Gå til innhold

Test: Nokia 5630 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har sagt før:

DETTE ER IKKE NOKIAS MUSIKKFLAGGSKIP!

Ikke bare har dere glemt 5800 XM i Amobil Awards, men dere glemmer den visst nå også.

 

 

Dere skal for en gangs skyld anmelde noe annet enn Samsung også velger dere en kjedelig mobil som ikke engang er ny. Hva med f.eks. E52/E55, 3720 Classic, 6303 Classic, 6600i Slide eller kanskje en av de nye billigmobilene?

Lenke til kommentar
hvem i alleverden vil ha steinalder os'et til nokia?

nei, nokia blir som sco snart. det eneste de "lever" av er å saksøke andre ;)

 

Nokia hadde gode kamera i n95, men resten av telefonen var jo skammelig dårlig.

 

påtide at dem titter på android eller gtfo!

 

tja, mange som liker symbian os'et også .. det er lett å bruke, er relativt åpent og fint, er absolutt ikke så tregt som folk skal ha det til (bl.a mye raskere enn rasstelefonene fra SE som ikek tåler mer enn 5-600 meldinger før de låser seg helt). Det morsomme er at N95 (som nå er steingammel), kunne kommet på markedet den dag idag og den ville fremdeles vært på nivå med W995 som er en NY telefon. Mersom lik telefon bortsett fra at såklart skjermteknologien har blitt bedre de siste åreene

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før:

DETTE ER IKKE NOKIAS MUSIKKFLAGGSKIP!

Ikke bare har dere glemt 5800 XM i Amobil Awards, men dere glemmer den visst nå også.

 

 

Dere skal for en gangs skyld anmelde noe annet enn Samsung også velger dere en kjedelig mobil som ikke engang er ny. Hva med f.eks. E52/E55, 3720 Classic, 6303 Classic, 6600i Slide eller kanskje en av de nye billigmobilene?

 

Litt av problemet er vel at Nokia strengt tatt ikke har noen dedikerte musikkmobiler? Jeg finner iallefall ingen når jeg går inn på nokia.no. Eller er dette noe man må lese seg frem til? Trykker jeg på musikk som hovedfunksjon, dukker N98 mini opp som først valg??? Jaha, trodde dette dreide seg om en smart-telefon med mange funksjoner, og ikke en dedikert musikkmobil. Hvis musikk er det eneste kriteriet jeg har, foreslår altså nokia en avansert telefon, med qwerty-tastatur. Merkelig...

 

Så da er det kanskje ikke så rart at amobil kaller dette for Nokias musikkflaggskip?

 

hvem i alleverden vil ha steinalder os'et til nokia?

nei, nokia blir som sco snart. det eneste de "lever" av er å saksøke andre ;)

 

Nokia hadde gode kamera i n95, men resten av telefonen var jo skammelig dårlig.

 

påtide at dem titter på android eller gtfo!

 

tja, mange som liker symbian os'et også .. det er lett å bruke, er relativt åpent og fint, er absolutt ikke så tregt som folk skal ha det til (bl.a mye raskere enn rasstelefonene fra SE som ikek tåler mer enn 5-600 meldinger før de låser seg helt). Det morsomme er at N95 (som nå er steingammel), kunne kommet på markedet den dag idag og den ville fremdeles vært på nivå med W995 som er en NY telefon. Mersom lik telefon bortsett fra at såklart skjermteknologien har blitt bedre de siste åreene

 

Her avslører du rett og slett at du ikke har snøring på hva du uttaler deg om...

Lenke til kommentar
Litt av problemet er vel at Nokia strengt tatt ikke har noen dedikerte musikkmobiler? Jeg finner iallefall ingen når jeg går inn på nokia.no. Eller er dette noe man må lese seg frem til? Trykker jeg på musikk som hovedfunksjon, dukker N98 mini opp som først valg??? Jaha, trodde dette dreide seg om en smart-telefon med mange funksjoner, og ikke en dedikert musikkmobil. Hvis musikk er det eneste kriteriet jeg har, foreslår altså nokia en avansert telefon, med qwerty-tastatur. Merkelig...

