Gå til innhold

Bing-beta er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"På "Extras"-menyen, under Preferences, kan du sette hvor i verden du befinner deg, men Bing slår likevel ikke på f.eks. video-forhåndsvisning."

 

Funker fett for meg?:p

 

Ellers virket det egentlig ganske lovende. Likte video-funksjonen! Søker nesten alltid på engelsk uansett. Det med google, kan det være noe lovmessige greier?

 

Samt visste jeg ikke om muligheten å skrive 23 USD in NOK på google. haha. Så tøft.

Lenke til kommentar

En morsom ting med Bing: Den funker ikke......

 

Får bare feilmelding når jeg prøver å søke på web. Er visst proxyen på arbeidsplassen min som blokker det...

 

Det som er rart: Proxyen på jobben har ALDRI blokkert noe før, og IHVERTFALL ikke noen søkemtorer.....

 

Er nok det dårligste av søkemotorer jeg har vært borti. Men det kom jo fra MS da, så man kan ikke forvente så mye da!!!!!

Lenke til kommentar
En morsom ting med Bing: Den funker ikke......

 

Får bare feilmelding når jeg prøver å søke på web. Er visst proxyen på arbeidsplassen min som blokker det...

 

Det som er rart: Proxyen på jobben har ALDRI blokkert noe før, og IHVERTFALL ikke noen søkemtorer.....

 

Er nok det dårligste av søkemotorer jeg har vært borti. Men det kom jo fra MS da, så man kan ikke forvente så mye da!!!!!

 

Skal vi ta deg seriøst?

 

Du sier først at du ikke fikk søket til å fungere, men likevel konkluderer du med at det er det dårligste søket du har prøvd? Basert på at du ikke fikk det til å fungere da eller?

 

Og dersom proxyen din ALDRI har blokkert noe før så er det vel innlysende at den ikke har blokket søkemotorer. Ser ikke poenget med den bisetningen.

 

Synes det virket spennende. Mye bedre enn det "google-killer"-søket som kom for en stund siden i alle fall - husker ikke navnet på det.

 

Og selv om det ikke hadde kalkulator så funket mye av det jeg er vant med fra google. F.eks site:, filetype: osv.

 

Og videosøket var mye bedre enn video.google.com. Bildesøket var nice også. Eneste jeg ikke likte var at man ikke kan søke på "extra large" som i google. Men "Wallpaper" var ganske kult. Da finner søket bilder i den oppløsningen man har på desktopen.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes at det er ganske selvfølgelig at søkemotoren fungerer på proxy for at det skal kunne kalles en GOD søkemotor...

 

Men fikk søkt på bilder da, og det var ikke så altfor dårlig. Ofte litt urelevante søk, når man søker på wallpapers, men ellers veldig greit:)

 

 

Quote: TwiiK

"Du sier først at du ikke fikk søket til å fungere, men likevel konkluderer du med at det er det dårligste søket du har prøvd? Basert på at du ikke fikk det til å fungere da eller?"

 

Hva mener du med den setningen der? "Fungere da eller?" da eller hva?

 

Greit at jeg konkluderer med at det er det dårligste søket jeg har hatt, fordi jeg ikke fikk søkt.. Men "fungere da eller?"

Skjønte kke poenget med den bisetningen der..

Lenke til kommentar

Må vel teste dette litt i det daglige før jeg konkluderer så mye. En ting jeg imidlertid reagerte på var bildesøket. Søker jeg på meg selv i google kommer førstetreffet opp med profilbildet fra bloggen min. I Bing finner den ikke et eneste bilde av meg, hverken fra blogg, studietida eller andre kilder. Bare noen bilder av helt andre ting som ikke er av relevans i det hele tatt.

Men beta er beta og hurtigtesting har sine svakheter. MS eller ei, google trenger konkurranse, om ikke annet så blir google enda bedre..

Lenke til kommentar
Greit at jeg konkluderer med at det er det dårligste søket jeg har hatt, fordi jeg ikke fikk søkt.. Men "fungere da eller?"

Skjønte kke poenget med den bisetningen der..

 

Prøvde du å ta igjen med samme mynt nå? :)

 

Med "da eller" så la jeg bare opp til at du kanskje kunne komme med en verdig konklusjon på hvorfor du synes det var det dårligste søket du har prøvd istedenfor å basere den på at søket blir blokkert av proxyen din.

 

Av det jeg har sett fra Microsoft og Bing i det siste så synes jeg det er en del spennende, men det er hovedsaklig i designavdelingen at Microsoft bør skjerpe seg. Windows 7 og Bing ser jo ikke ut.

 

På bing.com nå så har man hvit skrift på grelle bakgrunner og ufyselig fargevalg. Det er tydelig at de har prøvd, men dersom dette er det beste de får til så kan de heller bare gå for et superenkelt design som fremmer funksjonaliteten i stil med google, synes jeg. :)

Lenke til kommentar

@ TwiiK

 

Ja, jeg prøvde det, funka det? hehe :p

 

@ alle bedre vitere:

 

Jeg fant ut at det ikke hadde noe med proxyen å gjøre, men at bing bruker et utgått sertifikat. De bruker fortsatt sertifikatet til search.live.com og dermed blokkeres siden fordi den har et falskt sertifikat.

 

Altså: Den dårligste søkemotoren til dags dato (helt til dem får ordna sertifikat feilen sin)!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg var kanskje den eneste som likte fremsiden til bing. Fasinasjon for bilder og de faktaboksene likte jeg faktisk, selv om jeg kan sjønne enkelte misliker dette.

 

Nå må dette testes ut i hverdagen før det kan konkluderes bombastisk, i tillegg til at det er en BETA (for alle de som måtte tro det er en ferdig versjon). Jeg er dog imponert over bildesøket i forhold til google. Ikke noe "trykk neste" 100 ganger, men sømløs scrolling, sånt liker vi =)

 

Den norske varianten må nok jobbes litt mer på, den klarte ikke engang "Capital of Norway"

 

M$? neh... skeptisk!

 

Så du mener google er så mye bedre når det kommer til å tjene penger på søk ? (Siden du bruker det utrolig saklige dollartegnet)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...