Gå til innhold

Musikkindustrien med eget mediaformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
lukter DRM lang vei

Jepp.

 

Jeg håper inderlig de benytter velkjente formater i "pakken" de setter sammen. Musikk vil jeg ha uten komprimering (lossless, f.eks flac) ellers er de uten meg som kunde.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Et containerformat for hele album er jo en god idé, men det finnes vel allerede og det heter Matroska. Da er det imidlertid ingen som får sine etterlengtede royalties så jeg forstår at det er mye bedre å finne opp hjulet på nytt.

 

Fint at musikkindustrien tar på seg denne tunge oppgaven og flott at de sørger for at dette blir kjørbare filer som sikkert fungerer på alle mulige plattformer og enheter.

Lenke til kommentar

Dette ser ut til at de vil tilbake til å kun selge hele album og ikke enkelt sanger. Ser også ut som at friheten til å kunne bruke musikken slik jeg ønsker reduseres eller i værste fall fjernes helt.

Tror de bør prøve seg på å selge det kundene vi ha, og ikke hva de ønsker at kunden skal ha.

 

Er i beste fall veldig skeptisk til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Selvsagt blir den enkel å spille av i. I et spesifikt program, på en spesifikk PC.

Hvis så er tilfelle vil ideén være dødfødt, mange er avhengige av å kunne spille av innholdet på ulike plattformer og forskjellige enheter.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
CMX skal bli en kjørbar fil som gir brukeren en rekke valgmuligheter når vedkommende klikker på den. Det skal ikke bare være mulig å velge enkeltlåter, men brukeren skal også få tilgang til informasjon rundt det aktuelle albumet.

Kjørbar fil, som i motsetning til en datafil? Hvem var det som fant ut at det var en god idé å inkludere programkode, som enten krever en interpreter eller er låst til ett ISA?

 

Jeg regner selvsagt med at innholdet er DRM-fritt, evt. kommer med en garanti om at verifikasjon av avspillingstillatelse kan utføres i fremtiden og på et ubestemt antall avspillingsenheter samt at det er trivielt å konvertere (tapsfri transkoding) over til det filformatet som passer kjøperen.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
FAIL! Er det mulig. Man må holde seg til kjente formater. Er det DRM her så er det UltraFAIL!

QFT

 

Hva med å tilby kundene det kundene vil ha? Den ideen kan musikkindustrien få gratis av meg, forutsatt at de ikke setter DRM på den, gjør den om til et eget format og prøver å selge den til overpris og at du bare får bruke den på den dingsen du tilfeldigvis brukte da du først hørte om den.

Lenke til kommentar

Kjørbar fil?!

Hvis det ikke er tilgang til enkeltspor på valgfri avspiller så håper jeg arkitektene bak dette fatale prosjektet får tid til en kjapp oppdatering av hva som foregår i verden.

 

Jeg ser fordelen av et format/pakke som kan inneholde lyd, bilde, cover og tekster, men for all del ikke lukk dette inn i et dusteformat ingen har noe forhold til.

 

cnet-artikkelen var forøvig meget bra:

So let's put it in black and white right now: if you don't get standalone, DRM-free MP3s as part of your CMX download, it is absolutely, entirely and completely doomed.

 

Som 34åring har jeg ikke latt meg rive med av sjargongen, men på denne quoten drister jeg meg til et: WORD!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...