Gå til innhold

Test: Nokia 5630 Xpressmusic


Anbefalte innlegg

Men det naturlige hadde vel vært at alle dedikerte musikkmobiler kommer først? Å lete blant 63 modeller, for så å finne den som egner seg best til musikk, er jo litt uoversiktlig? Hadde man klikket på andre preferanser, i tillegg til musikk, så hadde jeg bedre forstått at 63 modeller passer til mine valg.

 

Hva i all verden har sorteringen i listen på nokia.no med testen av Nokia 5630 å gjøre?..... Poe, kan ikke du bare lage en ny tråd for denne diskusjonen?

 

Hva er galt med å ta diskusjonen i den tråden der den hører hjemme? Her diskuteres det heftig om hva som er Nokias musikkflaggskip, og i følge Nokia.no er altså dette N97 mini!!??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er galt med å ta diskusjonen i den tråden der den hører hjemme? Her diskuteres det heftig om hva som er Nokias musikkflaggskip, og i følge Nokia.no er altså dette N97 mini!!??

Har du egentlig sett på SonyEricssons nettside og prøvd selv? Velger man "Spille musikk" som viktigste kriterie er X2 første forslag.

 

Så, om man velger musikk som eneste kriterie lister altså Nokia N97-mini øverst og SE X2 øverst. Forferdelig!!!1!

Lenke til kommentar
Hva er galt med å ta diskusjonen i den tråden der den hører hjemme? Her diskuteres det heftig om hva som er Nokias musikkflaggskip, og i følge Nokia.no er altså dette N97 mini!!??

Har du egentlig sett på SonyEricssons nettside og prøvd selv? Velger man "Spille musikk" som viktigste kriterie er X2 første forslag.

 

Så, om man velger musikk som eneste kriterie lister altså Nokia N97-mini øverst og SE X2 øverst. Forferdelig!!!1!

 

Neida, hvis du først velger mediaspiller for deretter å velge hva du skal bruke telefonen mest til, så kommer rette telefon opp som 1.valg, og så blir de gradvis rangert etter disse kriteriene.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen siden den kom på markedet i juni og er helt enig i at ordlista er helt forferdelig. (Endelig noen flere som sa det). Ikke bare er utvalget av ord merkelig, men den har noe autoutfylling av tekst som er mer til plage enn til hjelp.

 

Ellers er den utrolig liten og lett. Jeg lurer av og til hvor den har blitt av, bare for å finne den i lomma. :)

 

Brukergrensesnittet er tydeligvis beregnet for en større skjerm så man bør ha godt syn / gode briller for å lese teksten.

 

Musikkspilleren kræsjer av og til, særlig når man bare trykker play to ganger og kommer direkte inn i tilfeldig avspilling. Når man velger artist osv. er den litt mer stabil.

 

Veldig god lyd, både i FM-radioen, WLAN-radioen og musikkspiller. Jeg har ikke sett noen grunn til å bytte ut det medfølgende hodesettet, det har god lyd til tale og musikk og er mye bedre enn det som fulgte med iPoden.

 

God og klar høyttalerfunksjon til tlfmøter (bedre enn iPhone).

 

Hadde den nå bare hatt ei ordentlig ordliste... så man kunne brukt den til å skrive SMS med...

Lenke til kommentar

Hvis dette er Nokias nye musikkflaggskip har de gjort en dårlig jobb, har Nokia 5800XM er ganske fornøyd. Hvis denne er den nye flagskipet deres har de gått rett i dass. Denne og 5800XM er jo på to helt forskjellige nivåer. Håper at det bare er Amobil som har gjort feil med å si at dette er Nokias flagskip :S

Lenke til kommentar

Bare jeg som har vært uheldig med denne telefonen? Min er i alle fall fullstendig ubrukelig til stort sett alt annet enn SMS- og e-postskriving (som er irriterende nok med den merkelige ordboka). To minutters samtaletid, og så skrur dritten seg av, og batteriet må tas ut en 5-10 minutters tid før den vil starte igjen. Musikktelefon? HA! Har til nå aldri kommet stort mer enn halvveis gjennom en plate før det er kræsjetid. Radioen er like håpløs; 4-5 minutter, og *poff* så er den på ræva igjen! Ut med batteriet, motstå fristelsen til å slenge hele faenskapen i veggen og vente omtrent den tiden det hadde tatt å kaldkvele suppegjøken som er ansvarlig for hva det nå er Nokias er skamløse nok til å kalle "kvalitetskontroll."

 

Først tur til verkstedet kom allerede etter 3 uker (i min grenseløse optimisme håpet jeg at oppdatering av programvaren skulle ta seg av i hvertfall de mest kritiske feilene), og nå venter jeg i skrivende stund på neste returkonvolutt fra Moobi. Om det rett og slett er et mandagseksemplar jeg har fått, eller om hele 5630-linja burde tilbakekalles vet jeg ikke ennå, men at modellen allerede har forsvunnet fra Chess' nettbutikk kan jo tyde på både det ene og det andre...

Lenke til kommentar

Har hatt den i litt over en måned nå, er ganske fornøyd så langt. Ening i knirking, men har ikke hørt noen knirking i tastene? Så bruker jeg ikke t9 heller da så mwahahaha. En ting jeg også synes, er WLAN, wlanen er litt merkelig, koblingen brytes ofte... kanskje bare nettet eller mobilen min da. Fin telefon uansett men,

 

IKKE MUSIKKFLAGGSKIP!!!!! (!)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne i sommer, og min også kræsjer med jevne mellomrom. Batteritiden er også helt talentløs, jeg lader vel telefonen ca. hver tredje natt (og jeg bruker den ikke mye engang, den er mest bare påslått og i stand-by). God musikkspiller though, fin lyd i telefonen.

 

I tillegg til N-GAGE-opplegget fikk hvertfall jeg med et spill? "Rock'n Blocks", noe hjernetrimgreier. Ikke veldig spennende, men helt greit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Flere enn meg som opplever at lyset på skjermen/tastene varierer? Innimellom setter skjermen på full flombelysning, og da kutter lyset på tastene ut. Så demper skjermen seg igjen, og da kommer lyset på tastene tilbake.

 

Mest skranglete telefonen jeg har hatt. Synd for Nokia at dette var første gang jeg prøvde dem. Neste fon blir nok noe helt annet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...