Gå til innhold

Junifest 2009 - carmelita - J'aime


Anbefalte innlegg

Bruker: Carmelita

Utfordring: "J'aime" er fransk og betyr jeg elsker/liker. Min utfordring er nettopp å ta bilde av det jeg elsker, liker eller det jeg er fascinert av. Vi får bare satse på at jeg liker så mye at det fyller hele måneden. Dette er en større utfordring enn å bli inspirert av musikk for å si det sånn.

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: Nikon D200, Nikon D40x, Nikkor 50mm F1.8, Nikkor 18-55mm F3.5-5.6 og Sigma 30mm F1.4

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Juni - J'aime ma guitare (Jeg liker gitaren min)

Blomstene på epletreet blomstrer. Sola skinner. Katten leker i gresset. Jeg sitter og klimprer på gitaren. Hvis det ikke er herlig så vet ikke jeg.

 

post-132318-1243970804_thumb.jpg

 

 

Apropo katten. Hun var skikkelig nyskjerrig på kameraet mitt. Sånne rare greier hadde ikke hun sett før. Jeg hadde på selvutløser, og akkurat da hun stakk hodet inn i solblenderen ble bildet tatt. Man kan trygt si at hun skvatt.

 

post-132318-1243970840_thumb.jpg

 

 

EDIT: Jeg oppdaget en forferdelig stygg feil i dag. Ermen på t-skjorta hadde fått en omgang med clonestampen, noe som absolutt ikke var meningen. Har derfor ordnet det opp.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Herlig ja ;)

 

På slike dager er det lett mye som er lett å like. :)

 

Ja :D

 

Wow. Det sendte tankene rett avgårde til tidlig 70-tall gitt! Francoise Hardy, anyone? (nå kommer jeg til å irritere kona resten av kvelden med å nynne på "Lyckliga gatan"... :roll:)

 

Kanskje det ikke er helt sunt for kona di at du tar turen innom junifesten min? Neida. Synge må en få lov til å gjøre. Jeg gjør det i alle fall hele tiden (nesten).

 

Hmm her kan jeg se ut av vinduet og se snø enda...

Så varmt og godt ut:)

 

Da får jeg sende litt varme. Snø i juni går ikke ann.

 

Stemningsfullt ofg fint bilde....nå håper vi sommeren som ligger foran oss vil bli en fin fotosommer videre.... :yes:

RandiA

 

Takk! En fin fotosommer hadde vært veldig deilig.

 

Oi, her er det 25-30 grader :p

 

Bra bilde, så digg ut å sitte der og nynne for seg selv :)

 

Det var veldig deilig ja. På sett og vis skulle jeg ønske at jeg kunne tatt med pianoet ut også, siden jeg er mye flinkere på det. Men det går nok ikke ann.

 

Det var virkeligen et fint bilde! Jeg liker det veldig godt.

 

Takk :)

 

Stemningsfult! Tenkte vår med en gang. Kjente en trang til å loke ut med gitaren selv, bortsett fra at jeg ikke har noen : (

 

Da får du skaffe deg en. Gitar er superkoselig! :) Spesielt fint fingerspill eller herlig allsang.

 

flotters bilde! tror det hadde blitt veldig stilig om du hadde redigert det med sånn "gammeldags" look!

 

Det var ingen dum idé. Skal se om jeg får gjort det et ledig øyeblikk.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar
Wow. Det sendte tankene rett avgårde til tidlig 70-tall gitt! Francoise Hardy, anyone? (nå kommer jeg til å irritere kona resten av kvelden med å nynne på "Lyckliga gatan"... :roll:)

Aah "Lyckliga Satan*" som jeg like å kalle låten, er jo en herlig svensktoppar fra den gang jeg fløy rundt i kortbukser og lekte Cowboy og Indianer i Fredrikstad ... Låten er fin den; men ikke like populær når den blir satt på repeat kl. 02:00 på Blues-campen på Notodden :ohmy:

 

Jeg er enig i at det er en 70'talls følelse her; en gangen så var jo somrene alltid fulle av sol og det regnet aldri. Vi var på stranda hver dag og spiste masse is og pølser. Det er i hvertfall det jeg husker ** ;)

 

Tom

 

*) Det er ene eller annen som har laget alternativ tekst; men jeg husker ikke hvem ...

**) Kan ha noe med at jeg bodd i Australia 2 år på 70-tallet ... Men det var lenge etter Lyckliga Gatan

Lenke til kommentar

Takk for kommentarene folkens!

 

Shocktrauma: Kan godt legge til et sånt bilde i en spoiler, da jeg valgte det bort.

 

2. juni - J'aime le bruit rêveur (Jeg elsker drømmende lyder)

Har du noen gang trykket ned noen tangenter, tråkket ned pedalen, og dratt fingeren langs strengene? Det gir en utrolig deilig, drømmende, svevende lyd. Jeg liker den veldig godt. Andre liker den ikke i det hele tatt.

 

post-132318-1243971012_thumb.jpg

 

EDIT: Det er vel nå jeg skulle ha vist frem mine vakre negler, som den jenta jeg er. Nå har det seg sånn at jeg også spiller gitar, og det funker ikke med fine "jentenegler" da. Sånn kan det gå.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Veldig fin var stemning i bildet der! Men - det lider hardt av jpg-komprimering, som blir forsterket av resizing i browseren - prøv å resize originalen til riktig størrelse, og laste det opp en gang til.. 171k bilde på 6.5 megapixler er litt heavy kompresjon. Vil se bildet i all sin prakt! :D

Det var (som jo vel har blitt signaturen for bildene dine?) noe fint og sart over det.. :)

Lenke til kommentar
2. juni - J'aime le bruit rêveur

Flott komponert, fine farger og linjer...og det gir stemning og "lydfølelse" :yes:

RandiA

 

Takktakk :) Farger og linjer kan vi takke et av skolens kjære pianoer. Vil vel si at det er et av de bedre der.

 

Veldig fin var stemning i bildet der! Men - det lider hardt av jpg-komprimering, som blir forsterket av resizing i browseren - prøv å resize originalen til riktig størrelse, og laste det opp en gang til.. 171k bilde på 6.5 megapixler er litt heavy kompresjon. Vil se bildet i all sin prakt! :D

Det var (som jo vel har blitt signaturen for bildene dine?) noe fint og sart over det.. :)

 

Takk! Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på under lagringen i dag. Kanskje at jeg måtte skynde meg å rekke bussen? Og at jeg måtte leite etter mobilen først. Det er i alle fall ordnet nå, og det ser helt klart bedre ut. Heavy kompresjon har du jammen meg rett i.

 

Rart hvordan man lager seg egen stil. Bildene mine "bare blir sånn" uten at jeg tenker over det. Blir morsomt å se hvordan det endrer seg opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Takk tomsi!

 

3. juni - J'aime la liberté (Jeg elsker friheten)

Dette burde vel strengt tatt komme på søndag, siden det er 104 år siden unionsoppløsningen da. MEN ... jeg tar det nå jeg. Jeg elsker friheten min. Tenk hvordan det var under krigen. Tenk å være fange av noe slag. Tenk å ikke få kunne gjøre som man vil. Jeg hadde ikke likt det.

 

post-132318-1244053567_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...