designet AMD har påkostet disse kortene. Dere kunne enkelt ha justert volt fra software og skrudd viften på maks eventuelt for å teste ut sånn circa hvor man havner?

 

Noterer meg forresten at dere alltid overklokker NVIDIA kort...

 

Litt negativt fra meg i dag, men forstår meg bare ikke på dette :(

Lenke til kommentar

Den neste skjermkorttesten som kommer blir av Asus 5750 Formula, jeg kan fra og med den testen begynne og trekke inn overklokking. Det har så vidt blit dryppet tidligere, men utover i 2010 vil testbenken for skjermkort få en skikkelig overhaling hele veien.

 

Siden både Asus 5750 Formula og dette skjermkortet er "spesialversjoner", kan jeg trekke inn overklokkingsresultater fra begge to i testene :-)

Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre.

 

Hvordan er systemet til HW.no for publisering av tester og informasjon? Er det fritt frem eller har man et panel som vurderer det som legges ut? Med tanke på at testene ofte kommer 1-2mnd etter de andre større sidene så kan man ihvertfall ikke skylde på dårlig tid.

Lenke til kommentar
Den neste skjermkorttesten som kommer blir av Asus 5750 Formula, jeg kan fra og med den testen begynne og trekke inn overklokking. Det har så vidt blit dryppet tidligere, men utover i 2010 vil testbenken for skjermkort få en skikkelig overhaling hele veien.

 

Siden både Asus 5750 Formula og dette skjermkortet er "spesialversjoner", kan jeg trekke inn overklokkingsresultater fra begge to i testene :-)

 

man kan vel si at hele hw.no nettverket trenger en skikkelig overhaling. tenker på hvor bra hw.no var for mange år siden og til i dag. er synd så se åssen det har blitt.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...