Gå til innhold

Tråden for Flickchart


Snurreleif

Anbefalte innlegg

Jeg følte det ble veldig mye "Flickchart" i filmtråden, og tenkte det ville være bedre å få skilt dette ut i en egen tråd.

Her kan folk diskutere selve fenomenet Flickchart, poste sine foreløpige lister og lufte tankene sine rundt andres lister.

Men husk at alles lister er subjektive, det er ingen som helst grunn til å begynne med "din smak suger" -aktige kommentarer for å brife med sitt personlige ego.

Med det sagt, burde folk være forberedt på å diskutere rundt hverandres lister, såpass burde vel være lov?

 

Jeg kan starte med å poste min egne foreløpige Flickchart topp 20:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1. The Godfather Part II IMDB

2. Batman Begins IMDB

3. For a Few Dollars More IMDB

4. 2001: A Space Odyssey IMDB

5. Taxi Driver IMDB

6. Saving Private Ryan IMDB

7. No Country for Old Men IMDB

8. Forrest Gump IMDB

9. Pulp Fiction IMDB

10. Apocalypse Now IMDB

11. The Deer Hunter IMDB

12. The City of Lost Children IMDB

13. Gladiator IMDB

14. The Godfather IMDB

15. One Flew Over the Cuckoos Nest IMDB

16. Return of the Jedi IMDB

17. Platoon IMDB

18. Halloween IMDB

19. The Wrestler IMDB

20. Schindler's List IMDB

 

Personlig synes jeg også det hadde vært fint om filmene i listen din hadde en IMDB.com link, slik at folk som ikke har sett/hørt om filmene kan få sjekket de ut, og dermed kanskje finne noen nye personlige perler.

 

 

Hva er Flickchart?

 

Flickchart er i all korthet en side som lar deg rangere filmer opp mot hverandre.

Dette skjer ved at man får to filmer opp på skjermen, og er nødt til å velge en av disse.

Er det en av de du ikke har sett, trykker du på "Haven't Seen it" knappen, under filmen det er snakk om.

Har du ikke sett noen av de, finnes det også en "Haven't Seen Either" knapp, da det vil komme to nye alternativ (i stedet for et).

 

Siden vil da etter hver rangering putte valgene dine på en chart (liste), som oppdateres for hver gang du stemmer på en film over en annen, og dermed flytte filmene opp/ned på listen.

 

Topp 20 listen er den listen med filmer du har valgt mest, og vil være rangert etter hvorvidt den har "vunnet" over noen nedover i listen, denne listen er til venstre i profil-skjermen, og vil oppdateres fortløpende mens du stemmer (hvis det er noen som slår noen av de filmene på listen that is).

 

Ellers har du Flickchart F.A.Q.en her.

 

 

 

Merk!

Flickchart er i Betaversjon, så bruk denne for å lage deg en ny profil.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som fantastisk tidsfordriv.

 

Ikke at jeg trenger det her på jobben. <_<

 

Ok, sjefen stakk. Signing up.

 

edit: Ja men i helvete da, hvor blir det av registreringsmailen? Jeg trenger tidsfordriv nå, ikke når jeg kommer hjem.

 

edit2: Btw, dette er det stikk motsatte av idiotiske criticker hvor man må finne ut hva som fortjener en 92 vs en 97.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Det høres ut som fantastisk tidsfordriv.

 

Ikke at jeg trenger det her på jobben. <_<

 

Ok, sjefen stakk. Signing up.

 

edit: Ja men i helvete da, hvor blir det av registreringsmailen? Jeg trenger tidsfordriv nå, ikke når jeg kommer hjem.

 

edit2: Btw, dette er det stikk motsatte av idiotiske criticker hvor man må finne ut hva som fortjener en 92 vs en 97.

 

Kan ikke huske at jeg fikk no registreringsmail.

 

Kommer nok til å sitte resten av kvelden...:D

Lenke til kommentar

For det kommer jo ikke jeg til å bli sittende med utover kvelden, FUCK!

 

Jeg hadde jo planer om å hive inn en film til i BD spilleren :hmm:

 

Edit:

 

Nå snakker vi dilemma, den ene kjeder livet av meg og den andre er rimelig ræva men til tider (ikke mye) litt underholdene.

 

post-29624-1248729112_thumb.jpg

 

Hva skal man velge :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...