Gå til innhold

Test: Western Digital WD TV Live


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dere kommer med flere tester av slike bokser snart. Det er så utrolig mange og velge i nå. Syvio, Popcorn, Xtreamer og Med500x er noen av dem.

 

Irriterende en ikke kan spole frem til ønsket tid i filmer, det er utrolig negativt, samme gjelder DVD menyer. Det er nok ankepunktene for min del for og ikke kjøpe denne.

Lenke til kommentar

File Formats Supported

Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9

Photo - JPEG, GIF, TIF/TIFF, BMP, PNG

Audio - MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS

Playlist - PLS, M3U, WPL

Subtitle - SRT, ASS, SSA, SUB, SMI

 

Note:

- MPEG2 MP@HL up to 1920x1080p24, 1920x1080i30 or 1280x720p60 resolution.

- MPEG4.2 ASP@L5 up to 1280x720p30 resolution and no support for global motion compensation.

- WMV9/VC-1 MP@HL up to 1280x720p60 or 1920x1080p24 resolution. VC-1 AP@L3 up to 1920x1080i30, 1920x1080p24 or 1280x720p60 resolution.

- H.264 BP@L3 up to 720x480p30 or 720x576p25 resolution.

- H.264 [email protected] and [email protected] up to 1920x1080p24, 1920x1080i30, or 1280x720p60 resolution.

- An audio receiver is required for multi-channel surround sound digital output.

- Compressed RGB JPEG formats only and progressive JPEG up to 2048x2048.

- Single layer TIFF files only.

- Uncompressed BMP only.

 

For details, please refer to the user manual.

 

File Formats Not Supported

Does not support protected premium content such as movies or music from the iTunes® Store, Cinema Now, Movielink®, Amazon Unbox™, and Vongo®

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med boksen, men har ett stort ankepunkt: sortering. Det _må_ nesten være mulig å velge hva man vil sortere etter: dato eller filnavn. I den siste firmware-versjonen er ting sortert alfabetisk, og man kan ikke endre det.

 

Det er en av de mest etterspurte mulighetene på WD-forumet, så jeg har et stort håp om at det kommer.

 

Utover det er boksen meget, meget god.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg støtter ikke boksen vorbis-comments, altså tagging i FLAC-filer, kun ID3 (MP3-tags). Det er idiotisk når den støtter avspilling av FLAC/OGG.

 

Bildevisning er elendig, men det får den heller ikke skryt for i testen, så det er greit nok.

 

Det er imidlertid homebrew-firmware tilgjengelig, antar den kan bli bra etterhvert: http://b-rad.cc/1000/wdtv-live-homebrew-fi...re-development/

 

DinSide testet forøvrig Syvio X9 vs WD TV Live:

http://www.dinside.no/830744/vi-tester-syvio-x9

En geial ting med Syvio: "I motsetning til WD TV Live klarer den nemlig å vise menyene på ISO-filer."

 

Savner en test på QNAP NMP (ukestilbud på Komplett)

Lenke til kommentar
Irriterende en ikke kan spole frem til ønsket tid i filmer, det er utrolig negativt, samme gjelder DVD menyer. Det er nok ankepunktene for min del for og ikke kjøpe denne.

Du kan ikke hoppe til spesifikk tid, men du kan spole x2,x4,x8 og x16, samt hoppe 10 min omgangen. Har også kapittel støtte.

 

Det eneste denne boksen mangler er et ekstra valg på subtitles slik at man kan synkronisere de "rewind sub" "pause sub" "Save sub" "forward sub"

Du kan synkronisere undertekstene under spilling.

http://www.wdtvlive.com/articles/view/10

 

Det er et lite problem med at eksterne undertekster ligger en linje for høyt i forhold til interne, men jeg håper dette fikses i firmware oppdatering.

 

Har også ikke funnet en mulighet til å overføre filer FRA usb til nettverket, bare andre veien.

Lenke til kommentar
Takker for alle comments! Vi har forresten Qnap NMP-1000 inne til test nå - håper å ha testen klar i løpet av et par dager. Noe spesielt vi skal sjekke ut på den?

Det var et usedvanlig godt initiativ Howard! Høre med leserene om det er noe vi søker etter, la det bli en 'vane'. Det vinner alle parter på :)

 

Jeg antar mine ønsker for en boks ikke avviker for mye fra det som vanligvis testes, men mine foreløpige ønsker er følgende:

- Video: Bred formatstøtte og mulighet for undertekster. Også som løse filer. Sjekke om ISO-støtten også gjelder tilgang til DVD-menyen.

 

- Musikk: Gapless-avspilling og støtte for lossless formater og ikke minst FLAC MED vorbis-comments. Mediabibliotek så søketiden minimeres, random avspilling av hele foldere og ikke kun innen ett album. Sortering alfabetisk, sjanger, artist, allbum eetc

 

- Bilder: Både slideshow og visning av enkeltbilder bør være mulig. Kan man spille av musikk samtidig som man aksesserer bildefunksjonaliteten?

 

- NAS: QNAP'en har også mulighet for 2TB HDD og kan således fungere som NAS. Hva slags funksjonalitet har man der? Vil man kunne kjøre f.eks backup til QNAP'en uten at sikkerhetskopierte filer blir tilgjengelig i QNAP-menyen (det kan fort bli rotete).

 

- Støynivå og oppstartstid.

- Litt på siden, men allikevel: Funker enheten via Logitechs Harmony-serie av fjernkontrollere?

------

Sikkert mer å tenke på, men det nærmer seg hva jeg lurer på i farta ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt WD TV Live en måneds tid og er forsåvidt ganske fornøyd. Basis funksjonaliteten i boksen er helt OK. Den kan videre installeres og oppdateres med ny firmware av bestemor. Nå skal det nevnes at jeg har NAS, receiver med HDMI og kablet nettverk tilgjengelig der Live boksen står så akkurat denne modellen har alt jeg trenger og litt til av tilkoblinger.

 

Fikk ikke lyd over HDMI. Har ikke sjekka ut noe hvorfor det ikke fungerte. SPDIF fungerte.

 

Firmwaren har veldig mye forbedringspotensiale. En blir sittende å bla en del før en kommer dit en skal selv om en vet nøyaktig hvordan en kommer dit.

 

Mitt argument for å kjøpe denne var at utviklingen på denne fronten går så fort at det ikke er noe vits i å investere mer enn jeg absolutt må. WD TV Live var en av de første og billigste jeg fant med den basisfunksjonaliteten jeg trengte så plutselig var den kjøpt...

 

Man får altså hva man betaler for. Ganske lite, men det funker og med kommende offisielle eller community firmware lanseringer så kan det sikkert bli ganske bra.

 

Fjernkontrollen er definitivt litt for enkel.

 

Jeg var forøvrig av de heldige som fikk brikka boksen min av WD sin 1.01.12 firmware. Da ble den ganske så død, men jeg fikk bytta den uten problemer og i ettertid har vel WD sagt at alle med dette problemet får ny boks gratis.

 

Jeg ville kasta terningen mot midten av treet.

Lenke til kommentar

Litt kjipt at det mangler menyer på DVD'er.. er greit å ha når man ser TV-serier fra DVD.

 

Andre spørsmål:

Hva med kapittel-støtte i mkv-filer?

Er det støtte for idx/sub subtitles? (Dette er det jeg savner mest i Popcorn Hour)

Er det støtte for subtitles som er muxet inn i mkv-filer?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...