 

Så da er det kanskje ikke så rart at amobil kaller dette for Nokias musikkflaggskip?

At Nokia ikke har dedikerte musikkmobiler? Skjønner ikke helt utsagnet. Selvfølgelig kan du gjøre mer enn bare musikkrelaterte ting med Nokias musikkmobiler, og selvfølgelig har de fleste mobilene som ikke markedsføres som musikkmobiler også musikkmulighet. Men Nokia har, i likhet med bl.a. SE, en egen musikkserie, XpressMusic. 5800 er toppmodellen i serien, men får snart en ny toppmodell i form av Nokia X6.

 

Og jo, det er rart at amobil kaller dette for Nokias musikkflaggskip. Alle med god kjennskap til aktuelle modeller på markedet, og da selvfølgelig også Nokia, vet at dette er langt ifra deres musikkflaggskip.

 

Men så er vel ikke artikkelmaskinen Silje Gomnæs kjent for videre høy kvalitet i tester og artikler, så overraskelsen er ikke stor.

Lenke til kommentar
Litt av problemet er vel at Nokia strengt tatt ikke har noen dedikerte musikkmobiler? Jeg finner iallefall ingen når jeg går inn på nokia.no. Eller er dette noe man må lese seg frem til? Trykker jeg på musikk som hovedfunksjon, dukker N98 mini opp som først valg??? Jaha, trodde dette dreide seg om en smart-telefon med mange funksjoner, og ikke en dedikert musikkmobil. Hvis musikk er det eneste kriteriet jeg har, foreslår altså nokia en avansert telefon, med qwerty-tastatur. Merkelig...

 

Så da er det kanskje ikke så rart at amobil kaller dette for Nokias musikkflaggskip?

At Nokia ikke har dedikerte musikkmobiler? Skjønner ikke helt utsagnet. Selvfølgelig kan du gjøre mer enn bare musikkrelaterte ting med Nokias musikkmobiler, og selvfølgelig har de fleste mobilene som ikke markedsføres som musikkmobiler også musikkmulighet. Men Nokia har, i likhet med bl.a. SE, en egen musikkserie, XpressMusic. 5800 er toppmodellen i serien, men får snart en ny toppmodell i form av Nokia X6.

 

 

Da blir det jo rett og slett enda merkeligere at ikke denne popper opp som 1. vag når jeg kun har ett kriterie ved mitt mobilvalg. Må si sidene til Nokia er ekstremt dårlige, sammenlignet med f.eks SE sine.

Lenke til kommentar

Telefonen ble første gang vist i februar 2009 og kom i salg på forsommeren . Så den er verken "ny" og har aldri vært noe "flaggskip". Men "gammel" vil jeg vel ikke akkurat kalle den. Men Amobil bør vel kanskje bruke noen få minutter på en aldri så liten research før man skriver en artikkel? Det kan faktisk lønne seg. Av og til.

Lenke til kommentar
Her avslører du rett og slett at du ikke har snøring på hva du uttaler deg om...

 

Er ikke det litt morro at du sier jeg ikke har snøring, men du vet ikke at nokia har dedikerte musikktelefoner som 5800 feks? Ville mye heller kalt det et musikkflaggskip enn denne billigtelefonen

 

Neste gang kan du jo prøve å lese hele innlegget mitt? Du kan jo selv prøve. Gå inn på Nokia.no, og huk av for musikk, og se hva du blir anbefalt.

Lenke til kommentar
Her avslører du rett og slett at du ikke har snøring på hva du uttaler deg om...

 

Er ikke det litt morro at du sier jeg ikke har snøring, men du vet ikke at nokia har dedikerte musikktelefoner som 5800 feks? Ville mye heller kalt det et musikkflaggskip enn denne billigtelefonen

 

Neste gang kan du jo prøve å lese hele innlegget mitt? Du kan jo selv prøve. Gå inn på Nokia.no, og huk av for musikk, og se hva du blir anbefalt.

