Gå til innhold

Test: MSI Geforce N275GTX Lightning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, erfaringsmessig har jeg så og si alltid styrt unna Msi produkter, men byggekvaliteten på dette kortet ser absolutt bra ut.

 

Men, har Nvidia egentlig gjort noen nevneverdige forandringer på "coatingen" som nå blir brukt som en løsning til alle de defektive "bumps" som de siste generasjoner med nvidia gpu har hatt problemer med (er litt usikker på hvor utsatt 2xx generasjonen er).

Lenke til kommentar

MSI-kortet er alt for dyrt sammenlignet med foreks. Asus sitt bidrag her: http://old.prisguide.no/product.php?produc...7&cat_id=30 Har klokket det slik:

 

post-53451-1258387445_thumb.jpg

 

Slik kjører det med 100% load hele døgnet. Det lar seg lett klokke til 750 - 1250 - 1600 (GPUClock - Memory - Shader) men siden jeg bruker det til folding så tør jeg ikke kjøre 24/7 med så stramme clocks. Betalte 1700 levert på posten for 3 uker siden. MSI kortet er nok penere, men det spiller liten rolle når maskinen står under skrivebordet :D

Lenke til kommentar
Tja, erfaringsmessig har jeg så og si alltid styrt unna Msi produkter, men byggekvaliteten på dette kortet ser absolutt bra ut.

Når det kommer til hovedkort har jeg vel omtrent de samme erfaringene, men når det kommer til skjermkort er MSI absolutt blant de bedre, og de er veldig flinke med kjøleløsningene.

Lenke til kommentar

Og hva er vitsen med fokus på disse kortene nå? og på toppen av alt et GTX275.. Kan ikke se at dette skal være aktuelt for mange med mindre det koster rundt 1k.. Men neida, nvidia synes det er helt greit at folk skal betale dobbelt av det det er verdt..

 

Håper dere kan teste et Asus Radeon HD 5750 Formula senere f.eks? Eller sjekke hvor langt dere kan overklokke et annet ATI 5xxx kort med volt-mod og god kjøling. Det hadde vært noe det :)

Lenke til kommentar
Jeg vil vite hvorfor noen velger dette fremfor radeon hd5850 .....

Til folding ville dette være et nødvendig valg forran HD5850. Som kjent så er Nvidia baserte kort langt mer effektive til dette enn ATI sine kort. I tillegg har dette kortet veldig bra kjøling som er en stor fordel når 2 eller flere slike skal stå i samme kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...