Gå til innhold

Anmeldelse: Tekken 6 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komboer må gjerne være kompliserte, men det er ikke kult når man gang på gang mislykkes med en kombo, til tross for at man trykker inn rett knapper, og det kjapt til og med...

Åååå, how cute.

 

Dessverre er spillet i overkant velkjent for min egen smak. Det er greit at serien holder seg tro til sine røtter, men at serien nærmest har stått stille i et tiår er ganske uholdbart.

Det er akkurat motsatt. Alt det andre tullet enn VS er for de som ikke er gode nok! :)

 

Det store spørsmålet er om dette er spillbart på 360. Og hvor det er billigest og enklest å kjøpe.

Lenke til kommentar
Tekken 6 er et knakende godt slåssespill, og seriens berømte-spilldesign fungerer fortsatt.

I lys av dette forstår jeg ikke karakteren 7/10...

 

Hadde jeg kjøpt meg Tekken 6 og funnet et radikalt forandret gameplay fra f.eks Tekken 3 ville ihvertfall jeg blitt kjempeskuffet. Var det egentlig noe annet som dro ned karakteren bortsett fra at det var "mer av det samme"?

Lenke til kommentar
Var det egentlig noe annet som dro ned karakteren bortsett fra at det var "mer av det samme"?

 

Heisann!

For det første, min tilnærmelse til spillanmeldelser er ikke lik alle andres tror jeg. Jeg er ikke sånn at jeg begynner på karakteren 10 og substaherer etterhvert som jeg finner feil. Kort sagt kan man si at mine anmeldelser er ment å beskrive hvorfor det fikk karakteren 7, ikke hvorfor det ikke fikk karakteren 10. Man graderer opplevelsen i seg selv, og driver ikke matte-aktige utregninger.

 

Hvis dette høres ut som flisespikkeri kan jeg si at ja, mangelen på nyvinninger var en relativt stor torne i siden for min del. Når attpåtil det eneste virkelig nye er ubrukelig (etter min mening selvsagt) så ble karakteren som den ble.

 

Når spillet fortsatt er litt for grovt utformet med tanke på veiledning for nye spillere som skulle ha lyst til å sette seg litt grundigere inn i det (dama slet veldig med komboene f.eks), så er det klart at det er rom for forbedring.

 

Ellers mener jeg selv at det ikke er noe motsigende i setningen du drar frem. Karakteren 7 er jo ifølge vår egen definisjon "godt". Det Tekken 6 mangler er bare det lille ekstra.

 

Håper dette var et OK svar :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
For det første, min tilnærmelse til spillanmeldelser er ikke lik alle andres tror jeg.

OK, greit å vite. For i de fleste anmeldelser jeg har vært borti er et knakende godt spill uten bugs en sikker 8'er, mens 9'ern er forbeholdt spill som utmerker seg på noe vis eller holder meget høy kvalitet.

 

7'ern deles vanligvis ut til spill som ikke er blankpolerte, har enkelte småbugs, ikke oppfyller forventninger 100% eller den slags. Basert på tidligere Tekken-erfaringer, klarer jeg ikke helt å se for meg et Tekken-spill i den kategorien... Det at gamer.no gir spillet 9/10 er jo også noe som støtter min mistanke. Er stort sett enig med anmelderne deres.

 

Men nå må jeg nesten kjøpe meg PS3 og Tekken 6 for å gjøre meg opp en mening! :p

Lenke til kommentar

Jeg måtte i går etter 30 minutter med Tekken bare legge fra meg hele systemet. Jeg har ikke vært så trist på lenge som jeg var i går! Etter femten, femten år med Tekken var jeg i går redusert til en komplett nybegynner som hoppet når jeg skulle beskytte meg og greide ellers én av fire triks jeg trykket inn. Jeg er priært en Mishima-fighter med Heihachi som mest spilt char, men i går kom jeg ikke forbi tredje runde i arcade mot en 7-ky motstander og måtte ty til Bryan for å komme meg videre.

 

Xbox 360-kontrolleren stinker! Jeg må nok kjøpe en XFPS og koble til en av mine rosa DualShock II-kontrollere for å kunne nyte dette spillet.

Lenke til kommentar

Kondolerer. Vet ikke om jeg hadde klart å spille Tekken med en x360-kontroller... Når det gjelder raske kontrollerte trykk er det vel ingenting som slår ps-kontrollere. (bortsett fra keyboard kanskje... hehe)

 

Selv har jeg pleid å veksle mellom Hwoarang og Eddy ettersom hvilken form jeg er i, (Eddy for laidback spillestil... Hwoarang for intens aggressivitet). Men begynner å bli lenge siden nå (Tekken 3). Ingen sjanse for at dette kommer til PC vel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...