 

Når jeg huker av for musikk står det: 63 modeller svarer til dine kriterier og deretter mobilene listet opp etter modell nr.. At N97 står først har nok med modellnavnet og gjøre, ikke at den har en utpreget musikkfunksjonalitet. :)

Lenke til kommentar
Her avslører du rett og slett at du ikke har snøring på hva du uttaler deg om...

 

Er ikke det litt morro at du sier jeg ikke har snøring, men du vet ikke at nokia har dedikerte musikktelefoner som 5800 feks? Ville mye heller kalt det et musikkflaggskip enn denne billigtelefonen

 

Neste gang kan du jo prøve å lese hele innlegget mitt? Du kan jo selv prøve. Gå inn på Nokia.no, og huk av for musikk, og se hva du blir anbefalt.

 

Når jeg huker av for musikk står det: 63 modeller svarer til dine kriterier og deretter mobilene listet opp etter modell nr.. At N97 står først har nok med modellnavnet og gjøre, ikke at den har en utpreget musikkfunksjonalitet. :)

 

Men det naturlige hadde vel vært at alle dedikerte musikkmobiler kommer først? Å lete blant 63 modeller, for så å finne den som egner seg best til musikk, er jo litt uoversiktlig? Hadde man klikket på andre preferanser, i tillegg til musikk, så hadde jeg bedre forstått at 63 modeller passer til mine valg.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg er veldig fornøyd med min. Bruker opera mini via WLAN for surfing, for nettleseren som følger med er litt rotete. Eget ikon for youtube, praktisk. Samt den har pratefunksjon sak som gjør at du kan starte en låt ved å si navnet på artist eller låten selv. Tøft, men lite brukt i praksis.

 

Alt i alt, det vel den billigste "smarttelefonen" med wlan? Jeg syns den var verdt pengene, og nå er den enda mer verdt pengene. Ser den koster bare 1899,- hos komplett, jeg betalte vel 2159,-.

Lenke til kommentar
Men det naturlige hadde vel vært at alle dedikerte musikkmobiler kommer først? Å lete blant 63 modeller, for så å finne den som egner seg best til musikk, er jo litt uoversiktlig? Hadde man klikket på andre preferanser, i tillegg til musikk, så hadde jeg bedre forstått at 63 modeller passer til mine valg.

 

Hva i all verden har sorteringen i listen på nokia.no med testen av Nokia 5630 å gjøre?..... Poe, kan ikke du bare lage en ny tråd for denne diskusjonen?

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar

"Musikkflaggskip" er noe som henger igjen fra da Amobil.no skrev artikkel om lanseringen februar 2009. Da kalte Amobil.no 5630 XM for "Musikkflaggskip". Amobil.no har ikke hatt dekning for dette, ettersom kilden de brukte ikke nevnte noe om flaggskip eller toppmobil.

 

Bruker selv denne mobiltelefonen, og er stort sett fornøyd. Batteritiden, som nevnt i artikkelen er litt kort, og kameraet er stort sett ubrukelig (men jeg vet ikke om en kameramobil som gjør jobben jeg forventer av et kamera). GPS savner jeg også. Men til ringing, SMS-er, e-post og kjapp surfing synes jeg mobilen gjør som forventet. Til å høre musikk og podcaster fungerer mobiltelefonen ypperlig (laster ned podcaster over WLAN, meget nyttig!).

Lenke til kommentar

X5800 er flaggskipet i XM-serien, det er vel alle untatt artikkelforfatteren enige om. Denne er riktignok slankere, da.

 

Og til herren som sa at Nokia er som SCO:

 

Nokia solgte en plass mellom 35 og 40 ganger flere telefoner enn Apple i fjor. Nesten en halv mrd. telefoner bare i 2008. Du skal være rimelig dårlig i matte for å påstå at de lever av å saksøke patentbrytere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...