Gå til innhold

Zii Egg: Androidbasert HD-spiller til 2500kr!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Ramlet over denne artikkelen på ITAvisen. Fikk stor interesse for produktet, kalt Zii Egg.

 

ziiegg.png

 

video

 

Hjemmeside

Spesifikasjoner (bla ned)

Om prosessoren

 

Spesifikasjoner:

 

• Capacitive 10-point multi-gesture touch display

• Hardware GPS receiver

• 3.5” 320x480 true-color display

• Bluetooth 2.1 + EDR

• X-Fi audio processing

• 3-axis Accelerometer

• 32GB Internal Flash Storage

• Ambient light sensor

• 32MB NOR Flash (Linux Kernel Boot ROM)

• SDHC slot (supports up to 32GB of external SDHC Card)

• 256MB Mobile DDR RAM

• USB 2.0 Mini-B (MTP and Charging)

• Supports 720p and 1080p HDTVs via HD cable

• Universal Docking connector (USB, Audio)

• Composite video out

• Headphone socket, built-in speaker and microphone

• Dual cameras

- Forward facing VGA camera

- Rear facing HD camera

• Supports Plaszma OS and Android

• 1200mAH rechargeable lithium-ion

• Light weight: 108grams

• Wi-Fi 802.11 b/g

• 115 x 62 x 12 mm

 

Man har altså en 3.5 tommers MID med SDHC slot, HD-Kamera, mulighet for å spille av 1080p HD på TV Via kabel, GPS ++. Jeg kommer ikke på noe mer jeg kan ønske meg. Jo, en ting til.. Android! Man kan også benytte Zii's eget linux operativsystem: Plaszma.

 

Jeg har en N810 fra før. Jeg er veldig fornøyd, men den er litt for treg når det kommer til video og nettbrowsing.

 

Prisen? Den selges for 400 dollar på hjemmesiden. En på ITAvisen sier den kostet 414usd med frakt til Norge. Med merdieravgift (moms) kan jeg totalen blir på ca 3300.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Ser ut som nok en failure fra Creative.

 

For stor, for dyr, billig etterligning av iShit, og er ikke helt det man trenger.

Man kjøper ikke en kopi... Da er du hvertfall teit i hue.

 

Kan noen tuppe Creative i ræva og be dem få ut fingern?? Hvor vanskelig skal det være for Creative å lage en helt grei MP3 spiller som ser ok ut og bare funker??????

Lenke til kommentar
For stor, for dyr, billig etterligning av iShit, og er ikke helt det man trenger.

Man kjøper ikke en kopi... Da er du hvertfall teit i hue.

 

Kan noen tuppe Creative i ræva og be dem få ut fingern?? Hvor vanskelig skal det være for Creative å lage en helt grei MP3 spiller som ser ok ut og bare funker??????

..slik som iShit mener du? Jeg er litt forvirret av holdningen din: du mener iPod er drit, men på den andre siden så sier du at Creative ikke klarer å lage en iPod kopi engang?

 

Forøvrig er folk som blåser ut av seg med X antall spørsmålstegn i posten sin og som ikke har lest annet enn en pressemelding men fortsatt klarer å uttale seg beinhardt om et produkt som ikke har kommet i salg = fail.

Lenke til kommentar
For stor, for dyr, billig etterligning av iShit, og er ikke helt det man trenger.

Man kjøper ikke en kopi... Da er du hvertfall teit i hue.

Nå er dette egentlig et devkit/for spesiellt interesserte og ikke en sluttbrukerenhet. På samme måte som Google solgte G1 direkte til utviklere. Creative ønsker nok primært å selge plattformen til andre enhetsprodusenter (Apple, HTC, Asus, Acer, whatever) ikke å konkurrere med dem. I.e. de ønsker heller å konkurrere med TI OMAP, Nvidia Tegra, osv.

Lenke til kommentar

Vel, den har i det minste sdhc card slot, noe iShit aldri har hatt, og kanskje aldri vil få.

 

Og ifølge det jeg har lest tidligere, skal den også ha kamera som har HD video.

 

At det er mulig å få in Android, Ubuntu MID, er helt genialt!

Though, er skjermen ikke så stor iforhold til rammen, dårlig batteri,

Jeg vil ikke si at den er mislykka, men jeg er fortsatt ikke imponert, og vil holde meg til min COWON D2.

 

En ting som irriterer meg, er når noen andre enn apple en mp3 spiller eller en smarttelefon, kommer alle og sier, ipod kopi, iphone, apple, ipod, iphone..WTF?!

Bare få vet at ipod touch/iphone kopierte touch teknologien fra neonodes mini touch telefon.

Så apple er ikke perfekt i mine øyne, og jeg kommer aldri til å kjøpe ipod.

 

COWON er de som har imponert meg og jeg er ikke alene.

Lenke til kommentar
Vel, den har i det minste sdhc card slot, noe iShit aldri har hatt, og kanskje aldri vil få.

 

Og ifølge det jeg har lest tidligere, skal den også ha kamera som har HD video.

 

At det er mulig å få in Android, Ubuntu MID, er helt genialt!

Though, er skjermen ikke så stor iforhold til rammen, dårlig batteri,

Jeg vil ikke si at den er mislykka, men jeg er fortsatt ikke imponert, og vil holde meg til min COWON D2.

 

En ting som irriterer meg, er når noen andre enn apple en mp3 spiller eller en smarttelefon, kommer alle og sier, ipod kopi, iphone, apple, ipod, iphone..WTF?!

Bare få vet at ipod touch/iphone kopierte touch teknologien fra neonodes mini touch telefon.

Så apple er ikke perfekt i mine øyne, og jeg kommer aldri til å kjøpe ipod.

 

COWON er de som har imponert meg og jeg er ikke alene.

 

hahaha Må si jeg er Virkelig imponert. For guds skyld, du mener vel ikke at din D2 er bedre enn denne creative ?! også se hvor stygg den der..

Lenke til kommentar
Vel, den har i det minste sdhc card slot, noe iShit aldri har hatt, og kanskje aldri vil få.

 

Og ifølge det jeg har lest tidligere, skal den også ha kamera som har HD video.

 

At det er mulig å få in Android, Ubuntu MID, er helt genialt!

Though, er skjermen ikke så stor iforhold til rammen, dårlig batteri,

Jeg vil ikke si at den er mislykka, men jeg er fortsatt ikke imponert, og vil holde meg til min COWON D2.

 

En ting som irriterer meg, er når noen andre enn apple en mp3 spiller eller en smarttelefon, kommer alle og sier, ipod kopi, iphone, apple, ipod, iphone..WTF?!

Bare få vet at ipod touch/iphone kopierte touch teknologien fra neonodes mini touch telefon.

Så apple er ikke perfekt i mine øyne, og jeg kommer aldri til å kjøpe ipod.

 

COWON er de som har imponert meg og jeg er ikke alene.

 

hahaha Må si jeg er Virkelig imponert. For guds skyld, du mener vel ikke at din D2 er bedre enn denne creative ?! også se hvor stygg den der..

 

Det sa jeg ikke. Jeg er fornøyd med lydkvaliteten og batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...