Gå til innhold

Anmeldelse: Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingefærøl, trehodete apekatter og voodoopirater – velkommen tilbake, Guybrush!

 

 

 

Les mer

 

Jeg sier bare hva faen? Du remser jo pokker meg opp nesten halve historien i artikkelen, jeg var smart nok til å skummlese 2/3 deler av artikkelen etter at jeg forsto du remser opp store deler av historien for å få litt flere ord med i artikkelen... Skjerp deg, eller i det minste merk artikkelen med SPOILERS. Ikke rart adventurespill selger dårlig når anmeldere skriver på denne måten.

Endret av 3rd-EyE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Noen små spoilere som for mitt vedkommende hadde vært uvesentlige dersom jeg ikke hadde spillt gjennom det allerede. Enig i karakteren. Men så pleier ikke slike serier å ta seg opp før litt ute i. Så gleder meg til resten av episodene kommer. =)

Lenke til kommentar

meh, jeg bruker WASD også og det fynker ypperlig, å trekke

han med musen fant jeg ikke ut av før mot slutten av ep1 og

det skjønner jeg ikke hvorfor folk vil gjøre engang :p

 

point and click for å gå ville funke mindre bra tror jeg, spesielt

når hele saken er 3d. og man kan springe også, hold in shift eller

noe. mhm, japp japp.

 

enig at det er endel spoilere i artikkelen som kunne vært spart,

spillet er veldig artig og i god stil med MI1 og 2.

 

meneh 8/10 er det helt klart imo.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Jeg sier bare hva faen? Du remser jo pokker meg opp nesten halve historien i artikkelen.

Eh nei. Det er jo ingen hemmelighet at han blir sendt til en øy det er litt vanskeligere å forlate enn andre øyer. Jeg ser heller ingen alvorlighet med å si at noen på øya kanskje er synderen til den vanskelige avskjeden. Dette er det eneste som kan anses som et snev av spoilers, men det står vel like mye spoilers på baksiden av coveret i butikkversjonen?

 

Ro deg ned noen hakk og les en gang til. Dette _ER_ jo selve kapittelet og burde ikke være noe problem å nevne i en artikkel?

Lenke til kommentar

Så da knapt spoilers jeg heller, og jeg har fullført kapittelet.

 

Er langt fra et 10-spill, irriterte meg også over småting som voiceacting. Kontrollsystemet var aldri noe plage, brukte WASD å gå med, aldri den "holde-inn-musknappen-og-dra" metoden som er beskrevet i artikkelen.

Lenke til kommentar
Eneste som er litt kjipt er at det ikke blir sluppet til konsoll.. Hadde vært fint å hatt dette på PS3'en.... Siden det er en god stund siden jeg sluttet å kjøpe ny og stor pc for å kunne spille de nyeste og råeste spillene på pc

Den blir jo sluppet til Wii, men ja, det hadde vært artig om den hadde blitt sluppet til PS3 også.

 

Minstekrav for maskinvare til dette spillet er jo ganske lavt, du trenger ikke mer en 2 GHz CPU, 512 MiB ram og 64 MiB grafikk kort. De fleste har bedre maskiner enn dette idag.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom denne episoden for et par uker siden. Veldig moro. :)

 

Prøvde forresten først å installere spillet på en 3 år gammel laptop mens jeg var på ferie - den spiller Lord Of The Rings Online ganske så greit, men klarte ikke å kjøre dette spillet - så den krever faktisk overraskende mye fra pc'en.

Lenke til kommentar
Eneste som er litt kjipt er at det ikke blir sluppet til konsoll.. Hadde vært fint å hatt dette på PS3'en.... Siden det er en god stund siden jeg sluttet å kjøpe ny og stor pc for å kunne spille de nyeste og råeste spillene på pc

 

Nå er vel ikke akkurat dette spillen i kategorien "råeste".

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Som blogget på flaggskipet, så var jeg veldig fornøyd med dette første kapittelet. Egentlig litt feil å dømme et bilde av fem biter utifra den ene første biten, men det får så være. Får håpe det holder seg, gjerne med enda flere karakterer.

 

Skal spille det første om igjen snart, tenker jeg meg. Et spill som er i en egen klasse, jeg er glad jeg vokste opp med det :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...